Jump to content
Sign in to follow this  
Kaja

Hva betaler du? Hovslager

Recommended Posts

Hovslageren som pleier å sko i stallen vår har ikke tid på en stund, og Bia trenger en trim. 

I den anledning har jeg hørt med noen andre og prisene varierer med over 1000 kr. 

Av nysgjerrighet lurer jeg på hva dere betaler for smed? Jeg har jo ikke hatt hest på en deel år. Sist jeg betalte for skoing var prisen 750 kr for vintersko😲😂

Han som skor nå tar 1200 inkl sko bare for å være grei, hun jeg bruke før tar 1600, pluss evt snøsåler og brodder mener jeg det er nå. 

Betaler rundt 1600kr for vanlig skoing og så blir det rundt 2000kr for brodder og snøsåler i tillegg. 

9 minutter siden, Elisabeth E skrev:

750 for vintersko??? 😱😱😱😱

Jeg betaler 1500 pluss mva for sommersko, 1950 for vintersko (brodder og såler).

Det er noen år siden 😂 men jeg fikk litt bakoversveis da jeg innså at prisen nå er over 2000kr for sko. Og min må skos ganske ofte. Må slutte å snuse nå for å si det sånn. 

Betaler 1000 kr for sommersko, og 1200 for vintersko(uten såler). Om jeg kjøper sko selv betaler jeg 800 kr. 

1625 pr hest inkl sommersko og kjøring

Såler og brodder kommer i tillegg

Samme som Nina. Men det er en ganske rimelig pris rundt her, de fleste andre tar 2k pr hest. 

Ja,jeg er nok også heldig med tanke på pris. Hovslageren har nok ikke økt prisen på en god del år.😊

1550 inkl kjøring. Holder sko og brodder selv. Og skor vi til løp med aluminiumssko har jeg søm selv også.  Ikke noe forskjell på sommer og vintersko. 

Edited by ME&FB

Har betalt 2350kr for vintetsko (kun sko og arbeid), byttet hovslager etterpå. 

No betalte eg 1000kr pluss sko med brodder. (ca 1250kr)

Har ligget på ca 1800kr vinter og 1500kr sommer. 

Jeg gikk gjennom alle fakturaene for de to siste årene nå (samme hovslager) og prisene er ekstremt variable 🙄 Men jeg betaler ca 1500 for sommersko inkl kjøring, og på vinteren ca 2000kr inkl kjøring. 

Trimming av barfotingen koster ca 700kr. 

Da jeg hadde hest med sko var det @Siv som skodde - hun er så kul og har kort terminal, men ser på de fåtall av fakturaer jeg har på mail at det vekslet mellom 1370,- til 1880,- ca , avhengig av sommer eller vintersko, og om jeg skulle bytte brodder/snøsåler o.l . Dette er riktignok noen år siden nå, så jeg vet ikke hva hun ligger på nå, antar hun som alt annet har hatt en liten prisstigning ☺️

Da jeg bytta stall ble han igjen barfot siden underlaget passet hans høver bedre. Her var det ei av mine bedre venninner som trimmet høvene, fikk nok dermed litt vennepris , men betalte 400,- for trimming.

Min grad av kulhet (😂 skal vise den til unga...), har økt @Martehelene

Jeg tar Vipps nå! 

Og prisen har økt. En ting er inflasjon. 

Men jeg skolerer meg aktivt også, så jeg kan mer i dag enn før. 

Det er morsommere å sko jo mer jeg kan. 

Det er mer frustrerende å sko, jo mer jeg kan. 

Kjenner sulten på mer kunnskap river i meg. 

Litt ergerlig at det er egen innsats som avgjør hvor mye kunnskapen vokser. 

• Liker 1
  • Haha 1

Var heldig, nå er det 3 år siden jeg hadde hest, men venninne på stallen skodde.. betalte 600 uten sko. 800 med.. men så satt jeg barnevakt hos henne gratis så skodde hun gratis for meg, jeg bare kjøpte riktige sko:) 

Betaler 950-ish for sommersko og 1350-ish for vintersko med brodder og snøsåler. :)  Betaler 1300-1400 for sommersko med såler og silikon på framhøvene, når jeg evnt. trenger det. Jeg har en fantastisk hovslager som alltid holder tiden, og hun selv følger opp intervaller på hesten min. Jeg er bortskjemt!

Faglært, alltid oppdatert/kurset når det er noe nytt og med over 40 år i bransjen - så alt er på stell her ❤️ Hun har sluttet å jobbe aktivt som hovslager nå nylig da (sliter med kroppen), men hun skor fortsatt min og noen få til her i nærområdet. Den dagen den dama ikke orker sko mer, så vet jeg ikke hva jeg gjør 😅 

2000,- mener jeg, det er med kjøring.. Litt dyrere første skoinga for vinteren, for da er jo snåsøler og alt nytt. De neste skoingene blir litt billigere, rundt 1900 for da tar han på de samme snøsålene :) 

Betaler rundt 1800 uansett, da min går med dyre sko + såler. Vinteren er faktisk billigere da hun kan bruke samme sko og snøsåler flere skoinger etter hverandre. 

Er superheldig og har en mann som skor :) Flink er han også, og både leser seg opp og lærer av andre fagpersoner, så jeg håper han har rygg til å forsette i mange år til :D De andre i distriktet ligger fra 500kr uten sko og opp til rundt 1600 tror jeg. Han som tar 500kr fatter og begriper jeg ikke at folk benytter seg av, men det viser at pengene styrer mer enn fornuften i mange tilfeller.

Fikk regning idag og betalte 1800 kr, Inkludert snåsøler og kjøring. 
Det er en del jobb på de føttene, og det tok sin tid i går!