Jump to content
Legacy

Hest som tråkke over og blir halt ?

Recommended Posts

Er det vanlig når hesten har tatt seg ut på banen, og pludselig tråkke over på en fremfot og blir halt, at den kan være halt lenge ? an er er ikke hoven varm el øm når du manipulere kne og kode, er bare når an trør ned og belaster an halter :/ finner intet i skulder heller .. har icet de første dager? og nå kombinere køle og varme og bandasjer ( natt) men ikke sånt stor bedring muligens litt ?? Får sett på an tirsdag men lurte på om andre har vert i denne situasjon?? An har en liten luftegård nå med tilgang til boks .. 

Det er jo vondt å tråkke over for oss mennesker, så kan jo bare tenke meg at det er ikke mindre vondt for en hest. Min var også og tråkket over under bane trening i en intervall, han ble veldig fylt og ganske så halt dagen etterpå. Fikk smertestillende av vet, og smertene går litt opp og ned. Fortsatt fylt dog mest på innsiden av pipen, og vi snakker snart 1 mnd. Jeg tenkte jo sene skade når hevelsen ikke gikk ned, men heldigvis ikke det. Nå lurer jeg og veten som tok UL om det er noe griffelbeinsbrudd inni der så venter på røngten. UL veten er tilreisende som ikke har røngten enda. Så venter på at lokale veten skal bli ferdig med ferien sin, eller  så er det 2 uker til annen tilreisende vet kommer med røngten. Så jeg venter og venter....

Når de er slitne etter trening kan det fort skje ja. Har vært ute for at hest har brukket bein faktisk i slik situasjon. 

• OMG 1