Jump to content

Utegang/løsdrift mellom Stavanger og Jæren?

Recommended Posts

Jeg skal flytte til Rogaland med en ung hoppe, men er helt ukjent med miljøet. Er det noen som har forslag til god utegang, løsdrift med mulighet for å ta inn når været er som verst? Det må være gode turmuligheter og ridebane. Det må ligge mellom Stavanger og Jæren.

På 6.6.2020 at 10.18, Toril skrev:

Jeg skal flytte til Rogaland med en ung hoppe, men er helt ukjent med miljøet. Er det noen som har forslag til god utegang, løsdrift med mulighet for å ta inn når været er som verst? Det må være gode turmuligheter og ridebane. Det må ligge mellom Stavanger og Jæren.

Har du spurt på siden "Stallplasser i Rogaland" på FB? Vet ikke om så mange løsdrifter, men kanskje du kjenner noen @Mona?

Er utegang der jeg står på Vikeså, men vi tar dem ikke inn ved dårlig vær, er så godt overbygd og god plass under tak at det ikke er nødvendig. Er riktignok to bokser som kan brukes til fôring og ved sykdom.😊 Har ridebane og 10min skritting til ridehall. 

Ellers er det vel en del bortover Jæren etter hvert med litt diverse fasiliteter😊

Stall Loen(?) som drives av Louise Hetland mener jeg har det du leter etter. Hun holder til på Øksnevad ikke så langt unna jordbruksskolen. Vet ikke hvor kjent du er på denne kanten av landet. Er utegang og bokser der jeg står, men tror det er fult. Har iallfall ikke hørt at noen skal flytte.