Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Guest Line Christine

Skravletråd om Western.

Recommended Posts

Bea: Husker du det før og etter bildet du la ut av en halter hest? Før bildet så hesten helt forjævelig ut mens på etterbildet hadde den fått skikkelig hals og så ut som en halterhest??(på FH)

Pluss at jeg lurer på hvordan skal jeg klare å bygge opp nakken/halsen på hesten? Noen som har tips til bra og enkle øvelser.. Kan ikke gjøre det for komplisert i starten:)

Jeg har en eksepsjonelt smart quarter :) Fikk melding om at Leyla skulle sende meg noe i posten snart. Har nok skutt gullfuglen der :lol:

Ja reiner, kan legge det inn. Jeg red bare normalt med tiff og hun fikk en helt annen hals. Tror det er viktig at de slapper av i halsen og ikke går spenner seg.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jøss maya! Lurer på hva hun har sendt deg :D

Bea: Husker du det før og etter bildet du la ut av en halter hest? Før bildet så hesten helt forjævelig ut mens på etterbildet hadde den fått skikkelig hals og så ut som en halterhest??(på FH)

Pluss at jeg lurer på hvordan skal jeg klare å bygge opp nakken/halsen på hesten? Noen som har tips til bra og enkle øvelser.. Kan ikke gjøre det for komplisert i starten:)

Vil tro at om han får jobbet godt og bygget på overlinja vil det hjelpe og.

Jøss maya! Lurer på hva hun har sendt deg :D

Jeg og :) Og jeg er så imponert over at hun har handlet og ikke minst kommet seg til posten. Ikke verst :smiley-laughing004:

Ja, men han er for svak til å slappe av og klarer ikke jobbe ordentlig med kroppen ennå! Får satse på at det hjelper med bare trening, trening og trening :)

Guest Line Christine

Har snaua hesten min i dag, jeg.. Tok alt av man og lot bare panneluggen stå igjen..

Flere som går berserk med saksa iblant her?

Hehe... :smiley-laughing005:

58375_10151094025513152_653201017_n.jpg

Horde du ikke det I fjor og line? :P

Guest Line Christine

Yup!

Men denne gangen fikk hun beholde panneluggen. ;)

Er en del som gjør det så de slipper sette i alle strikkene og styre med at håret skal ligge flatt

Guest Line Christine

Og i dag tok jeg Gammer'n også.. Dvs; stussa lengden og klippa vekk over manken så jeg slipper alle håra som drar seg inn under salen. Var så mye bleika slitte tupper i mana hans at jeg tok av 15 cm. Pluss bare en cm eller to på panneluggen, siden han har ganske stusselig med hårpryd. Ville ikke snaue han da han jo er en eldre herre der over og underlinje på en måte er omvendt proposjonale.. Minus hår så hadde han sett ut som en skamfert avlsmerr... *rødme*

Sukk.. Hesten min halter (i trav) på ene fremfoten. Kjedelig og ikke kunne ri de dagene det faktisk er opphold og ok høstvær:(

Og aner ikke årsaken til haltheten, enda kjedeligere!

Guest Line Christine

Har du sjekka muskler og visitert sålen?

SHirley Roth, treneren som ble kastet ut av AQHA etter å ha skulle mishandlet en hest som jeg skrev om tidligere under konkurranse ble ARRESTERT !

The Fort Worth Police Department has accused that Ms. Roth “Did then and there intentionally or knowingly torture, kill in a cruel manner, or cause serious bodily injury to an animal to wit; A red roan 2-year-old quarter horse stallion by causing numerous abrasions, swelling and contusions on multiple areas of the body.”

Ms. Roth was suspended by AQHA and NSBA effective September 19, 2012. The Warrant of Arrest by the Fort Worth Police Department was filed on September 21. Ms. Roth posted $5,000 bail on September 25. She has an extradition hearing set for October 26.

