Jump to content
Edith

Program Oslo Horse Show 2019?

Recommended Posts

Jeg finner ikke noe oppdatert program for Oslo Horse Show. På hjemmesiden deres kan en kjøpe billetter for 2019, men det er programmet for 2018 som ligger der. Vurderer å ta en tur, men vil jo ikke kjøpe billett når jeg ikke vet hva de har på programmet.

36 minutter siden, Edith skrev:

Jeg finner ikke noe oppdatert program for Oslo Horse Show. På hjemmesiden deres kan en kjøpe billetter for 2019, men det er programmet for 2018 som ligger der. Vurderer å ta en tur, men vil jo ikke kjøpe billett når jeg ikke vet hva de har på programmet.

https://oslohorseshow.com/nb/program/

32 minutter siden, Edith skrev:

Thank you @Issa

Bare hyggelig :) det fra 2018 var jo mye lettere å finne 🙄 det kunne de jo bare tatt ned. 

15 timer siden, Nina skrev:

Men når på lørdag er det islandshest?

Skal det være da? Må i såfall gå under "show" men gudan veit. Har gitt opp islandshestgreier på sånne storhestarrangementer 😅 får heller dra på world tølt el. 

1 time siden, Issa skrev:

Skal det være da? Må i såfall gå under "show" men gudan veit. Har gitt opp islandshestgreier på sånne storhestarrangementer 😅 får heller dra på world tølt el. 

Ja,kurset vårt ble avlyst lørdag 19.10  fordi instruktøren skulle ri på KOHS. 😄 

Men tydeligvis ikke mye tid som er satt av da. 

Kjedelig at de har fjernet all dressur...

Ser folk syter over for lave besøkstall på KOHS, men hva i alle dager skulle jeg gjort der tenker jeg.... Har ingen interesse av å betale for å se på at noen hopper pinner, og standene er absolutt ikke interessante uten gode tilbud osv. 

Og det er jo veldig dyrt da! Satser heller på å dra på Norwegian Horse Festival igjen. Bedre priser og bedre program.😊

Vi må jo nesten slå ring om hestearrangementene da. Hvis vi vil ha noen. Det som skjer i travet nå er drastisk, også for oss som driver med andre hestesporter. Hvem driver NHS, f.eks? 

Jeg spiller på hest, så har ikke dårlig samvittighet for det 😛 Men sprangridning gidder jeg ikke betale for altså, sorry.

Men samtidig må det jo tilbys noe som folk vil ha. Om det er lave besøkstall, så har de jo bommet med arrangementet. Jeg synes ikke man skal betale i dyre dommer for et hestearrangement som er totalt uinteressant bare fordi det er med hest.

• Liker 4

Med hutløse priser, utafor Oslo, dårlige parkeringsmuligheter, dårlige muligheter for en matbit utenom det de serverer inne... jaggu ikke rart publikum uteblir! 

Jeg husker ennå Ohs sånn det var i Spektrum. Åpent i alle retninger hver dag, greie billettpriser, sentralt og fint. Og ikke minst enormt mye gode tilbud blant utstillere. Lett å gå ut for en matbit under "ikke så interessante greier" og sånt. 

Hadde det vært sånn hadde jeg giddet å vurdere det. Uten dressur er det ikke noe å vurdere engang 🤷‍♀️

• Liker 1

Tilbudene vil jo fort utebli ettersom at "alle" har nettbutikker med jevnlig salg. Standprisene på OHS er så skyhøye at man ikke har råd til å ta med seg salgsvarer - de betaler snaut kvadratmeteren de står på. 

Reiser også heller på NHF, mye mer interessant program, overkommelige billettpriser.

Er fullstendig uaktuelt å betale så mye penger for pinnehopping, ponnigalopp og franskmenn med løse hester som man har sett fire millioner ganger de siste 20 åra..

Enig med alle over, alt for dyrt og totalbom med programmet for min del. Er ikke noe horse show, men show jumping show. Maten er promp, og ingenting å få tak i rundt om. Syns det i lillestrøm var gøy derimot, variert program og et show man ikke har sett før, mye å ta seg til for barn og to haller. Tilbud bryr jeg meg ikke så mye om, shopper på nett uansett. Greit å få klådd på ting da 😅 i fjor kjøpte jeg en reisehodelagskrok og det var det 😬

KOHS har blitt et arrangement for sprangfolket, ikke ett hesteshow for alle som er interesserte i hest. Jeg ser jo de "små" showene nede i tyskland har jo omtrent alt. Sprang, dressur, western, akademisk, små og store show og mange små arenaer hvor folk viser frem litt mer interessante ting enn det man ser i show innslagene her til lands. Så NHF nærmer seg jo mer den type show. 

• Liker 3

Jeg lurer litt på hvordan de tenker rundt hele arrangementet, jeg. 

Det har jo pågått konkurranser siden onsdag, men ingenting er åpent for publikum før fredag om en uke? 🤔

kanskje ikke rart det blir hinsidiges dyrt når området leies i to uker, men alt skal betale seg på tre dager? 😳

Jeg var både på OHS og NHF  i fjor/ år. Hadde ikke vært på OHS siden midten av nittitallet, da det ble holdt i Oslo Spektrum. Synes å huske det var god plass til bodene, ok program og generelt ganske ok arrengement. OHS i fjor var så crowded at jeg knapt nok orket å ta runden for å kjøpe utstyr, så jeg var der i en time og dro igjen X) NHF var mye mer romslig. Så jeg skipper absolutt OHS i år, og går heller på NHF :)  NHF er også mye enklere med parkering. Fornebu har noen ok parkeringsplasser rundt stadion, men de er kronglete å finne og det tar litt tid å gå. NHF har sin egen parkeringsplass.

• Liker 1

2 timer siden, mallilen skrev:

Jeg lurer litt på hvordan de tenker rundt hele arrangementet, jeg. 

Det har jo pågått konkurranser siden onsdag, men ingenting er åpent for publikum før fredag om en uke? 🤔

kanskje ikke rart det blir hinsidiges dyrt når området leies i to uker, men alt skal betale seg på tre dager? 😳

Nja, nå er det vel konkurranser med nokså voksne entryfees som går nå tror jeg. Altså ikke kvalifisere seg klasser, men betale nok om du vil ri på kohs-klasser. Det kan jo betale litt det.

3 timer siden, LisaFi skrev:

Nja, nå er det vel konkurranser med nokså voksne entryfees som går nå tror jeg. Altså ikke kvalifisere seg klasser, men betale nok om du vil ri på kohs-klasser. Det kan jo betale litt det.

Og hadde publikum sluppet inn hadde det betalt seg ennå litt mer, slik at enten billettene eller standplassene for forhandlere ble billigere. 

Det har vært påpekt altfor høye priser på ohs i mange år allerede, og det snur jo ikke akkurat trenden om prisene fortsetter å stige eller holdes kunstig høye. 

Dressuren er allerede borte, utstyrsbutikkene blir vel også færre, og ikkenoe av det hjelper..

7 timer siden, mallilen skrev:

Og hadde publikum sluppet inn hadde det betalt seg ennå litt mer, slik at enten billettene eller standplassene for forhandlere ble billigere. 

Det har vært påpekt altfor høye priser på ohs i mange år allerede, og det snur jo ikke akkurat trenden om prisene fortsetter å stige eller holdes kunstig høye. 

Dressuren er allerede borte, utstyrsbutikkene blir vel også færre, og ikkenoe av det hjelper..

Du kommer inn gratis denne helgen, det er akkurat t som på et annet hvilket som helst annet stevne.