Jump to content
Nickita

Dine seiere!

Recommended Posts

Heii

Har ikke funnet en tråd som dette, så jeg bare starter en :)

Kan umulig bare vær meg som har slitt med enkelte ting med hest, og som er overlykkelig når jeg endelig fikk det til!

Jeg har nå endelig fått samlet hesten bedre, fått henne over vannhinder og får til gode, rene overganger. Dette er for meg utrolig stort da hun har hatt en evig skrekk for hinder! Hun har også et stort talent med å "lure seg unna" så jeg ikke har fått til å samlet henne. Rene overganger er det jeg er mest fornøyd med, da hun virkelig elsker fart og er ganske hard å stoppe/regulere.

Jeg er ufattelig fornøyd med hva vi har fått til!!!

Flere her ute som har fått en liten seier med hesten som de vil dele?

• Liker 4

Vel, for disse som følger loggen min så er jo det veldig mange seiere som er gjort dei siste årene. Mange prøvelser, motgang og følt oss (meg) heilt ubrukelig. 

Vi ser på kvar lille framgang, enten meg, hest eller ekvipasje som seier og det er veldig kjekt når det først går igjennom. Feks første galoppfatning ute på tur på flat mark - stor seier. 

Vi har enda mange ting vi strir med, men også mange ting vi overvinner. 😊

• Liker 3
  • Hjerte 3

De fordømte galoppbyttene. Vi brukte to år på å få dem rene, så nye to år på å få dem pålitelige uten for mye forberedelser. Det siste året har vi gått fra gode bytter - ett av gangen- til å gå gode serier for hvert andre sprang. Nå snuser vi på bytter for hvert steg. Det løsnet til slutt, men det tok tid.

• Liker 3

Jeg strever med overgangene galopp-trav, så når jeg får dem på plass skal jeg være glad. Skal sies at jeg kjøpte hesten i oktober, og da måtte jeg jage den opp i galopp, og det holdt 5-6 steg før han brøt galoppen, så vi har jo kommet langt. 

Å få travhesten til å fatte V/h galopp uten å løpe den opp i fart. Fatter i samlet trav nå. Veldig fornøyd da jeg kun rir han 2 ganger i uken, kanskje 3. I tillegg fått han mer stabil (drar ikke meg så mye ut av tøylene), samt virker roligere under dressur. Neste mål er å trene han mer rett og at han skal være litt mer fokusert på rytter og hva som skal skje "nå" enn alt rundt seg :P 

• Liker 3

Fekte I damesal! Det er en type seier jeg aldri egentlig har satt opp eller sett for meg, men kjente på det da jeg fikk det til! Og ikke minst, gjøre kjappere og krappere vendinger enn luso hingsten på 152, med min dinosaur på 165 😂😁😍 Findusen 😍😍

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Perfekt 1

Min hest har endelig begynt å klare å slappe av og slippe underhalsen i trav når jeg rir!! Det er faktisk en helt gigantisk seier for oss. Nå har jeg straks ridd på han i 2 år (😱), og greit nok så har vi ikke ridd veldig mye på banen. Men vi har gjort det litt jevnlig, og frem til for noen uker siden gikk han bare i giraffmodus når vi red på banen. Han har vært ufokusert, lite responsiv på mine hjelpere, og gått i en form som ikke er godt for noen ting. Men plutselig de siste ukene så har han begynt å fokusere og søke frem og ned i traven og hele hesten forandres jo, plutselig hører han på meg så jeg kan påvirke han mer, og balansen blir umiddelbart mye bedre. Endelig! :D Nå føler jeg at vi faktisk kan begynne å jobbe med ting :P 

• Liker 6

ÅH, hater at jeg ikke får likt innlegg på PC!

Kjempegøy å lese om alle som opplever mestring i hestehverdagen sin (Y) 
Uansett hvor stort eller lite det er, så er det lite som slår følelsen av når ting stemmer på hesteryggen ❤️

• Hjerte 2
  • Perfekt 1

3 timer siden, Elisabeth E skrev:

ÅH, hater at jeg ikke får likt innlegg på PC!

Kjempegøy å lese om alle som opplever mestring i hestehverdagen sin (Y) 
Uansett hvor stort eller lite det er, så er det lite som slår følelsen av når ting stemmer på hesteryggen ❤️

Slett cookies? prøv en annen nettleser?