Jump to content
Sign in to follow this  
Kah

Børster

Recommended Posts

Børstene mine er elendige. Kjøpte de på Høøks for noen år siden.

Hvor får man kjøpt gode børster av kvalitet, og hvilke er deres favoritter?

De fra borstiq 😍 kjøpte mine på høøks men tror de har sluttet med dem. Får dem andre steder og da. Naturbørster, har en veldig hard, en medium og en myk. 

Har også fra borstiq. Kjøpt på FK, men bole ellerborjes har også mener jeg 

Borstiq er best ❤️ Har gått helt vekk fra syntetbørster for flere år siden, mye fordi det skapte ekstra mye statisk elektrisitet. Gampen ble helt nervevrak 🙈

Mens jeg bruker en syntetisk og synes den fungerer supert 😛  Aner ikke hvor den er fra, da! 

I tillegg, siden du ikke spesifiserer hvordan type børster du er ute etter, så anbefaler jeg Magic Brush. Den funker så bra til å få av det meste, f.eks. gjørme og sånn, uten at den er så veldig hard. Den er min favoritt 😁

Har for det meste biltema børster eg 😅 det blei sånn når to hester skulle ha børster på samme tid og eg ikkje hadde tid å vente 👀

Men skal vel snart oppgradere veska hans med nye, så vi får vel sjå ka han då gjer seg fortjent til 😏

(vi er litt sånn på to planeter om dagen 😅

Mine børster er så gamle. Burde bytta ut mesteparten.  Har noen stubben-børster som er litt nyere, de er ok. 

Jeg har aldri vært noe fan av borstiq sine, syns de er stive og rare 😅 Men er veldig glad i naturbørster. Her går det i børster fra William Leistner Bürstenfabrik, kjøpt fra Øvrevoll Hestesport for sikkert ti år siden. Godt grep, men myke og sterke børster :) 

• Liker 1

Jeg er sånn kjedelig og bruker nesten utelukkende magic brush 😛 funker på alt av gjørme og møkk,  så har jeg en annen børste jeg kan bruke for å dra av støv. Svetteskrape til røyting. Har hvit hest så enten er det lite å børste, eller full vask, så stort sett funker magic brushen til det meste. 

Magic brush er den jeg bruker mest jeg og, til ca alt, hvordan kunne jeg glemme å nevne den 😱 

• Haha 1

Magic brush har jeg 😅 trenger en stiv børste og en sånn med skikkelig lang bust og litt snert. Skal sjekke borstiq 🙌

Åh, magic brush er heeeelt gull, ja! Som @Issa sier: hvordan kunne jeg glemme den? Nr 1 til å få av leire. :D

Og hvordan kan noen mene at Borstiq sine er stive og rare? De kommer jo i såååå mange varianter! Har alt fra silkemyke pusebørster, til feiekoster-børster derfra! :lol:

Jeg fant nå ut at fjården min kom med en pussekasse med nudelige nye borstiq børster. De er digg! Dog nå røyter han fjåtten min såpass at det eneste som funker er svetteskrape 😛 

• Liker 1

Jeg bruker svetteskrape til 10 kr, plastbørste til 5kr og en passe stiv og passe langhåra helt vanlig, antar syntetisk, børste. Ganske ujålete på dette, samtidig som jeg er ganske spesifikk på hva jeg liker. 😂😅 Bytta nettopp ut den sistnevnte da den forrige var utslitt, fant endelig en som var "riktig" på FK fra Heimer. Jeg vet bare hvordan de skal kjennes ut. 🤪

• Liker 1