Jump to content
Sign in to follow this  
julnil

Erfaring med MH OPUS HIGH RIDER eller MH SOVEREIGN HIGH RIDER?

Recommended Posts

Skal kjøpe meg nye ridestøvler

Jeg har mine korte flotte ben, som rager noen cm over sokkelesten, og har dermed ikke så mye å velge mellom 

(har egentlig INGENTING å velge mellom, om jeg skal gå etter målene til de som lager støvler...)

Har akkurat prøvd noen i høyde 42. Disse var fremdeles for lange etter de hadde sunket litt, til tross for at jeg la i doble kilehæler.

Mitt neste trekk er å prøve meg på et par støvler som er 40 cm i høyden, og har da funnet to alternativer fra MH

Opus: https://www.mountainhorse.se/se-se/en_GB/cat/FOOTWEAR-9245/Last-Seasons-Favourites-Footwear-10838/prod/opus-high-rider-165274/

Sovereign: https://www.mountainhorse.se/se-se/en_GB/cat/FOOTWEAR-9245/Competition-All-round-9248/prod/sovereign-high-rider-165433/

Noen som har first hand erfaring med modellene?

Lurer litt på om jeg skal gå for Opusen. Den har ikke snøring i front, og har dermed mindre "stasj" som forhindrer de i å oppnå sitt absolutte potensiale innen støvelsynk.

Jeg har Sovereign, og er veldig fornøyd med dem. Men man bør nok ha litt smale føtter om de skal passe. Jeg hadde Richmond før, og de var litt bredere i foten.

Men synes Sovereign er gode å ha på, og ble relativt fort gått inn. Jeg liker jo at de ikke er så veldig stive.

Jeg kjøpte meg Sovereign som et nytt par etter Richmond, men endte opp med å selge Sovereign igjen etter noen måneder. De ble litt for smale i foten for meg, og hadde absolutt ikke nok såle til at jeg klarte å bruke dem. Men så har jeg greit med problemer med føttene, så det ble veldig utslagsgivende for meg når det ble for hardt ned i stigbøylen. Gikk for Sovereign rent pga utseende, og synes fortsatt de er penest - men tror ikke jeg hadde solgt Opusene. De har mer støtte og bedre såle :) 

Jeg endte opp med opus. Den ene grunnen var det som ble sagt om smalhet på sover’n, men det andre pga at opus ikke har pyntesnøring. Dermed blir det ikke ekstra klumpete over ankel-/vristområdet.

spent å se om jeg får disse til å passe