Jump to content
Sign in to follow this  
Sprangrytter

Mensen

Recommended Posts

Ja, mensen da 🙃

har nettopp funnet ut at jeg har et lite (stort) problem.

Stallen fôrhesten min står på har ikke Do utenom inne i huset til de som eier gården. Jeg er jo der i kanskje 4 timer hver gang jeg er der. Det innebærer oftest 1 time med ridning, og de timene hvor jeg rir og har mensen er ille. Blør alt for mye når jeg rir og er i aktivitet. 

Noen som har slitt med samme problem og vil dele sine tips til meg😂😊

Så stor tampong som du får inn, haha. Og truseinnlegg i tillegg. Skifte til nytt rett før du drar i stallen. :P Har du såpass kraftig mens, så holder ikke menskopp.. Den blir full og lekker. Min erfaring. 

Evnt. må du bare skifte i stallen (i boksen?) og vaske henda med det du har tilgjengelig. Du har vel vann og såpe tilgjengelig? Alternativt kan en sånn liten håndsprit være kjekt å ha også.

Hvis du har unormalt kraftig mens kan du gå til legen og få cyklokapron, evnt prøve p-piller eller hormonspiral hvis det er aktuelt.

Ellers får du vel lov til å ringe på hos stalleier og låne doen? Må man så må man. 😛 Kanskje de burde hatt en utedo eller noe til oppstallørene. Jeg hadde slitt med å ikke fått tisset også, klarer jo ikke ri ordentlig mens man må tisse.

Løsningen min ble å ikke ha mensen :engel:

Slipper å tenke på det. Har også relativt store mengder og øh, jevnlige skift er nødvendig for å si det sånn, spesielt når har ridd hest i en time.

Tampong og bind, hvis det trengs. Har du søppeldunk i stallen kan du da bare dra ut tampongen når det trengs, og gå over til bindet. Mye freshere enn å drive å bytte hvis du ikke får vasket hender før og etter.