Jump to content
Sign in to follow this  
MarteJ

Ponni ønskes kjøpt

Recommended Posts

Har tatt den tunge avgjørelsen at Tommine ikke får en vinter til. Har derfor startet leting etter ny hest/ponni. Helst ponni denne gangen slik at også jentene kan ha litt større glede av stall. Håpet er derfor at det finnes en fornuftig sjel der ute som kan passe oss. Krav til ponnien er at den er rolig og fornuftig, må kunne stå på stall/beite alene mens unghesten trener, trafikksikker, aldri vært forfangen/må tåle gress da de står på gress året rundt, kunne gå uten sko. Vallak eller hoppe. 

Vi kan tilby hestekompis på 2 år, samt flere hester på andre siden av gjerdet, oppfølg av faglært hovslager, mye utetid(10-12 timer på vinter/24 timer på sommer og når været ellers tillater), stort uteområde, tilgang på både hall og utebane. Gode turområder. 

• Knust 1

Huff, så trist med Tommine, Marte! Håper dere finner en knall ponni dere jan ha masse glede av! 

• Hjerte 1

20 minutter siden, SiljeB skrev:

Huff, så trist med Tommine, Marte! Håper dere finner en knall ponni dere jan ha masse glede av! 

Håper jeg også. Ser jammen ikke lett ut, akkurat det dessverre. Har lagt annonse på Finn også. Så langt ikke respons. Vokser nok ikke på tre disse ponniene , dessverre. Tenkte derfor å bruke det nettverket jeg har, deriblant EF ❤️. Plutselig dukker rette pelsen opp 😊

• Hjerte 1

Mulig jeg vet om en. Hvor mye bruk tenker du? 

4 timer siden, xxAne skrev:

Mulig jeg vet om en. Hvor mye bruk tenker du? 

Ikke mye hvis det kreves. Fint om den tålte minst et par 20 min turer i uka, og ikke var så skada at den måtte avlives om bare et år eller to 😊. Men MÅ tåle å stå på gress selv om den ikke trenes hardt hver dag. Har dessverre kun tilgang på gressbeite som uteområde. 

Hadde L ikke vært et stykke unna kriteriene dine skulle du fått lånt'n til evig tid 😬

• Hjerte 1

16 timer siden, MarteJ skrev:

Ikke mye hvis det kreves. Fint om den tålte minst et par 20 min turer i uka, og ikke var så skada at den måtte avlives om bare et år eller to 😊. Men MÅ tåle å stå på gress selv om den ikke trenes hardt hver dag. Har dessverre kun tilgang på gressbeite som uteområde. 

Ok skal snakke med hu jeg kjenner med alle ponniene :lol: 

• Perfekt 1

Vi kjøpte en welsh fra Molinas i Etne i fjor sommer, og kjempe fornøyd med denne ponnien. Tror hun stadig har ponnier til salgs. Ponnien vi kjøpte hadde stort sett tidligere blitt brukt til avl og show, men har et knall godt hodet og fungerer perfekt som barneponni. 

• Liker 1

7 minutter siden, Edith skrev:

Vi kjøpte en welsh fra Molinas i Etne i fjor sommer, og kjempe fornøyd med denne ponnien. Tror hun stadig har ponnier til salgs. Ponnien vi kjøpte hadde stort sett tidligere blitt brukt til avl og show, men har et knall godt hodet og fungerer perfekt som barneponni. 

Om det er samme som eg tenker til, så har ho veldig mange flotte individer av rasen. 😊 Var innom i forbindelse av ei venninne som var på utkikk etter barnehest.

• Liker 1

2 timer siden, Stjorm10 skrev:

Om det er samme som eg tenker til, så har ho veldig mange flotte individer av rasen. 😊 Var innom i forbindelse av ei venninne som var på utkikk etter barnehest.

Vi er veldig fornøyd, et godt hode er det viktigste for barneponnier.

• Liker 1

3 timer siden, Edith skrev:

Takk for tips. Kan evt høre med henne. Er jo av og til de skal pensjonere ei gammel avlshoppe, eller noe slikt. Har ikke kapasitet til to unghester som skal følges opp :).

Karen på tryggvi selger jo noen hester nå, sjekka ut de?

32 minutter siden, Catie1 skrev:

Karen på tryggvi selger jo noen hester nå, sjekka ut de?

Nei. Ligger de på Finn?

Edit for å si at jeg måtte sjekke ut Finn. Ser hun har lagt ut to hester der. Vet ikke helt om de var helt det jeg ser etter. Begge to virker litt mer «frem» enn det jeg tenkte, sånn mtp jentene 😉. Vet du om hun har flere. En rolig bombesikker pensjonist 😊

Edited by MarteJ

14 timer siden, MarteJ skrev:

Nei. Ligger de på Finn?

Edit for å si at jeg måtte sjekke ut Finn. Ser hun har lagt ut to hester der. Vet ikke helt om de var helt det jeg ser etter. Begge to virker litt mer «frem» enn det jeg tenkte, sånn mtp jentene 😉. Vet du om hun har flere. En rolig bombesikker pensjonist 😊

Vet ikke, kan evnt kontakte fossanmoen om de har noe aktuelt også.. de annonserer jo ofte ikke en og en hest.. 

• Perfekt 1