Shirley Roth svarer med å publisere bilder på sin fb profil av en hest i trening med en annen trener

545604_286725811443011_114796225_n.jpg

Disse bildene skal ha vært i en annonnse

ATY JO PICKARD her bloody chin , this is her 3 page fold out AD In the 2011 september Way To Go magazine

283538_286725968109662_279761509_n.jpg

FOR ALL THE USA TO SEE 3 PAGE FOLD OUT 2011 NSBA MAGAZINE BLOODY CHIN!

Synes dette er litt rart da alle bildene som blir publisert er photoshoppet, dette ville de da ikke oversett ??

Guest Habi

å hjelpes... tror aldri jeg har sett en hest som ser så forferdelig trist å lei ut... får vondt laangt inn i hjerterota :(

Har du sjekka muskler og visitert sålen?

Ja, finner ikke noe.

Jeg mistenker hovbyll (mulig i sålen) fordi han gradvis har blitt mer og mer halt, eller evt knusing pga tråkk på stein på veien.

Trur toppen var i går, da fikk jeg Ikke løfte foten hans (motsatt) i det hele tatt. I dag fikk jeg kjapt løfta motsatt fot nok til å skrape hovene.

Han har hatt et lite hull i sålen som jeg mistenker er rester/åpning av evt byll. Barfottrimmeren sa at det skulle være til det evt åpna seg selv med evt puss. Ikke sett noe.

Han halter enda idag, men idag kunne han jage på de andre "som vanlig". Så det går framover, tror jeg :)

Huff Bea... Tragisk hun dama ser da!!

Har snaua hesten min i dag, jeg.. Tok alt av man og lot bare panneluggen stå igjen..

Flere som går berserk med saksa iblant her?

Hehe... :smiley-laughing005:

Jepp, klippa Fia sin hale over rett ved hasen. Kanskje hun kan få en litt fyldigere hale etterhvert :P

Guest Line Christine

Håpet er lysegrønt! Roy sin hale er også stusselig, men der må det skyldes en skade som har oppstått i løpet av de årene han stod borte. Pistrete og tynt nederst og en kostaktig sak med krøllete, halvparten så lange hår lenger opp.

Snodige greier. Ser ut som en slitt piasavakost på de krøllete hårene. Og de vokser ikke så fort som det andre, så det er unektelig ingen Pleasurehale på den der.. Hehe.. Tenkte på å stusse, men alternativet da ble "kjørehest-hale". Og ingen her bryr seg egentlig om sånt. Blir jo det ene og det andre med en etterhvert som en blir gammel uansett, og Roy blir 20 år neste år.

Ja jeg lever i håpet :) Nå er jo fluene så og si borte hos oss, så da klarer hun seg fint med kort(ere) hale til neste vår/sommer. Så får jeg håpe den vokser seg jevnt og pent og blir fyldig og fin :)

Guest Line Christine

Blir nok mye tjukkere når det vokser ut igjen, tenker jeg. Utrolig hvor slitte tupper de får og hvor ujevn halen blir av fluedasking en hel sommer, altså!

Billig !! Kostet 350 før men hobby horse har salg på 2012 kolleksjonen så den kostet 230 USD :)

Guest Line Christine

Jeg må si den var drittlekker, men i altfor høy prisklasse for min lommebok selv på salg. ;-)

Alt jeg har er eBay-kjøpt! Da kan jeg surfe og vindusshoppe og velge blant massevis innenfor et satt prisnivå, noe som både er spennende, morsomt og veeeeldig mye billigere..

Ikke alt, forresten.. Kun skjorter og jakker, saltepper og etpar bukser.. Hjelm og chaps er norskkjøpt. :-)

Tilogmed salene mine er eBay. :-)

ser på ebay jeg og men har ikke funnet jeg liker enda, har bydt på noe der noen ganger mensom regel går de for høyt :P

Veninna mi skulle handle fra hobby horse så da måtte jeg nesten ta med noe :D

• Create New...