Jump to content
Hestejente

Oppsigelse av stallplass via SMS

Recommended Posts

Hei.

Jeg ønsker å bytte stallplass etter beitetid. Hesten står nå på beite hos en annen enn den jeg leier stallplass hos. Har kun muntlig avtale angående stallplassforhold. Antar når jeg sier opp nå, betaler jeg ut august-måned. Er det riktig tenkt?

Dessuten lurte jeg på om det blir helt feil å si opp ved å skrive en SMS-melding? Er sikkert bedre å snakke sammen ordentlig, men oppstalleren er ikke alltid tilstede og å avtale tid virker jo også litt rart da. Dessuten kan det være greit å ha oppsigelsen skriftlig som en SMS. Hva tenker dere?

Hvor lang oppsigelsestid du har avhenger jo egentlig av den muntlige avtalen deres så lenge dere ikke har noen kontrakt. Men det er vanlig med en måned fra den første i mnd på de fleste staller jeg har stått på også, så da blir det ut august ja.

Jeg ville nok ringt og eller snakket personlig med stalleier for å si opp, det virker litt mer ryddig synes jeg. Det er jo fint å fortsatt ha et godt forhold til stalleier, man vet jo aldri om man kan komme til å ville tilbake til samme sted i fremtiden. Så kan man evnt levere skriftlig oppsigelse samtidig som man snakkes, eller bekrefte med en sms i etterkant hvis man har snakket på telefon og man eller stalleier ønsker det skriftlig. Men når det er sagt er nok bare en sms også gyldig som oppsigelse, så lenge du får bekreftet at mottakeren har sett den. 

• Takk 1

Jeg har sendt oppsigelse per SMS begge gangene jeg har sagt opp stallplass, har aldri tenkt over at det var noe rart med det,  og jeg tror ikke noen av stalleierne reagerte noe på det heller 😊

• Takk 1

Jeg har brukt Facebook chat 🤷 Syntes det er helt ok så lenge kommunikasjon ellers foregår på sms eller chat :)

• Takk 1