Jump to content
Sign in to follow this  
Maryam

Endring i stalleie

Recommended Posts

Vi fikk plutselig varsel om at stalleier har endret kontrakten. Vi har betalt fast sum i mnd i de årene jeg har stått der. Nå skal vi betale fast sum  som før+ tillegg for for. (Han er dyrere en markedspris på foret)  Vi kan ha vårt eget for, mangler dog plass å ha det på men det gir ikke mulighet for lavere leie så det utgår.  Fint nok, sånt skjer og ikke noe problem med det. Spørsmålet er: han har gjennomført dette med tilbakevirkende kraft fra 1 sept. Er dette lov? Stall leien for sept er allerede betalt...

Eh endring i kontrakt kan da vel ikke stilles bakover i tid? Må jo heller få varsel om at om 2 mnd er det endring!! Bare et eks med 2 mnd.  Ang foret så må det jo være plass slik at dere kan fikse selv- OG han kan jo ikke ta betalt for for om dere ikke brukes hans! Her må dere kommunisere bedre 😉og få klarhet i tingene. 

Dersom kontrakten for sesongen er underskrevet først nå, så ser jeg ikke hvorfor han ikke skal kunne kreve økt stalleie fra 1. sept. Det er både oppstallør og stalleiers ansvar at kontrakt er på plass, det er dumt å leie noe uten å vite hvilke forutsetninger utleier har i sitt utleieforhold.

Kommer jo an på hva som står i kontrakten. De fleste kontrakter spesifiserer hvordan, og når endringer kan skje.

Jeg tenker samtidig at hvis dette er prisen fremover så er det vel ikke vits i å krangle mye. Uansett så er dette et menneske du må forholde deg til videre og som sannsynligvis kan si deg opp som oppstallør også. Om det er riktig å gjøre dette mot oppstallørene sine, tja, det tror jeg ikke, men vet ikke om det er verdt å krangle om heller. Om dette er stedet du ønsker å stå oppstallet mener jeg.