Jump to content
CruVal

Vegger i vaskerom/vaskespilt/våtrom

Recommended Posts

Vi skal lage vaskeplass i stallen. Hva har dere på veggene i vaskeplassen? Våtromsplater? Gummimatter? Betong? 

Del gjerne lure og ulure løsninger, så vi kan prøve lage det så lite toskete som mulig. 

Det blir kombinert vaske/tørkerom, er vel snakk om varmekabler i gulvet for å slippe ovner osv ved tørking av ting. Men det rr da altså veggene vi har kommet til å fundere over, for vil ikke at de skal bli ødelagte av spark eller sånt, om det skulle skje. 

Så vis meg gjerne deres vaskerom/vaskespilt så vi kan la oss inspirere 😊

De fleste vegger tåler vel dårlig spark (dvs ett fett om du velger flis eller våtromsplater). Utenom betong da kanskje. 

Har vært med å ha både betong, betong med pusset vegg, baderomsplater og flis. Og vanlig boksinnredning med plater. De siste tålte fuktigheten dårlig, de andre holdt seg fine lenger.

Edited by LisaFi

Er betong på stallen her, og når det blir bygging av stall ein gong i framtida så blir det nok betong då også. 

Takk for svar. Må konferere med byggherrene 🤔 

@ME&FB i rommet man går gjennom for å komme inn til stallen, typ de to portene rett ril høyre for stalldøra. Var vel en dør til et utedo der en gang i tiden? 🧐

11 timer siden, CruVal skrev:

Takk for svar. Må konferere med byggherrene 🤔 

@ME&FB i rommet man går gjennom for å komme inn til stallen, typ de to portene rett ril høyre for stalldøra. Var vel en dør til et utedo der en gang i tiden? 🧐

I "mellom" gangen?  Portene? Gamle høytørka? 😂 Jeg kan ikke huske noen utedo der, men mulig den var der- bare jeg som ikke brukte den 🤔

3 timer siden, ME&FB skrev:

I "mellom" gangen?  Portene? Gamle høytørka? 😂 Jeg kan ikke huske noen utedo der, men mulig den var der- bare jeg som ikke brukte den 🤔

Jeg aner ikke hvor gamle høytørka var, men i allefall der man går inn til boksene i nystallen, i mellomgangen der😊  

Kunne vel ideelt sett lagd en til boks der, men ser mer behovet for vaskeplass. Skal antagelig ha varme i gulvet, sånn at vi kan tørke ting der heller enn på silrommet med varmluft på. Må se det litt an. Målet er få det mer holdbart enn hva ting på en måte har vært tidligere kan man si 😅

8 timer siden, CruVal skrev:

Jeg aner ikke hvor gamle høytørka var, men i allefall der man går inn til boksene i nystallen, i mellomgangen der😊  

Kunne vel ideelt sett lagd en til boks der, men ser mer behovet for vaskeplass. Skal antagelig ha varme i gulvet, sånn at vi kan tørke ting der heller enn på silrommet med varmluft på. Må se det litt an. Målet er få det mer holdbart enn hva ting på en måte har vært tidligere kan man si 😅

Haha den var i rommet ved siden av nystallen. Da det ble bokser der du har bokser ble det lager/utstyrsrom til de hestene som sto der 🙂  Må snike i den gangen neste gang jeg er på besøk- og da i dagslys, for minnes at den gangen er ikke så bred, ihvertfall ikke mellom ytterdøren og mellomdøren 😂

Den er bred nok til det, meeen akkurat nå er det et digert hull der så ikke så mye å se 😂 Gulvet er rett og slett gravd vekk 😇