Dede 181 Posted January 21, 2020 Report Share Posted January 21, 2020 Høvene til hesten min gror ikke "i det hele tatt". Noen som har noen gode forslag til tilskudd som kan gis for det? Jeg har gitt Farrier formula over lang tid men det hjelper ikke mot vekst i alle fall.. Hovslager er litt fortvilet for kan jo ikke gjøre noe annet enn å bytte sko omtrent.. Quote Link to post Share on other sites
Emsy 3,343 Posted January 21, 2020 Report Share Posted January 21, 2020 Jeg ville tenkt at å ta en blodprøve kanskje hadde vært nødvendig om det er såpass «ille» Quote Link to post Share on other sites
julnil 10,263 Posted January 21, 2020 Report Share Posted January 21, 2020 Hvor lenge har du brukt farriers formula? 1 Quote Link to post Share on other sites
Dede 181 Posted January 21, 2020 Author Report Share Posted January 21, 2020 (edited) Har brukt det et 1~2 år.. bortsett fra mens han sto på beite. Så burde ha virket nå. Ser at han kun har fått `vedlikeholdsdose` siste tiden, men veksten er heller dårligere enn bedre i detsiste (men luftegården/utegangen er også mer gjørme i år så det kan også ha betydning.. Var innom xxl idag og der selger de ut alt hesteutstyr så tok med disse boksene (de 2 siste de hadde). En for vekst og en mot fuktighet. Vil prøve det i alle fall. Noen som vet hvor ofte ointment skal smøres på? lurer også på om noen har erfaring med ungulat fra st. Hippolyt eller det de selger på hooks? Evt kan jeg selvsagt forsøke ,ed vanlig biotin og multivitaminer fra felleskjøpet.. er gjerne verdt å forsøke noe `nytt` I alle fall.. hovslager sier hovkvalitet er fin (litt fuktig stråle) men veksten som er problemet Edited January 21, 2020 by Dede Quote Link to post Share on other sites
Issa 11,916 Posted January 22, 2020 Report Share Posted January 22, 2020 cornucrescine bør smøres på i kronranden hver dag i følge hovslager. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts