Jump to content
Anananas

Fluemaske

Recommended Posts

Jeg trenger tips til gode fluemasker,

med og uten ører. Har en hest som må bruke fluemaske hver dag når det er fluer - så må ha en del å bytte på. 

52 minutter siden, Anananas skrev:

Jeg trenger tips til gode fluemasker,

med og uten ører. Har en hest som må bruke fluemaske hver dag når det er fluer - så må ha en del å bytte på. 

Syns fortsatt de der stive hvite fra høøks er de beste, men jeg ser jo utfordringen i å fine en stor nok når x-full passer en stor islandshest 😂 amigo har noe liknende som er myyyye større i str. 

• Liker 1

Har prøvd endel og denne fra høøks er min favoritt! Min hest foretrekker de uten ører, og da synes jeg denne har hatt best passform. 

https://www.hooks.no/hest/hesteutstyr/hestedekken/fluemaske-comfort-fairfield?att=RnVsbA==&gclsrc=aw.ds&&gclid=CjwKCAjwlPTmBRBoEiwAHqpvhXH29AFvOeEvrdbpiOULVp-x1dL14r6Zjdbx9hc7uosJBUPz3Js5TxoCLQwQAvD_BwE

Jeg bruker disse

FAD57935-22E8-48BA-A6E2-DC03ABBB74AA.png.bfd8c60b112fef8e0af88f774121abda.png

Brukte en i fjor, til nettingen åpna seg ved et øye. Hel bruk hele sommeren og i vinter. Har nå kjøpt ei til som jeg bruker som nr1 maske. Hun går med den døgnet rundt. Grei å holde rein.  Den er stiv og holder seg unna øynene, bedre enn de stive fra hooks, er min erfaring. Mener de beskytter mot UV-stråling også

10 timer siden, Issa skrev:

Den så ikke dum ut 🤔 

Når den holder en hel sesong med daglig bruk, annet enn bytte om hun har gnidd nettingen i gjørme og jeg MÅ vaske, så vil jeg absolutt si den er verdt pengene, og absolutt ikke dum 🙂 

Jeg glemte vel nevne at min er full i størrelse i hodet, men jeg har endt med å kjøpe x-full begge gangene, fordi de ikke har hatt full inne. Gjerne har de vært på tilbud også. Jeg bare fester borrelåsen helt inntil, så går det fint. 

På 17.5.2019 at 11.46, CruVal skrev:

Glemmer av og til hvordan hun ser ut uten.. 😅

Hvordan er disse i størrelsen? Trenger ny maske til islandshest som er et sted mellom cob og full. :) 

Edit for å skrive at nå har jeg lest tråden, og ser at det går greit å gå opp en størrelse. 🤓

Edited by Sunniva

På 16.5.2019 at 22.25, CruVal skrev:

Jeg bruker disse

FAD57935-22E8-48BA-A6E2-DC03ABBB74AA.png.bfd8c60b112fef8e0af88f774121abda.png

Brukte en i fjor, til nettingen åpna seg ved et øye. Hel bruk hele sommeren og i vinter. Har nå kjøpt ei til som jeg bruker som nr1 maske. Hun går med den døgnet rundt. Grei å holde rein.  Den er stiv og holder seg unna øynene, bedre enn de stive fra hooks, er min erfaring. Mener de beskytter mot UV-stråling også

Jeg kjøpte en sånn med ører (da de var fri for akkurat denne), og det er den merkeligste maska jeg har vært borti 😱 Ekstremt stiv og passformen var ikke-eksisterende. La seg rett ned i øynene, og den er så stor nede at alle fluene kommer seg inni den, da er jo hele konseptet med fluemaske borte ☹️ Nedtur!

Edited by Anananas

Holder meg til Cashel-maska fortsatt jeg. Har bestilt inn inn nye til både mine og stalleiers hester. Sykt med fluer de få dagene det er sol nå...

Cashel finnes jo i en haug av størrelser også. 

4 timer siden, Anananas skrev:

Jeg kjøpte en sånn med ører (da de var fri for akkurat denne), og det er den merkeligste maska jeg har vært borti 😱 Ekstremt stiv og passformen var ikke-eksisterende. La seg rett ned i øynene, og den er så stor nede at alle fluene kommer seg inni den, da er jo hele konseptet med fluemaske borte ☹️ Nedtur!

Jeg kjøpte uten ører, men hva er vitsen med en islandshest som har megafluffy pannelugg? Ørene ville nesten ikke inn i hullene. 

Jeg kjøpte str. M, tenkte det var passende. Her var også åpningen nede så stor at det var fritt fram for alle fluer. Jeg bytter i tilsvarende type som jeg allerede har, og er fornøyd med tenker jeg. 😛 

Jeg kjøpte denne på Horze, og det e nå blitt en storfavoritt ☺️ Veldig god, også er det fleece på innsiden av borrelåsen så det ikke gnager - og det er perfekt! Dessverre har hun klart å klø på seg noe småhull i nettingen, men enn så lenge er de så små at det ikke gjør noe. 

Har kjøpt en cashel også, skal prøve den på i dag. Syntes den ser såpass tung ut at den kan bli liggende å gnage på øyne 🤔 håper ikke den gjør det da, for likte at den har UV-beskyttelse (noe hun virkelig trenger) ☺️

3 timer siden, Anananas skrev:

Jeg kjøpte denne på Horze, og det e nå blitt en storfavoritt ☺️ Veldig god, også er det fleece på innsiden av borrelåsen så det ikke gnager - og det er perfekt! Dessverre har hun klart å klø på seg noe småhull i nettingen, men enn så lenge er de så små at det ikke gjør noe. 

Har kjøpt en cashel også, skal prøve den på i dag. Syntes den ser såpass tung ut at den kan bli liggende å gnage på øyne 🤔 håper ikke den gjør det da, for likte at den har UV-beskyttelse (noe hun virkelig trenger) ☺️

Har aldri opplevd at Cashel ligger innpå øynene.