Jump to content

Bihulebetennelse hos hest

Recommended Posts

Er det noen her som har vært borti kronisk bihulebetennelse hos hest? Søstera sin har hatt bihulebetennelse av og på siden november, det ble tatt røngten og ingen av tennene ble mistenkt som syndere da. Men forrige uke ble Cat sendt inn på CT og det viste det betennelse i fire tenner, men de kunne ikke si om de var skyld i bihulebetennelsen eller om det var motsatt. Hesten ble operert og de tok ut en av tennene og rensket opp i resten. 

Men veterinæren var litt vag når de kom til prognoser osv. Og sa at dette var noe de ikke så mye til der, det var sjelden det måtte opereres for. 

Så er det noen her som har egne erfaringer? 

Jeg så det ble spurt om dette på fjasboka forrige dagen og det første som slo meg var Kraniosakralterapi/osteopati for å få hjulpet med spenninger i området som kan føre til at det ikke blir drenert skikkelig og igjen fører til betennelse. Jeg VET læreren min snakket om det med tanke på bihuler og tårekanaler osv. 

57 minutes ago, smaaen said:

Jeg så det ble spurt om dette på fjasboka forrige dagen og det første som slo meg var Kraniosakralterapi/osteopati for å få hjulpet med spenninger i området som kan føre til at det ikke blir drenert skikkelig og igjen fører til betennelse. Jeg VET læreren min snakket om det med tanke på bihuler og tårekanaler osv. 

Skal tipse om det, takk!

Hesten har nå tre hull i hodet etter det måtte skylles ut av alle og kommer nok til å bruke litt tid på å komme seg. Blir hun dårlig igjen blir det å fjerne tre tenner til. 

Prøver å få tak i bildene nå, er spennende å se hvordan det så ut før og etter