Jump to content
Sign in to follow this  
Ponnirytterrr

Stiv hest

Recommended Posts

En ponni jeg rir er veldig stiv på venstre side. Hun klarer IKKE bøye seg og sliter veldig med å gå på sporet. Hun vingler en del, vil ikke gå i svingene, men kutter de og går ved siden av sporet og noen ganger litt sidelengs siden jeg prøver å styre henne til sporet, noe som ikke virker siden hun ikke vil. Jeg får ikke til å dytte henne ut på sporet med sjenkelen min og om jeg stiller hodet hennes litt mer mot midten går hun den veien, men må høyre hånd holder hun seg fint på sporet, bøyer seg i svingen og på langsidene.

Tips?

Kanskje få noen til å gå gjennom hesten kroppslig for å se om det kan komme av låsninger eventuelt noe annet? :) 

Helt umulig å gå deg råd ang hvordan du skal håndtere dette over nett.
Det kan være mange ulike årsaker og det finnes ingen universalløsning.

Instruksjon er det første jeg ville begynt med.

• Liker 2

Hei! Er du sikker på at ponnien har lært å flytte seg ut for sjenkel? Hvis den ikke har blitt forklart det før er det ikke så uvanlig at de stiver seg av fordi de ikke forstår. Eller det kan være noe som gjør vondt. Eller du ubevisst gir motstridende signaler. Eller eller. 

Kan være hva som helst. 

Dette har nok sammenheng med problemet ditt med at du blir sittende skjevt i salen som du skrev om i en annen tråd. Hesten er antakelig ganske skjevt muskelsatt ettersom du har dette problemet på venstre hånd, det vil også påvirke hvordan du sitter i salen.. Enig med Elisabeth i at du må få instruksjon for å få hjelp til dette.