Andine 0 Posted March 27 Report Share Posted March 27 Hei og hopp! Noen som har forslag til hjemmelaget slodd til ridebanen? Nå bruker vi traktor med harv og bil med pall, men trenger noe midt i mellom. Gode ideer tas imot med takk! Andine Quote Link to post Share on other sites
Issa 11,942 Posted March 27 Report Share Posted March 27 Jeg lagde av en pall med skruer under og en stor stein oppå. Dessverre ikke særlig holdbar men med et par forbedringer (større skruer og forsterket feste som i ekstra stokk skrudd fast i pallen) ville den fungert bra Quote Link to post Share on other sites
Catie1 3,344 Posted March 28 Report Share Posted March 28 Armeringsnetting:) funker som en kule:) 1 Quote Link to post Share on other sites
Hròkur 10,008 Posted March 28 Report Share Posted March 28 6 timer siden, Catie1 skrev: Armeringsnetting:) funker som en kule:) Signerer denne Quote Link to post Share on other sites
julnil 10,281 Posted March 28 Report Share Posted March 28 10 timer siden, Issa skrev: Jeg lagde av en pall med skruer under og en stor stein oppå. Dessverre ikke særlig holdbar men med et par forbedringer (større skruer og forsterket feste som i ekstra stokk skrudd fast i pallen) ville den fungert bra jeg ville vært skeptisk til å bruke skruer som opprivings-løsning. Knekker en av disse (noe de lett kan gjøre) kan du få et potensielt skummelt problem. kanskje heller tenke tykke gjennomgangsbolter? Quote Link to post Share on other sites
Andine 0 Posted March 28 Author Report Share Posted March 28 10 timer siden, Catie1 skrev: Armeringsnetting:) funker som en kule:) Bruker du det da som det er, eller bøyer du endene til «tenner»? Quote Link to post Share on other sites
Issa 11,942 Posted March 28 Report Share Posted March 28 6 timer siden, julnil skrev: jeg ville vært skeptisk til å bruke skruer som opprivings-løsning. Knekker en av disse (noe de lett kan gjøre) kan du få et potensielt skummelt problem. kanskje heller tenke tykke gjennomgangsbolter? Brukte sånne digre franskskruer ja. Men det ga en viss angst, sjekket dem flere ganger. Men det var et større problem at de trevlet opp treverket. Kommer til å kjøpe en slodd neste gang Quote Link to post Share on other sites
Catie1 3,344 Posted March 29 Report Share Posted March 29 På 28.3.2021 at 13.35, Andine skrev: Bruker du det da som det er, eller bøyer du endene til «tenner»? Som slodd brukes den som den er.. med en murstein eller to på toppen.. harv blir jo noe annet.. Quote Link to post Share on other sites
Hrimbakur 11,531 Posted March 29 Report Share Posted March 29 Jeg har en bit av en gammel rullestolrampe (?) -sånn nettinggreie som vi har kappet til og hengt bak bilen. Enkel og kjapp å bruke. Har også et par forskjellige til traktoren som funker greit. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts