Jump to content
Sign in to follow this  
stinej

Insektsmiddel

Recommended Posts

Vi har fått plagsomme mengder med klegg, i tillegg til endel hestebrems eller kuklegg eller hva de store monstrene er. Hva bruker dere mot sånt? Sprayer med ultrashield, men synes ikke det engang hjelper noe særlig mot disse plageåndene. De fikk begge en dose med coopersect i dag, skal det hjelpe mot klegg? På flaska står det bare lus og fluer. Er det ellers noen insekstspray som fungerer bedre enn ultrashield på markedet nå? 

Jeg tror ikke noe hjelper mot de bortsett fra fluedekken :/ Jeg har dynka oss i både permetrin og icaridin men føler ikke det hjelper 😩

Edited by Eva
  • Trist 1

Føler året i år er ganske ekstremt. 🙄 Men ponni er faktisk tålig uspist og det er ganske unormalt. 

• Liker 1

Ja, det er vel på grunn av varmen. Har ikke villet ta på insektsdekken når det er nærmere 30 grader hele tiden, de blir så varme. Men nå er det heldigvis meldt litt kjøligere fra i morgen, så da kan de få på det. Kan jo håpe på at det hjelper på insektsmengden også. 🤞

Er helt ekstremt ja, måtte kle på mine dekken. De blir varme men de kan gå i skyggen. Foretrekker snuggyhood for det blir de ikke varme under, men jeg har jo bare ett av dem. 

• Liker 1

Hvilke flue/insekts dekken er å anbefale? Er jo en jungel av dem på markedet nå 🙄 

2 timer siden, ME&FB skrev:

Hvilke flue/insekts dekken er å anbefale? Er jo en jungel av dem på markedet nå 🙄 

Kommer an på hesten. Min er veldig smal,så jeg bruker Bucas Buzz Off. Men de er ganske smale i front. 

3 timer siden, ME&FB skrev:

Snuggy hood. Lette, ikke varme, stillbare.

Jeg har et fra trinity som er kjole til Tussi. 😂Men det funker fint!

IMG_20200625_095454372.thumb.jpg.e719adc638032ed73c1e1539e5b85ade.jpg

IMG_20200625_095444842.thumb.jpg.d1843f4df23bc3bec406d675d72aa7bd.jpg

Når det ryker kjøper jeg nok noe litt mer tilpassa ponnikropp. Hvor kjøper du Snuggy hoods, @Issa?

Har rambo sweet itch vamoose og syntes det er kjempebra ☺️ Er mageplate og hette på det. Syntes egentlig ikke hesten ble noe varmere med det på heller 🤔 

Jeg har «alltid» brukt ultrashield, skal ha på coopersect i dag i håp om at det lindrer litt. I tillegg så lager jeg min egen fluespray igjen. Gjorde det før og syntes det funker nesten like bra som ultrashield, holder snylterne unna men dreper dem ikke når jeg sprayer på dem 🤭 Hadde en rest av US igjen i flaska så fylte på mer sitronsaft, vann, eddik og hvitløksfedd. Lukter heftig!