Jump to content

Online undervisning

Recommended Posts

Noen som har testa å få (eller gi) undervisning over nett? Hvordan synes dere utbyttet er i forhold til "live"? Ser det er mange som tilbyr nå, og det åpner jo noen muligheter når man ikke er avhengig av å reise noe sted.

Har dessverre ofte dårlig dekning på ridebanen her, så jeg er usikker på om det funker for meg.😅 Men gøy å høre andres erfaringer. Kanskje jeg skulle prøvd å utvide wifien dit. 🤔

Jeg har prøvd det nå med @Matilde B., og er skikkelig fornøyd!

Jeg har jo verken airpods eller noen som kan filme meg slik at jeg kan ha trener på øret. Men jeg har filmet noen økter, og så har jeg snakket med henne om dem over telefonen etterpå.

Det har vært veldig nyttig for meg altså! Så kan virkelig anbefale det :)

Kan tenke meg at live online undervisning også funker bra!! :)

• Liker 2

Ja, det er jo en mulighet med dårlig dekning også!  Jeg ser for meg at jeg har mer igjen for tilbakemelding direkte mens jeg rir enn etterpå. På film etterpå ser jeg selv mye jeg gjør feil, jeg bare klarer ikke nødvendigvis å endre det til neste gang likevel. 😛  Men det er kanskje bedre med andre øyne og drøfting etterpå uansett. :)

1 minutt siden, stinej skrev:

Ja, det er jo en mulighet med dårlig dekning også!  Jeg ser for meg at jeg har mer igjen for tilbakemelding direkte mens jeg rir enn etterpå. På film etterpå ser jeg selv mye jeg gjør feil, jeg bare klarer ikke nødvendigvis å endre det til neste gang likevel. 😛  Men det er kanskje bedre med andre øyne og drøfting etterpå uansett. :)

Ja, jeg også ser en del av mine egne feil på film. Men går ofte litt i stå i forhold til hvordan det skal løses. Så jeg har fått en del gode tips jeg kan jobbe videre med :) 

• Liker 1

Jeg setter tlf på ridebanen med tripod, og så holder jeg meg sånn at jeg vet jeg er i bildet. Bruker trådløst headsett med Bluetooth. Ikke noe forskjell på live undervisning kontra online for min del, annet enn at det av og til hadde vært greit å be treneren sitte litt på hesten 😅

Har gjort det mange ganger, og det går helt fint både på facetime og Skype. Skal faktisk ri for Cecilie i dag, og så for min faste trener på tirsdag, anbefales. 

• Perfekt 2

Vi prøvde det ut i går,  funka helt supert! Tidligere har vi sendt film og fått tilbakemeldinger i etterkant,  det har fungert såder. Men direkteoverføring med trådløse ørepropper var helt genialt.  For oss med mye trafikk var det nesten bedre med lyd på øret 😅 Vi brukte en egen app, Ridesum, og der skriver instruktøren notater (gull å ha etterpå!) og så kan man betale litt for å lagre videoen med bilde og lyd. Tror vi kommer til å gjøre dette mye framover!  

• Liker 2