Jump to content

Ridestøvler til dressur

Recommended Posts

Jeg skal endelig somle meg til å kjøpe ridestøvler, men hvilke er best? Pris er ikke det viktigste (men de trenger ikke ha diamanter og koster 50 000 altså). Bør mest sannsynlig være en type som lages på mål, og fortrinnsvis som holder i mange mange år. 

Er snøring lurt skal tro? 

• Replies 100
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da fant jeg jammen ridestøvler som passer mine korte ben 😃😶   QHP Romy wide (juniorstøvler) var som laget for meg 😍   36 i fotblad, 37 i høyde og 31 i vidde.   om det er

Nå har jeg ridd noen økter med de nye støvlene, og nå begynner de å kjennes veldig gode ut! Klarer ikke gå noe særlig med dem, men jeg klarer å gå til banen og kravle meg oppå hesten. 

Det er ikke lurt å bruke lærsåpe og lærbalsam på ridestøvler. Det forkorter levetiden betraktelig. Skokrem og andre produkter beregnet for sko er virkelig å anbefale. Jeg bruker vel og merke vanlige v

Posted Images

Sånne som jeg kjøpte i Spania 😎😎

Zms saddlery, kvalitet på linje med DeNiro, Petrie, Königs og andre som koster 2-3 x mer.

Selv med porto og avgifter blir de billigere enn i NO, evt gå noen turister til å ta med hjem :)

custom made,  både i farger og str.

• Liker 2

Jeg elsker mine Petrie støvler. Petrie har veldig mange «standardstørrelser» men kan også lages på mål. Det er vel Olympic modellen på mine heter, og koster ca 6-7 tusen tror jeg? Ikke dn dyreste modellen til Petrie, men er like fine etter hverdagsbruk i 5-6 år. Glidelås på innsiden av fronten. De har fått bli stevnestøvler de siste par årene, og nå har jeg Mountain Horse Estelle som treningsstøvler. Er veldig fornøyd med dem så langt også. 

Vet at veldig mange er veldig fornøyd med støvler fra DeNiro, og deres «brushed leather» syns jeg er superlekkert. 😍

• Liker 1

Mulig litt ot, meen er det forskjell på støvler til dressur og sprang? 🤔 Eller er det bare at utseende på nokon er meir type dressur enn andre? 🤭

Eg har støvler fra crw, og dei er for min del overraskende gode. Eg bruker jo kun støvler til ridning, så håper dei varer litt lengre av den grunn enn om eg hadde brukt dei til allslags. 

Ellers så hadde Ariat vert alternativ for meg, men eg måtte bare begynne ett sted på støvlefronten. 

Sprang er slafsete og gjerne med strikksnøring ved ankelen. Dressur er stive og noen ganger avstivet med skinner i legg og ankel for mer støtte. Utseendet kan også være ulikt, dressur har gjerne høyere bue oppe ved kneet. 

På 5.8.2019 at 23.06, KBE skrev:

Sjekk ut Cavallo sine modeller. En enorm mengde standardstørrelser. 

Enorm og enorm...

jeg sliter hardt med å finne støvler som passer meg. Er for kort i fotbladet og leggen til voksenstr, og juniorstøvler blir for trang i leggen...

vurderer å kjøpe juniorstøvler, for så å få en skomaker til å sy inn kile i leggen for å gjøre den videre der

@julnil sammenlignet med billigere merker som har normal og vid i hver fotstørrelse, så synes jeg de har et enormt utvalg. Så er det jo noen av oss som ikke passer inn uansett hvor stort utvalg de har. Jeg var heldig og fikk en som passet ved å gå opp en størrelse i foten, for meg så var denne tilpasningen verdt det.. Jeg har korte og tykke legger.

https://lowenborg.no/maletabell/

22 timer siden, julnil skrev:

Enorm og enorm...

jeg sliter hardt med å finne støvler som passer meg. Er for kort i fotbladet og leggen til voksenstr, og juniorstøvler blir for trang i leggen...

vurderer å kjøpe juniorstøvler, for så å få en skomaker til å sy inn kile i leggen for å gjøre den videre der

Sett på nettsiden til petrie? 

Mulig de syr til deg like rimelig. 

https://www.petrie.nl/?fbclid=IwAR1fDDGC208HiM2EDcjvZ7ApghwMK0pydq5Xin5DxJNrLK79DhZEUZvN8tc

Edited by Siv
13 minutter siden, Edith skrev:

Er den ikke til dette altså? Så slipper en at glidelåsen siger nedover i bruk. Jeg bruker i alle fall mine slik 😆

IMG_20190815_205707.jpg

Det er dette jeg også har tenkt/trodd at den er til. Og bruker de sånn. Hadde noen støvler en gang som ikke hadde sånne, og der glidelåsene begynte å gli ned etterhvert. Det var skikkelig irriterende!! 

