Ponnirytterrr 0 Report post Posted December 1 Nå som det er vått og kaldt er ridebanen hos den ene hesten jeg rir stengt. Flere ryttere jeg kjenner fra andre steder rir en økt på et gjordet når ridebanen er for hard. Er det lov å ri på andre sine gjorder? Og om du finner et gjordet du kan bruke, hvordan skal gjorde se ut? (pløyd, grass osv) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sivoya 10,143 Report post Posted December 2 (edited) Du burde ikke ri på jorder med mindre du har fått tillatelse Edited December 2 by Sivoya 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
stinej 2,646 Report post Posted December 2 Spør den som eier jorda ja. Den som eier stallen vet sikkert hvem som eier jordene i nærheten. Der jeg bor får jeg ri på naboens stubbåkere som uansett skal pløyes. Rir ikke der det er gress eller annet som skal høstes inn. Rir heller ikke på stubbåkere der jeg ikke har spurt. Sånt kan det fort bli sure miner av. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kaja 156 Report post Posted December 2 Vi rir på jordet som tillhører stallen. For å ri på andre jorder bør du snakke med grunneier Quote Share this post Link to post Share on other sites
Torhild 1,316 Report post Posted December 3 (edited) Jeg er nazi på det; INGEN får ri på mine jorder, og det er ytterst sjelden jeg gjør det selv også. Så hadde noen bare tatt seg til rette hadde jeg blitt kjempesint!!! Edit for å legge til at om jorden skal vendes til våren, så er det selvsagt en annen sak. Edited December 3 by Torhild 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mona 13,958 Report post Posted December 3 Jeg har spurt om å få ri på et jorde ganske nær stallen, og det får jeg, men kun når det er frost og hardt i bakken Helt fint, jeg er høflig og holder min del av avtalen Quote Share this post Link to post Share on other sites