Jump to content
Sign in to follow this  
Elisabeth E

FH føll 2020

Recommended Posts

1 minutt siden, Elisabeth E skrev:

44 dager 😁👌⭐

Vm 2026 under planlegging 😂

Screenshot_20190705-121628_Instagram.jpg

Nåååh? Ridehest eller lavageit dette a? 😅

Blir bedekt tre stykker her :) 

En drektig, en snart bedekt og en må trøkke ut føll først før vi kan putte i no nytt 😛 

• Liker 1

Med litt (veldig?) mye flaks blir det kanskje føll på meg og neste år også! Låner evt hoppe, min egen er i Sverige til ut august. 😬

• Liker 2
  • Yay 1

Jeg liker at det fremdeles er "FH"-føll selv om det har vært EF i ganske mange år nå 😁

• Liker 1
  • Haha 3

Sørget for å øke hestebestanden i år, og forhåpentligvis neste år- Uci er på avlsstasjon nå :ninja:

• Liker 1
  • Yay 2

2 timer siden, Eva skrev:

Jeg liker at det fremdeles er "FH"-føll selv om det har vært EF i ganske mange år nå 😁

Adoptert fra de andre trådene 😎

På 5.7.2019 at 12.20, Elisabeth E skrev:

44 dager 😁👌⭐

Vm 2026 under planlegging 😂

Screenshot_20190705-121628_Instagram.jpg

Åh, sykt digg og være på 44 dager alt! Jeg lovet meg selv at jeg aldri skulle ha drektig hest igjen, var 11 mnd med magesår (og koselig og da) fordi det var litt komplikasjoner ved bedekning, så var det jo forkrise og alle mulige smittsomme sykdommer. Men ventetiden fra inseminering til både 17 og 30 dagersjekk var grusom😂 Så, jeg holder ikke egne løfter og gjør meg klar for 11 måneder til med magesår 😂

• Perfekt 1

8 timer siden, Stelpa skrev:

Med litt (veldig?) mye flaks blir det kanskje føll på meg og neste år også! Låner evt hoppe, min egen er i Sverige til ut august. 😬

Kult!

Hvilken hoppe og evt hingst? 😁

1 time siden, Elisabeth E skrev:

Kult!

Hvilken hoppe og evt hingst? 😁

Låner en hoppe her oppe og blir evt Framherji om jeg skal bedekke (kommer an på hoppa og brunsten om vi rekker det). :) Var egentlig bare Framherji-avkom som frista så veldig at jeg kom innpå tanken. 😬

• Perfekt 1

9 minutter siden, Elisabeth E skrev:

Krysser fingra! :D Ingenting er som litt føll-spenning og lykke! (Y)

Nei, blir evt mitt første. 😬🎉 Hva er det du har bedekt i år da? :) 

Akkurat nå, Elisabeth E skrev:

Astrid x Lukku-Blesi 😁

Veldig spennende! Lukku-Blesi -baby står på ønskelista mi også etterhvert. 🤩

12 minutter siden, Elisabeth E skrev:

Var mye gode kvaliteter i den jeg solgte, så håper på oppgradering 😁

Hvem er hoppa etter da? :) 

35 dager 🤩🙏🏼 Samme hingst som årets, satser på en hoppe denne gangen. Var litt «kjedelig» og bruke samme hingst, men valgte og safe da årets ble veldig bra, og brunsten var tidligere enn forventet. Litt kult og ha helsøsken og om alt går bra 😁

4B9CA3CA-6B0D-4B1D-B82E-309808383E71.thumb.jpeg.c1b5187ae7046d9b6d1b3d5a9ae2d765.jpeg

• Liker 1
  • Perfekt 1

I dag ble den dama her bedekt med Framherji. *krysser alt som kan krysses* Tatt UL tre ganger her i Trøndelag før vi sprøyta henne og håpte på å sette i gang brunsten. Det ble helt perfekt. 👌🏼 Stort, fint egg i dag og stod som en påle for hingsten. 🤩  Vet som sjekka mente hun måtte bedekkes igjen på onsdag og så sjekker hun henne igjen på fredag så får vi se da. Jeg ville egentlig bare ta henne med hjem i dag for timingen var jo perfekt, men sikkert lurt nok å sette henne igjen altså. 😬

97690FDC-518A-4D30-8903-BDDE3990104A.thumb.jpeg.42864052c5ac3bec8bcadb287e09f772.jpeg

Blir det hingst så er den mest sannsynlig allerede solgt, så hååååper på hoppe. 

