Jump to content
Lena

Starterklæringer

Recommended Posts

Knall jobba av Brego'n! Imponert!! Forskjellen på han og Luna er helt klart at allround hobby ponnisen din har løpshode!  :thumbsup: *bøyer meg i støvet*

Tror jeg må sende eventuelle Luna avkomm til deg på bootcamp jeg... Så kanskje vi kan få oss en allround hobby traver, som faktisk traver inn penger også!  :ahugegrin:  ;)

Ble 3. på oss på fredag. De teite kodene sprakk opp etter varminga og han gikk ikke 100 % i løpet, men absolutt godkjent og 0,1 sek raskere enn sist selv om han travet dårligere. Halt siden løpet, de kodene altså...

11173335_10204323396109340_1771414364912

• Liker 1

http://www.rikstoto.no/RikstotoDirekte/RDsisteuke/?vodData=t:Race|rdk:JA_NR_2015-04-26|rn:4

Luna'n fikk med seg en fjerdeplass om søndagen. Godt jobba av Prinsessa på Erta, siden sjekken tross alt var ett hakk feil og skoene ble tatt av FØR varming. (Det er nok til at Prinsesse Fisefin ikke får stokka beina sine.)

Når de fiser av gårde i 1.22 fart, så nytter det ikke å flåse rundt i galopp i starten. *sukk*

Vi driver løpende vurdering tid vi skal sette en stopper for "aktiv løpshest" statusen hennes.... :/

Edited by GunnE

Guest

http://www.rikstoto.no/RikstotoDirekte/RDsisteuke/?vodData=t:Race|rdk:JA_NR_2015-04-26|rn:4

Luna'n fikk med seg en fjerdeplass om søndagen. Godt jobba av Prinsessa på Erta, siden sjekken tross alt var ett hakk feil og skoene ble tatt av FØR varming. (Det er nok til at Prinsesse Fisefin ikke får stokka beina sine.)

Når de fiser av gårde i 1.22 fart, så nytter det ikke å flåse rundt i galopp i starten. *sukk*

Vi driver løpende vurdering tid vi skal sette en stopper for "aktiv løpshest" statusen hennes.... :/

Jeg priser meg lykkelig og hopper rundt på et halvt bein når vi får med oss fjerdepremie hjem jeg! :) Synes dere har drøyt harde krav til lillesnupp, hun gjør jo så godt hun kan, og er stort sett i pengene hver eneste start. De trenger ikke alltid vinne for å være løpshester vel? :)

Jeg priser meg lykkelig og hopper rundt på et halvt bein når vi får med oss fjerdepremie hjem jeg! :) Synes dere har drøyt harde krav til lillesnupp, hun gjør jo så godt hun kan, og er stort sett i pengene hver eneste start. De trenger ikke alltid vinne for å være løpshester vel? :)

Det går enn så lenge, men med den helsen hun har, så tror jeg ikke hun holder stort lenger. Det går jo like kjapt i hennes grunnlag, som de som har trippelt så mye på kontoen. ;)

Luna'n er stort sett flink og tar med seg premier hjem. Men det begynner å gå så styggfort at det fort kan koste litt for mye. :/

(Misforstå meg rett; jeg skulle gjerne sett at hun var aktiv løpshest til hun ble 12 - 15 år. :)

Men hun er for "svak" til å holde så lenge. Spesiellt siden det bare blir tøffere og tøffere utover og hun MÅ snart ned i 1.24/1.25 fart, i første omgang...)

Edited by GunnE

Sørlandet søndag 10 mai

eb6cccfa1b93b5e5e93dc36f5cade13a.jpg

Var veldig skeptisk til å melde delingsløp, men sett bort fra to som har gått 12 på sprint så kunne det absolutt vært mye værre enn detta [emoji6]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by juliekj
  • Liker 3

Planen var dnt's unghestserie morgen, men stakkars lille står hjemme med au i beina sine. Vetsjekk i morgen

Guest

Hvem er den andre forumhesten i det løpet,@juliekj? Folk bruker jo så mange pseudonymer på hestene sine at jeg ikke aner hva de heter på ordentlig :P

Uansett - masse lykke til! Og håper dere finner ut av labbeproblemene, @xxAne!

Vi har meldt til løp i Sverige neste uke, men det er vi langt i fra de eneste som har gjort, så jeg tviler på at Bregis har nok poeng til å komme med. Hvis ikke får jeg prøve å finne en magisk måte for å få fri den 19.mai... Skikkelig teit at løpssesongen vår alltid kræsjer med høysesong på jobb! whatever.gif

Fra flokken her så skal Vinterfaks til start imorgen i Bergen. Kjipt jeg ikke får vært med, menmen. Tar det igjen! :) 

• Liker 2

Nr. 2 er vel ikke Yvonne sin lengre? Står i trening hos Bo ihvertfall..

Guest

Jammen kom vi med gitt! :) Bakspor "som vanlig", men seier'n her er vel uansett gitt til folkehesten Momarken, så vi får bare prøve å henge på i ryggen hans vel :)

10389132_10155570574370451_1762625076220

Guest

Nr. 2 er vel ikke Yvonne sin lengre? Står i trening hos Bo ihvertfall..

Står som eier i alle fall!

Står som eier i alle fall!

