Jump to content

Hesteapper

EliFi
 Share

Recommended Posts

Jeg trenger litt hjelp til å holde oversikt over diverse ting som vaksiner, markkurer etc, - gjerne med mulighet for varsling når det nærmer seg vaksineringtid.

Finnes det noen slike som fungerer godt? 

Og hva tracker dere turene med? Spesielle apper? Jeg husker jeg hadde en en gang, men husker ikke navnet på den. 

Jeg bruker egentlig bare en vanlig kalender på mobilen som er synca til PC og iPad også - der legger jeg inn alt med påminnelser. :)

Til å tracke turer bruker jeg appen Equilab, og det finnes vel kalender der også. :) Jeg har bare gratisversjonen, men er fornøyd med den :)

• Liker 1

Jeg er så sabla dårlig på den her iphone-kalenderen. Også har jeg så mye jobbting der, at jeg er redd det drukner litt. Men god idé likevel det altså, hvis ikke jeg finner noe som fungerer så blir det løsningen. 

Sjekker equilaben ;)

2 hours ago, EliFi said:

Jeg er så sabla dårlig på den her iphone-kalenderen. Også har jeg så mye jobbting der, at jeg er redd det drukner litt. Men god idé likevel det altså, hvis ikke jeg finner noe som fungerer så blir det løsningen. 

Sjekker equilaben ;)

Jeg har ikke iPhone, men bruker en app som heter acalender som synces opp mot både google og Apple sine kalendere, den er fin med fargekoder og sånt. Men det blir fort litt uoversiktlig om det bruked til jobb også ser jeg.

Da kan jo kalenderen i feks Equilab være lur å legge ting inn i så man har både tracka økter og alt annet med hest på ett sted, men tror man må ha premium for å bruke planlegge-funksjonen. Vet det finnes flere sånne rideapper der man kan logge alt mulig, men husker ikke i farta hva de andre heter :)

• Liker 1

Jeg bruker google kalender. Har fire/fem kalendere der i en. En for hesten, en for den ene jobben, en for den andre jobben, og en for familien. Plotter alt inn med fargekoder, og syncer med to mac´r hjemme. Fungerer fint for meg :)

Jeg tracker rideturer og dressur med Equilab.

For å huske vaksine legger jeg til en påminnelse på telefonen, da det er det jeg generelt bruker for å huske på ting. 

For å ha oversikt over hva vi gjør, typ treningsdagbok, så hadde jeg før en app der jeg skrev et dagbokinnlegg hver dag og la til bilder og sånn. Men det ble for tidkrevende, så nå har jeg laget meg et google regneark, og det synes jeg egentlig fungerer helt strålende! Det tok litt tid å lage, men tar veldig kort tid å legge inn info hver dag, og så har jeg utvidet litt underveis :D  Der legger jeg inn alt jeg synes det er interessant å ha oversikt over, så hva vi gjør, hva slags utstyr vi bruker, hvor lenge vi holder på, hvor mange km rideturene våre er, hvordan underlag vi rir på osv. Der legger jeg også inn vaksine, hovslager, veterinær, undervisning og alt sånt.  Det aller morsomste med dette er at jeg kan lage statistikk og grafer som viser hva vi gjør og hvor mye. Det er kjempegøy for nerden i meg 😂

Noen skjermbilder fra nerde-oppsettet mitt hvis noen er nysgjerrig:

image.png.f83ea11cde7f4a81af8597b9c653285d.png image.png.0952e7d54cf102f12f90c964be46f8bc.png image.png.2707590fbee50efc427535021565bfe2.pngimage.png.69b8748d648400b3ad04ed1d361b312e.pngimage.png.f1342b098db67973545632d5864aab82.png

• Takk 1
  • OMG 1
  • Wow 1

På 19.5.2021 at 11.00, Sivoya skrev:

Jeg tracker rideturer og dressur med Equilab.

For å huske vaksine legger jeg til en påminnelse på telefonen, da det er det jeg generelt bruker for å huske på ting. 

For å ha oversikt over hva vi gjør, typ treningsdagbok, så hadde jeg før en app der jeg skrev et dagbokinnlegg hver dag og la til bilder og sånn. Men det ble for tidkrevende, så nå har jeg laget meg et google regneark, og det synes jeg egentlig fungerer helt strålende! Det tok litt tid å lage, men tar veldig kort tid å legge inn info hver dag, og så har jeg utvidet litt underveis :D  Der legger jeg inn alt jeg synes det er interessant å ha oversikt over, så hva vi gjør, hva slags utstyr vi bruker, hvor lenge vi holder på, hvor mange km rideturene våre er, hvordan underlag vi rir på osv. Der legger jeg også inn vaksine, hovslager, veterinær, undervisning og alt sånt.  Det aller morsomste med dette er at jeg kan lage statistikk og grafer som viser hva vi gjør og hvor mye. Det er kjempegøy for nerden i meg 😂

Noen skjermbilder fra nerde-oppsettet mitt hvis noen er nysgjerrig:

image.png.f83ea11cde7f4a81af8597b9c653285d.png image.png.0952e7d54cf102f12f90c964be46f8bc.png image.png.2707590fbee50efc427535021565bfe2.pngimage.png.69b8748d648400b3ad04ed1d361b312e.pngimage.png.f1342b098db67973545632d5864aab82.png

Så utrolig stilig! Jeg har også gitt opp dagbok, har ikke tid, men statistikk er gøy! Det der tror jeg jeg må gjøre også, takk for idéen. 😁

• Hjerte 1

• 3 months later...

Hei,

Vi inviterer dere til å laste ned og prøve vår nye app ALT FOR HEST. Appen er laget for alle som driver med hester. Vi har samlet inn all relevant informasjon på ett sted slik at det skal bli lettere og enklere å finne det man er ute etter. Her kan det også legges ut annonser, arrangementer, jobbstillinger, stallplasser.

For mer informasjon, trykk på lenken www.altforhest.no , eller kontakt gjerne oss.

Hilsen

Alt for hest 940255861_PadarytasgerasiFB.jpg.c4bf976eeb4030388f2f8bb14f638ad2.jpg

Edited by Alt for hest