Jump to content
Lena

Starterklæringer

Recommended Posts

Nå er det nesten to år siden jeg har hatt starthest sist, så da slår jeg like godt til med to på en dag, i løp etter hverandre. 🙈🙈🙈

6D499230-1B19-4EC4-908E-6CDF8294EBAF.jpeg.4775f8532e669e6a38b60000d1e450ad.jpeg

Kjenner nervene rase allerede, jeg er ikke lagd for dette lenger. 😳

• Liker 6

3 timer siden, Sivoya skrev:

Så spennende, @TonjeS! Sorry hvis jeg er blind og bare ikke ser det i innlegget, men når er løpene? :D 

Litt for spennende! De skal starte på Bjerke til onsdag. :) 

Første vinteren at hovene er i orden på hesten så da måtte jeg teste hesten på isbane i harstad i helga. Og når banen byr på monteløp så var det veldig vanskelig og stå imot :engel: Og hesten funka veldig bra på isbanen med lange pigger i bakskoene- ikke vært bortpå seg og funka bra i travet. Løpspause på noen mnd så forventninger hadde jeg ikke. Travet inn til en fin 4.pl :)Så vi fortsetter og trene på da det er nytt monteløp i mars. Kjipt med søndags kveld kjøring og siste løp for da rekker man ikke siste ferge hjem= overnatting + fri fra jobb mandag.  Fikk låne damen som samboers bror kjørte pr.løp med for sin egen del til selskap over natten. var bare de 2 hestene på stallen til overnatting.  

Men det beste av alt var at ML gikk over hesten dagen derpå- stoppet på vei hjem på en stall for beh/sjekk- og hesten var knallfin i muskler/ledd så løp og transport har ikke tatt på. kun litt hormoner på avveie(skjønte det etter og sett hesten på henger med den lekre lille brunstige damen- gretten gammel gubbe tendenser :rødmer: ) men det ble fort fikset. 

• Liker 2

Nytt monteløp i helga, og lørdagskjøring etter V75 :)  Og hesten funker enda på isen :D Annen rytter denne gang som rei utrolig bra og husket det meste jeg sa. Rytter ikke mye brukt, men veldig flink som har kjørt ponni i mange år + rir sprang og dressur med ridehesten sin. De travet seg inn til en super 3.pl hvor siste del må ha gått fort siden de lå sist i feltet. 2080m og tiden 18,8 og penger på bok :) Er veldig fornøyd med høy terroristen(på henger). Trav i nord på vinteren er for spesielt intr siden været skifter fort her, men god sjåfør med god og kjent bil så gikk det bra, selv om siste timen på tur hjem ble spennende med blankpolert veibane og bilen har piggfrie dekk....

• Liker 6

Sesongåpning på hjemmebanen i helgen 😊 Z til start seff. Og for en gangs skyld fikk han starte på strek- DET skjer ellers aldri! Fikk ryggløp og åpning på oppløpet så ble en fin 5.pl på en helt fin tid. Ikke sluttkjørt overhodet for da jeg leide han rundt etter og fått av utstyret så var han veldig klar til nytt løp og voltet rundt meg- og nesten på meg i sin iver når nytt løp startet🤣 Siste løpet ble trippel plassering til Bodø med samboers bror sin hoppe som vinner enkelt, og stallkompisene til Z på 2. og 3.pl 😃

• Liker 2

Trallalallala vi var i Harstad i helga hvor Z var ute i monteløp- og han VANT klart 😍 selv etter ørten omstarter! 

• Liker 7

22 minutter siden, ME&FB skrev:

Trallalallala vi var i Harstad i helga hvor Z var ute i monteløp- og han VANT klart 😍 selv etter ørten omstarter! 

Gratulerer! :D 

• Liker 1

Hviler ikke på laurbærene 😀 leangen på lørdag....

• Liker 1

På 19.6.2018 at 23.16, ME&FB skrev:

Hviler ikke på laurbærene 😀 leangen på lørdag....

Hvor lenge blir du der? 

Og lykke til!

På 21.6.2018 at 16.44, CruVal skrev:

Hvor lenge blir du der? 

Og lykke til!