Ok, da er det jeg som surrer :)

Sørlandet søndag 10 mai

eb6cccfa1b93b5e5e93dc36f5cade13a.jpg

Premie og ny 16 tid er absolutt godkjent for guttungen Henger ikke helt med suste 100 fortsatt og blir tatt igjen av to stk på streken, men starthurtigheten er på plass igjen, så da går det rett vei [emoji106]

Vurdere et 4årsløp på Bjerke hvor han havner på 20m neste gang...

Eller, strengt tatt ikke no å vurdere - er det el rutineløp som finnes resten av mnd [emoji13][emoji37]

• Liker 3

Guest

Jammen kom vi med gitt! :) Bakspor "som vanlig", men seier'n her er vel uansett gitt til folkehesten Momarken, så vi får bare prøve å henge på i ryggen hans vel :)

10389132_10155570574370451_1762625076220

Bregis er treig fra start, og denne gangen straffet det seg litt mer enn vanlig. Men han gikk inn til en fin femteplass på 28,4, og fikk med seg noen verdifulle poeng hjem :) Husker jeg syntes det var så stas første gangen han gikk under 30-fart, og nå ligger'n stabilt på 28-tallet i hvert løp. Moro! :)

P5120025.jpg

2f358c576c6d18c78f8bb42d1c7b669d.jpg

Bjerketur til onsdag...

Edit: feil bilde [emoji13]

Edited by juliekj
  • Liker 2

Gratulerer med fin-fin plassering Bente! :D

Luna'n har tre alternativer denne mnd her. Sølvkjøring på Kala den 21 mai. (Bortkastet tid og penger iflg meg. Helt greit med gjennomkjøring mente amatørtrener'n på.) 23 mai på Jarlsberg. Eller 24 mai på Sørlandet.

Jeg håper virkelig ikke vi må helt til Sørlandet med Prinsessa På Erta. :P

Krysser fingerene for en kortere svipptur over fjorden. :D

Juhu, endelig i gang igjen :D

startliste_zps5wgkvcii.jpg

Fredag smeller det igjen! Elendig spor (det får vi håpe kusken har en plan på, hehe) og nok en gang møter vi Folkehesten Momarken, men T har slått han begge gangene de har møttes, så får håpe det fortsetter :P Det blir kjekt med en gjennomkjøring for å se hvor landet ligger etter seks uker "fri" (han skal bevisst ikke gå sprintløp, og det er bare det som har vært passende...) - han har nemlig to fine løp i juni :) Og så er det ille trivelig på Åmål da :D

• Liker 6

Lykke til Cecilie!

Vi satser på at størje frøkena kommer med 2 juni på Momarken. Var på sølvkjøring i forrige uke og tok med en sølvkniv hjem til a' mor. (2 plass.) :D

Dog var farten bare 1.28.8 og sånt holder ikke til premie i "de ordentlige løpene", i hennes grunnlag. Det som var positivt er at hun faktisk tok opp kampen på slutten. DET er lenge siden jeg har sett at hun har orket/villet/klart...

Satt å så på noen løp av faren hennes (Sjefsbrunen) her om dagen. Realt kjiper'n at hun ikke arvet løpshodet hannes.

Så vi har fremdeles løpende vurdering på snuppelura...

Kjipern at Bork Odin først er ledig i 2018.... :P

Heldigvis viser 2 års hoppa på stallen (etter Lome Elden) gode takter. Så om helsa holder på henne, så tror jeg jaggu svigerfar får en realt artig løpshest å kjøre løp med igjen. :D :D :D

Edited by GunnE
  • Liker 1

Ja, hva skal man si? :blink:

resultat_zpsxs4oc1gs.jpg

Herregud, jeg gir meg helt over.

Starta med at jeg varmet selv igjen ("det gikk så bra sist, så varm selv i dag også du" var kuskens beskjed, hvorpå jeg sa at jeg regna med at han kjørte som han gjorde sist også, noe han sa han skulle, haha! Dog litt snodig å se kusken stå ved gjerdet og titte på mens jeg varma hesten han selv skulle kjøre, men han synes T så kjempefin ut, så det var bra), sjeleglad for at regnet som var meldt så ut holde seg vekk. Første gang i ny vogn, og den var helt himmelsk å kjøre i! :D

11328891_10207031261646778_1598997048_n_

Jeg hadde igrunn bestemt meg for at det bare ble premie fra et beredelig spor - men han kjørte for tet og det ble hele første sving i fjerdespor før han kom fram. Første 500 på 26,5, så han må ha gått rimelig radig i spora der... Tet hele veien og økte farta på siste runden - folkehesten måtte bruke en speed for å komme opp i ryggen på han i siste svingen, og da snakket kusken til T et par ganger, hvorpå han skvatt unna med et par lengder. Jeg skjønte ingenting, og det ble hyl og grin sammen med et par venninner før jeg sprang grinende bort på sermoniplass. Kusken var helt lyrisk, medeier (som var med for første gang - han elsker Åmål over alt på jord, så det var kjempegøy at han fikk seier der!) sto klar på sermoniplass - han ble også intervjua ettersom jeg grina sånn, noe som er helt greit, haha :D

T er jo sånn passe kul - spiser halve blomsterbuketten til kusken på sermoniplass, ruller seg i hesteringen etter dusj og gresser rolig midt i defileringsvolta mens hestene springer rundt han. Kongen på tur :ahugegrin:

20150529_195058_zpsobgulnxn.jpg

Sååå utrolig happy!! :love::yahoo: For en hest!!

• Liker 7