Jump to content
Sign in to follow this  
MarteJ

Dekken; Høøks, Horze el Skoies?

Recommended Posts

Tenkte jeg skulle handle et par dekken til vesla på salg. Gidder ikke kjøpe WB eller HW enda ettersom hesten er i vekst. Har i tillegg en ganske omfattende WB garderobe etter Tommine som jeg håper hun vil passe etterhvert. Lurer derfor om noen har erfaringer med Horze/Høøks/Skoies egne dekken? Hvilke kommer best ut? Har hatt et par Høøks til T i sin tid. Følte de varte bare en sesong. Lot seg iallefall ikke vaske uten å miste all vanntetthet og pusteevne. Nå er det noen år siden, så mulig kvalitet har bedret seg??

Jeg har et par av Skoies sine dekken og synes de er ålreite. Grei passform og holder da vannet ute. Har ikke hatt Hööks-dekken på en del år,men syntes ikke de var særlig holdbare.

• Takk 1

Har et avalanche dekken fra horze som har holdt i mange år og som har god passform på min. 

• Takk 1

Jeg er superfornøyd med Fairfield (Hööks) til min, men halvparten av årsaken er at de er store i bogen, så de sitter bra  :lol: Jeg vasker dekken veldig sjelden, men regndekken etc har holdt godt og er et par år gamle og fortsatt over gjennomsnittet vanntette.

Ridehesten har Avalanche, de er langt smalere i bogen og å legge de på dølahesten er nesten ikke innafor :P Også vanntette og fine. 

• Takk 1

Bruker òg hooks sine fairfield. Endo til gode å komme til klissklass hest sjølv om det er nokon rifter på sidene. 

Synest ikkje prisen er så ille heller for dei dekkenene der. 😊

• Takk 1

Har også vært veldig fornøyd med Høøks sine Fairfield og Trinity. 

Skoies egne har jeg ikke et eneste dekken som ikke har utløst frustrasjon 🤪

HW Rambo investerte jeg i, det ble søkka vått igjennom rett som det var. Trinityen ble aldri slik. 

• Takk 1

hw hero er stort sett billigere enn de fra høøks og horze. Høøks sine er svære i bogen og de havner alt for langt bak, man ser det til og med på produktbildene. Og trinity med den neoprenen rundt halsen, som gnager og blir gjennomvåt er en stor no no for meg. De få jeg har hatt fra horze har vært god kvalitet på. Skoies sine syns jeg har ræva passform alle veier. 

• Takk 1

Vesla er bare 2,5 og har den smale hengslete unghest kroppen. Mulig Høøks ikke er helt hennes greie hvis de er veldig vide i bogen. HW Hero har jeg ikke vært borti tror jeg. Må undersøke det litt nærmere. Takk for alle tips. Har heimer til henne nå, men det blir så stort. Særlig på sidene. Tenkte derfor at ponniutgave av dekken ville være lurt. Får se hva jeg finner 😊

Min hest er veldig smal, og noen HW dekken blir for breie for han. Egentlig Bucas som passer best, men de er ikke spesielt billige. Men funker med de fra Skoies da de kan stilles inn mye i front. 

• Takk 1

Bucas freedom er jo ikke så dyrt :) du finner ikke noe brukt? Skjønner det er surt å kjøpe noe man nesten ikke har brukt altså. Børjes har ganske billige med ok passform, kom jeg på. Det kommer jo an på hesten, men passet min smale unghest og de var stillbare i fronten). Så solgte jeg dem etterpå. 

• Takk 1

Takk, @Issa. Børjes hadde jeg helt glemt. Vet du hvordan det virker med toll/moms etc nå etter de nye reglene? 

Børjes er litt mer varierende i fronten synes jeg.  Jeg har horze-dekken som overgangsdekken («nevada» tro?) . Veldig fin passform og godt stoff. Frontspennene er litt dårlige dog. Men selve dekkenet er kjempebra. Jeg kjøpte tre i samme str i høst når de kosta 5-6 hundrelapper stykket og har bare flytta frontspennene litt rundt på dem etter behov (bare to hester nå..).

• Liker 1

Jeg er ikke fornøyd med verken hooks eller skoies sine egne dekken til smale hester, så uendelig store i bogen 🥴 Faktisk er jeg overraskende godt fornøyd med HW mio, så lenge hesten ikke står med en som spiser dekken, det tåler de ikke. Men de er vanntette og gode ☺️

• Liker 1

Nevada er jeg enig i er gode. De har et 100g på salg nå tror jeg? Eller syns jeg tyfon og himalaya fra Børjes hadde ok passform til unghesten min, jeg hadde det med høy hals. De har også et bucas freedom på salg ser jeg.

Hvilken str er det du trenger? 

• Liker 1

Enig i Bucas Freedom også er gode til en ganske rimelig penge, til smale hester. Bortsett fra avalanche dekkenet har jeg gitt opp å kjøpe noe annet enn Bucas til araberen, alt annet blir for stort i front! 

• Liker 1

Jeg syntes freedom har så dårlig passform.. fin i front ja men sklir av hesten 😅 og det er ei dame som står stille 90% av tiden.

• Liker 1

55 minutter siden, Anananas skrev:

Jeg syntes freedom har så dårlig passform.. fin i front ja men sklir av hesten 😅 og det er ei dame som står stille 90% av tiden.

Oi, så rart, min spretter rundt stadig vekk men det har aldri sklidd. 😅

@Issa, vil tippe 125, men helst i ponniversjon. Hun er såpass smal at hestedekken blir så lange på siden. Prøvde ponnien sitt dekken(Høøks) i 115 til henne. Det satt ganske ok både foran og på sidene. Var litt snaut i lengden. 

Hooks sine dekken er veldig store i str. HW har ponnidekken som ikke er så dyre, ellers er ponnideknene på horze veldig gode (grusomme farger og mønstre, men billige og justerbare). Ellers anbefaler jeg og raide Finn.no, finner mye bra der til en rimelig pris iom at den er i vekst😊

• Takk 1