Kjører hjem i morgen 😊 

Ble en 6.pl i ei h**** gjørme. Litt dårlige rygger underveis på ei tuuung bane. Åpna første 500m på 10-tallet tethestene. Hest&rytter gjorde en god innsats og kom inn med 1 tonn gjørme over hele seg. Tror ikke jeg har spylt en hale så lenge før for så mye gjørme. Og enda er det sikkert en god del igjen på hesten 😢

1 time siden, ME&FB skrev:

Kjører hjem i morgen 😊 

Ble en 6.pl i ei h**** gjørme. Litt dårlige rygger underveis på ei tuuung bane. Åpna første 500m på 10-tallet tethestene. Hest&rytter gjorde en god innsats og kom inn med 1 tonn gjørme over hele seg. Tror ikke jeg har spylt en hale så lenge før for så mye gjørme. Og enda er det sikkert en god del igjen på hesten 😢

Ikke så verst vel under sånne forhold? 

Det var ikke så mye bedre bane her tror jeg... har pissa ned i hele dag, kjørte til parkeringa og snudde der og det var våte dammer på bana for hvert fotavtrykk. ☔

Drar nedover i morra selv, derfor jeg lurte:)

1 time siden, ME&FB skrev:

Joda banen hjemme var hard tross alt regnet.  

Ferie i bartebyen @CruVal

Næ, føllkorrigeringskurs med Uno Y

• Liker 1

På 11.6.2018 at 20.54, ME&FB skrev:

Gratulerer!! :) 

• Liker 1

8 timer siden, CruVal skrev:

Næ, føllkorrigeringskurs med Uno Y

Om du har tenkt deg innom hooks på Malvik senteret så send meg en pm før du drar dit. 

Will do @ME&FB  men er i såfall avhengig av skyss og regner med vi holder på i smia høvelig lenge, så tør ikke helt love noe såfremst ingen av de andre skal dit :) 

• Liker 1

Da var siste løpsdag på hjemmebanen kjørt i helga. Og med mange løp(not) og velge mellom så ble det stayerløp på Z, dvs 3140m i helga. Var bare stayerløp han fikk starte i pga grunnlaget sitt 😡 Hadde en dårlig magefølelse hele uken og særlig etter baneøkta på onsdagen da var jeg mest lysten på og stryke. Hesten var ikke seg selv og jeg var misfornøyd da jeg kjørte ut av banen.   

Løpsdagen kom og hesten sto i gjerdet sitt og fulgte med(ja vi har jo flytta stall til banen pga div private årsaker). Satta han inn så han skulle få hvile ol. Sela på da det nærmet seg varmingstid og skritta ned i hesteringen og sporet opp kusken som overtok hesten og varmet i banen. Fikk hesten og skritta opp i stallen. Ned i hesteringen mens løpet før gikk og skritta og skritta. Kusken overtok og defilering i gang og starten klar. Dotten av en gamp syns jo volting er tull og fanteri og taper seff en god del på det. Løpet gikk sin gang, og de fikk seg for en gangs skyld en god rygg 😃 Kom i mål som nr 4 på 18blank. Kusken sa at hadde løpet vært lengre så hadde de kommet høyere opp for hesten gikk virkelig på denne gang. Samme samlet tid som 3.hesten som starta 40m foran Z.  Veldig fornøyd med kompisen min 😍

• Liker 5

Lokalkjøring til helga på hjemmebane. Matmor er galen og meldt hesten til BÅDE sulky og monte. 2120m sulky og 1640m monte. 

Edited by ME&FB
  • Liker 2

Akkurat nå, ME&FB skrev:

Og gårdagens fangst endte i en 2.pl i sulky og 1.pl i monte 😍

Grattis, det er styrkeprøve det! 😁

Vi var også ute i går, A startet på Drammen etter å hatt pause siden april. Og det kunne ikke endte bedre, han vant på direkten, tross hardt trykk fra den utvendig hele veien. Gikk bare unna til slutt, herlig følelse!

Den er så ærlig, flink og gullegod den hesten. 😍

• Liker 3

10 minutter siden, TonjeS skrev:

Grattis, det er styrkeprøve det! 😁

Vi var også ute i går, A startet på Drammen etter å hatt pause siden april. Og det kunne ikke endte bedre, han vant på direkten, tross hardt trykk fra den utvendig hele veien. Gikk bare unna til slutt, herlig følelse!

Den er så ærlig, flink og gullegod den hesten. 😍

Ja men når hesten ikke gir noe gratis i sulky så får han jaggu trave til i monte som han liker godt selv 🙂 Godt grunntrent men har ikke den kjappe speeden. Selv om det gikk fort i monteen- noe kommentator kommenterte i 1.sving 🤣gjørmebane var det og. Fornøyd med hesten og kusk/rytter- de gjør så godt de kan 🙂  

Gratulerer @TonjeS 🙂 

• Liker 1