Jump to content

Hjemmelaget ridebaneslodd

Recommended Posts

Hei og hopp!

Noen som har forslag til hjemmelaget slodd til ridebanen?

Nå bruker vi traktor med harv og bil med pall, men trenger noe midt i mellom. 

Gode ideer tas imot med takk!

Andine  🍀

Jeg lagde av en pall med skruer under og en stor stein oppå. Dessverre ikke særlig holdbar men med et par forbedringer (større skruer og forsterket feste som i ekstra stokk skrudd fast i pallen) ville den fungert bra 👍 

10 timer siden, Issa skrev:

Jeg lagde av en pall med skruer under og en stor stein oppå. Dessverre ikke særlig holdbar men med et par forbedringer (større skruer og forsterket feste som i ekstra stokk skrudd fast i pallen) ville den fungert bra 👍 

jeg ville vært skeptisk til å bruke skruer som opprivings-løsning. Knekker en av disse (noe de lett kan gjøre) kan du få et potensielt skummelt problem.

kanskje heller tenke tykke gjennomgangsbolter?

6 timer siden, julnil skrev:

jeg ville vært skeptisk til å bruke skruer som opprivings-løsning. Knekker en av disse (noe de lett kan gjøre) kan du få et potensielt skummelt problem.

kanskje heller tenke tykke gjennomgangsbolter?

Brukte sånne digre franskskruer ja. Men det ga en viss angst, sjekket dem flere ganger. Men det var et større problem at de trevlet opp treverket. 

Kommer til å kjøpe en slodd neste gang 😅 

På 28.3.2021 at 13.35, Andine skrev:

Bruker du det da som det er, eller bøyer du endene til «tenner»? 🙂

Som slodd brukes den som den er.. med en murstein eller to på toppen.. harv blir jo noe annet.. 

Jeg har en bit av en gammel rullestolrampe (?) -sånn nettinggreie som vi har kappet til og hengt bak bilen. Enkel og kjapp å bruke. Har også et par forskjellige til traktoren som funker greit.