Jump to content

Nybegynner på tur

Recommended Posts

Jeg og en venninne har to hester på for sammen. Hun vil kun ri den ene hesten, som er ekstremt følsom i bittet (stangbitt) og skritter, traver og stopper når hun ber om det. Men, har inntrykk av at hun ikke kan ri. Tøylene drar hun ut til sidene og det ser bare veldig drøyt ut. Hun tror hun er verdensmester men rir bare på en ekstremt snill hest.. Jeg har fått den «vanskelige» hesten, som jeg ikke fikk til å stoppe når hun skulle ri i trav i rykk og napp hele turen. Virker som hun kun vil ha fart og spenning men vet virkelig ikke hvordan jeg skal si det. Altså, jeg er vant til å stoppe hesten med setet, men idag var han vill, så jeg ser ut som en idiot. Hva ville dere gjort? Beklager at det hele ble veldig rotete men er ganske så frustrert. Hun renser ikke engang hovene etter tur😨

Kanskje dere begge skulle fått hjelp av en instruktør og fått noen ridetimer sammen? Både så du får bedre kontroll på hesten du rir, og venninnen kan få noen tips. Man blir jo aldri utlært rytter. Eventuelt kanskje hestenes eier kan hjelpe dere litt? 

Hvis du ikke har lyst til å trave på tur fordi hesten blir gira av det ville jeg sagt det som det er, og spurt om dere kunne holde dere til skritt en periode. ☺️

• Liker 4