Jump to content
Lena

Starterklæringer

Recommended Posts

:yay:

Mim starter siste løp på Jarlsberg i morgen. Førstespor og langvogn. Har ikke trua på en skit for tiden, så en liten opptur hadde vært bra. Hun er tung i kroppen, mangler et hurtigjobb eller to, men eier er utålmodig nå, naturlig nok, så da får hun startes igang. Håper på feilfritt og at hun fungerer. Gjør hun det bør hun klare å ta med seg litt penger hjem synes jeg. 

Grattis, dette var velfortjent og på tide med litt medgang for deg nå :)

• Liker 2

Gratulerer! :)

Jeg er sykt misunnelig på dere med starthester, så kos dere litt med det for meg også!  :rødmer:

Tusen takk :) Kjenner godt igjen følelsen - jeg slet i tre år med min forrige hest og måtte gi opp uten å få han til start. Prikken over i-en er å ha starthest altså, synes det er veldig veldig gøy! :D Nyter det så lenge det varer!

I dag skal vi til Färjestad travbane i Sverige, og det blir gøy å ha starthest i Sverige igjen! Aldri eid hest som har starta i Sverige, den første hesten min hadde så mye nerver at det var ikke noe vits å stå på tillegg, for det gikk i dundrende galopp uansett, og hest nr 2 kom jo aldri til start. Har jobba hos en travtrener som i alle år har vært i Sverige støtt og stadig, og det er en helt annen stemning på svenske travbaner altså :) Så jeg gleder meg! Egentlig hadde han et fint løp på Bjerke i lunsjen, men valget mellom Bjerke lunsj må ha fri fra jobb kontra Färjestad kveldskjøring lørdag så var igrunn valget lett :) 40 m tillegg og spor 15 er jo aldri enkelt, men håper han dekker inn turen hvertfall! Min våte drøm er at han får rygg på den gode Folkehesten Momarken som står i spor 14. Snille Kai (som kjører T fast) ordnet kusk til meg på eget initiativ - det er service det :D Krysser fingrene for at han kommer like godt overens med T som det Kai gjør :)

start_zpsmpudaajg.jpg

Tusen takk for gratulasjoner. Jeg har aldri hatt eller sett en hest som har vært så nervøs på banen noen sinne. Hesten var søkke våt når vi kom frem (skjønte at det var løp, ikke banejobb allerede på transporten). Dam under magen liksom. Periodevis hyperventilerte hun også. Vi stod inni en boks i stallen til Eirik, så litt roligere var det jo. Tør ikke tenke på hvordan hun ville oppført seg på oppselingsplassene. Valgte å gi blaffen i varming, det har ikke gjort henne roligere før, og energi brukte hun allerede altfor mye av. Kjørte ut litt tidlig før løpet og fikk jogga litt da. Neste gang gjør vi det samme, vi dropper ordinær varming, og da kan vi også komme en time senere til banen. En time mindre å skjelve ukontrollert og puste som om hun akkurat hadde gått et knalltøft løp. Hun pustet faktisk seriøst mindre etter løpet enn hun gjorde før løpet. 

Snille Kai (som kjører T fast) ordnet kusk til meg på eget initiativ - det er service det :D Krysser fingrene for at han kommer like godt overens med T som det Kai gjør :)

Den kusken er trivelig! Lykke til!

Guest

- og Brego tar turen til Bjerke på torsdag :) Dårlig spor på ikke-akkurat-yndlingsbanen vår, men det går som det går!

11148321_10155496892390451_8305623527175

Årsdebut...! [emoji15]

f525fbd87ffc827a36d68cc47ee695de.jpg

Jarlsberg på søndag

Hadde egentlig litt lyst på bakspor, feig som jeg er ([emoji12]) og fordi han er tung å få igang og mest sannsynligvis trenger løpet

Men satser på at det kommer en fin-fin rygg å slippe til som han klarer å henge med så lenge som mulig

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Liker 4

Tusen takk for alle gratulasjoner :D :D For en tur! Hadde rimelig høy puls da kusken ikke kom til varming og tida begynte å bli knapp - men null stress å varme selv, så vi rakk et par runder på rettstrekka i skogen like ved banen :)

20150418_183055_zpsvys80fvf.jpg

T står på lading før varming, bokstavelig talt!

En kort samtale med kusken (han var kjempehyggelig!) da han kom for å hente T før løpet, og jeg hadde den dårligste magefølelsen ever - ikke hadde han kjent på hesten i varminga og jeg hadde glemt å si ifra at han skulle ha litt slakk sjekk i volta... 40 mil bomtur tenkte jeg, og mere feil kunne man ikke ha tatt :lol:

maringlfoto1_zpsewnyv0oa.jpg

resultat_zpsargqu7ka.jpg

20150420_170407_zpsjxyenhgx.jpg

Helt rått og ny rekord! Jeg tror jeg hulkegrina i et kvarter etterpå :lol: Herregud. Kanskje like greit at han ikke hentet meg før sermoniplass! Prøvde å ta en selfie med T i boksen etter dopingkontrollen - med skikkelig grinetryne, to blomsterbuketter og hederspris i favnen, rosett i kjeften og T som veldig gjerne ville prøvesmake blomstene :lol:

20150418_204646_zpstki9nf0s.jpg

Deilig å være norsk i Sverige! :D

• Liker 13

Definitivt kuleste traver'n i Halden, han er helt rååååå! :D Også har han jo en dyktig, rettferdig og snill eier også, da! Så utrolig velfortjent! :)

Sent from my iPad using Tapatalk

Tuuuusen takk :D Blir så utrolig ydmyk av slike resultater, og må rett og slett klype meg i armen flere ganger. Helt rått!! :cheerleader:

Definitivt kuleste traver'n i Halden, han er helt rååååå! :D Også har han jo en dyktig, rettferdig og snill eier også, da! Så utrolig velfortjent! :)

Sent from my iPad using Tapatalk

Ååååh, du :klemme2: :klemme2: :klemme2: Veldig koselig å høre! <3

• Liker 1

Guest

@BenteB Gratulerer med finfin fjerdeplass :)

@BenteB rå siste 500!

Takk! Ja, steike, det er visst bra med fart i lille tjukken min, jeg er så stolt av ham :) Typisk å finne den eneste ryggen som stopper, men sånn er det jo bare. De kan i alle fall ikke si at han ikke er god nok for en 2100 lenger :)