• Liker 1
  • Gratulerer 2

6 hours ago, Stelpa said:

I dag ble den dama her bedekt med Framherji. *krysser alt som kan krysses* Tatt UL tre ganger her i Trøndelag før vi sprøyta henne og håpte på å sette i gang brunsten. Det ble helt perfekt. 👌🏼 Stort, fint egg i dag og stod som en påle for hingsten. 🤩  Vet som sjekka mente hun måtte bedekkes igjen på onsdag og så sjekker hun henne igjen på fredag så får vi se da. Jeg ville egentlig bare ta henne med hjem i dag for timingen var jo perfekt, men sikkert lurt nok å sette henne igjen altså. 😬

97690FDC-518A-4D30-8903-BDDE3990104A.thumb.jpeg.42864052c5ac3bec8bcadb287e09f772.jpeg

Er den hoppa der di? Synes ikke jeg kjenner den igjen  🤔

8 timer siden, Stelpa skrev:

Niiiice :D 

Hvorfor ikke bare eggløsningssprøyte i dag  -bedekke i morgen og så finito -ta med hjem? :D  

Og jeg kjenner jeg fortsatt er litt sur på Frida som kverka Framherjiungen sin 😛 Dæven det kunne blitt apparat!
Drømmer litt om å kjøre ned Dorris neste år...

Edited by Hrimbakur

Oppdateing her, to drektige og en som venter på å sjekkes :D Går for jackpot :D 

Ellers er det til nå 8 småjøker på gang for 2020 -det blir stas! Fortsatt et par igjen å sjekke og litt sånn så muligheten for flere er fortsatt til stede :) 

• Liker 1
  • Gratulerer 1
  • Perfekt 1

2 timer siden, Sivoya skrev:

Er den hoppa der di? Synes ikke jeg kjenner den igjen  🤔

What @Elisabeth E said. :ahugegrin:

1 time siden, Hrimbakur skrev:

Niiiice :D 

Hvorfor ikke bare eggløsningssprøyte i dag  -bedekke i morgen og så finito -ta med hjem? :D  

Og jeg kjenner jeg fortsatt er litt sur på Frida som kverka Framherjiungen sin 😛 Dæven det kunne blitt apparat!
Drømmer litt om å kjøre ned Dorris neste år...

Fordi jeg måtte kjøre opp i går pga jobb og rørlegger, elektriker og snekker som skulle komme. :gaah: Så da kan hun jo likeså greit sjekkes fredag og evt bedekkes og sprøytes da. Heeelt ærlig så tror jeg den satt i går jeg da, men tør ikke akkurat å sjanse på det heller. 

• Liker 1

1 minutt siden, Stelpa skrev:

What @Elisabeth E said. :ahugegrin:

Fordi jeg måtte kjøre opp i går pga jobb og rørlegger, elektriker og snekker som skulle komme. :gaah: Så da kan hun jo likeså greit sjekkes fredag og evt bedekkes og sprøytes da. Heeelt ærlig så tror jeg den satt i går jeg da, men tør ikke akkurat å sjanse på det heller. 

Da er det jo ett fett ja :) 

Håper på ny stjerne etter Bakasha🌟 

Etter tre hingstebytter, en hel sommer med naturlig bedekking som ikke har resultert i noe som helst, så har vi prøvd en siste gang med inseminering. 

Hun ble sprøyta og inseminert med Casall SEM. Brunsten hadde forløpt veldig fin, så godt grunnlag iallefall😊 8 dager siden inseminering i dag.