Jeg har bestilt MH Estelle i svart, eneste merket til grei pris jeg får på leggene. Den ene leggen kan jeg klare å klemme på 40cm støvler, men den andre må jeg ha 41 på, så da ble det wide på meg 😊 

On 04/08/2019 at 18:47, Nimbus said:

Jeg skal endelig somle meg til å kjøpe ridestøvler, men hvilke er best? Pris er ikke det viktigste (men de trenger ikke ha diamanter og koster 50 000 altså). Bør mest sannsynlig være en type som lages på mål, og fortrinnsvis som holder i mange mange år. 

Er snøring lurt skal tro? 

Sånn tips til merker - jeg hadde Soubirac dressurstøvler før, de holdt seg fine i mange år (gode å ri i, vonde å gå i :P). Da ble jeg målt overalt på foten i en butikk og så ble de bestilt, så vil tro man har mye justeringsmuligheter der. Brukte de i over 15 år, men nå finner jeg de ikke rett og slett . Finner de ikke noe norsk nettbutikk som har de, men om du kan fransk finnes det ihvertfall en fransk side 😂

Jeg har svarte Parlanti støvler og brune De Niro. Begge parene er skreddersydd. Jeg er knallfornøyd. Kostet litt, men såå verdt det. Klarer faktisk ikke anbefale ene paret over det andre, for er så fornøyd med begge deler. 😄 

(De brune på bilde 1 og 3, svarte på bilde 2)

D1FD866E-D44F-43D2-B334-A05D110788A7.png

4D8AA6F3-22F1-4283-8E3D-E94315A7B642.png

EAE30F96-FCF4-4B14-9862-B08CE3D11DEE.png

• Wow 1
18 minutter siden, julnil skrev:

Hvilken neandertaler hos Mountain Horse tenkte det var LURT å ha noe som laget folder inni skoene 😑

serr...

D4035550-0CD7-4CC2-BCBA-478CAF9A4FFE.jpeg

Hver eneste skoprodusent som ikke medfører at du må pantsette noe for å kjøpe et par gjør sånn. Det enten det er sømmer, skrukker eller annet som kan komme i konflikt med noe på foten. Hver.Eneste.En. 

1 time siden, mallilen skrev:

Hver eneste skoprodusent som ikke medfører at du må pantsette noe for å kjøpe et par gjør sånn. Det enten det er sømmer, skrukker eller annet som kan komme i konflikt med noe på foten. Hver.Eneste.En. 

Skjønte ikke hva du mente med den første setningen der?

Lurer på om jeg kan klippe de bort, eller om alt bare blir verre?

42 minutter siden, julnil skrev:

Skjønte ikke hva du mente med den første setningen der?

Lurer på om jeg kan klippe de bort, eller om alt bare blir verre?

Litt knotete formulert.. 

Koster ikke skoene du kjøper en hel formue kan du banne på at det er noe som skrukker, klemmer, krøller, gnager eller trykker grunnet elendig design. 

Tipper de flappene er en form for støtte eller "padding" for lisse i front? Eller? Hva er det på utsiden?

Lissene i front er bare pynt. Denne flappen er jukse-tungen som er limt fast på denne idiotiske måten.

kanskje prøve å pille opp limet i nerkant, og så legge den flatt 🤔

i mitt hode så bør sko til nesten 4000 være perfekte 🙄

Anbefaler igjen fuller fillies sine støvler. De har et utrolig utvalg av støvler som er utenfor normale kominasjoner (kort/lang/bred) osv.  Jeg har kjøpt et nytt par i år, ikle fordi de gamle (6/7år) var dårlige, men fordi leggene mine har blitt smalere så de gamle ble for vide.  Veldig bra kvalitet og enkle, svarte dressurstøvler uten mikkmakk.  

Nettsiden har skiftet navn nå (tror patentet på firmanavnet gikk ut, så hun har lagt ned og startet opp igjen med samme varebeholdning men nytt navn og ny nettside. Jeg har legger som er 41/42 og orker ikke presse meg inni og ødelegge «nestenpassende» støvler.  Litt ulik vidde på leggene etter en skade/bilkræsj også.. 

Har et par Horse Winslow str 41 med wide legg som jeg kan selge. De er helt nye, ikke brukt da de ble for smale rundt selve ankelen til meg (aner ikke om leggvidden passer da jeg ikke fikk dem rundt ankelen). Hurra for kankles.. 🙄

De er veldig fine, skulle ønske jeg fikk dem på.. bud ønskes! 

40567A5B-03B9-4D7C-B4AE-066613D338CC.jpeg

Edited by LisaFi