Jump to content

Forsikring: Gjensidige vs. Agria

Nina
 Share

Recommended Posts

Har Agria, kun premium veterinær og høy egenandel på alle mine. Ingen livsforsikring eller bruksverdi. 
Har vel kun brukt forsikringen en håndfull ganger de siste 15 åra så fant ut at det ble for dyrt å sitte å betale både livs og bruksverdi i tillegg. Da har man nesten råd til at en dør i stedet, for å være litt på kanten. Gamlehviten hadde livsforsikring på 300k, bruksverdi på 150k og kosta en halv nyre i året i forsikring -og den ble kun brukt tre ganger på småtterier. Brukt en gang på kolikkhest, der dekka de hele greia uten å mukke. De andre gangene det har vært noe de siste åra har det vært langt under egenandelen på 4200 uansett. 

Posted (edited)

Jeg har dessverre brukt min forsikring en del,så har relativt god dekning. Har premium veterinær samt Agria pluss, 100 i bruksverdi og 130 i liv. Blir for dyrt å ha full dekning, men da får jeg da igjen en del om ting skulle gå skeis igjen.

Har egenandel på 1800 på veterinær,siden den også har blitt flittig brukt.

Edited by Nina

Har også agria premium og har egenandel på 1800. Det er jeg glad for, for hesten går på dyre faste medisiner, så jeg bruker forsikringen hver gang jeg henter ut. I tillegg til stadig vekk behov for blodprøver og andre veterinærtjenester som ville gått under egenandelen hvis den var høyere.

Har en lav livsforsikring uten bruksverdi (Medium Liv). Hvis jeg skulle kuttet noe hadde det vært livsforsikringen, det er vel ikke helt usannsynlig at han dør av noe som ikke dekkes av den uansett, den har ganske mange begrensninger. 

Har Gjensidige Ridehest Pluss, med 2 tilleggsforsikringer (Medisinsk materiell og Rehabilitering). 

Hoppa mi har vært 3 (snart 4) runder på klinikk nå, inkludert en stor operasjon, og de har dekka alt uten et eneste spørsmål. Direkteoppgjør og ekstremt rask behandlingstid (maks 2-3 dager fra skaden / saken er registrert hos de). Jeg har 25% egenandel. Denne kan endres, mener jeg. 

Gjensidige har også veldig hyggelig og god kundeservice syns jeg. Alt i alt veldig fornøyd med de! :)