Jump to content
Lena

Starterklæringer

Recommended Posts

Så nylig reportasje om ham på Rikstoto Direkte, så herlig å se en såpass gammel mann bare slenge seg opp i vogna og kjøre avgårde.

Krum Odina er hesten til bestefaren til venninna mi :) Han trener og gjør alt med hesten selv - 89 år gammel!

Så gøy! Bøyer meg i støvet for slike "gamle slitere". :)

• Liker 1

start211214_zpsc70311c8.jpg

Da er vi endelig på gang igjen - Jarlsberg i morra! Han har vært klar en stund, men så ble det ikke meldt nok hester til at det ble løp på Biri den 12. (fint løp som jeg hadde venta på... Sukk!), så da har det nesten gått 2 mnd siden sist start. Det hørs ut som jeg har sprøyta han i hue og ræva i TGN, men alt jeg sa var at han var akupunkturbehandla for småtterier som alle løpshester får... Jaja. Han virker klar i hvertfall, så får vi se! Ble spor 5, noe som er greit nok, men det er 4-5 veldig flinke hester i dette løpet, så han forsvarer nok ikke den fine rekka han har opparbeidet seg, Men det er helt greit, for en slik rekke varer ikke inn i evigheten alikevel :) Dødsfornøyd med premie, og veldig happy for å være igang igjen :)

Edited by CecilieA
  • Liker 3

start211214_zpsc70311c8.jpg

Da er vi endelig på gang igjen - Jarlsberg i morra! Han har vært klar en stund, men så ble det ikke meldt nok hester til at det ble løp på Biri den 12. (fint løp som jeg hadde venta på... Sukk!), så da har det nesten gått 2 mnd siden sist start. Det hørs ut som jeg har sprøyta han i hue og ræva i TGN, men alt jeg sa var at han var akupunkturbehandla for småtterier som alle løpshester får... Jaja. Han virker klar i hvertfall, så får vi se! Ble spor 5, noe som er greit nok, men det er 4-5 veldig flinke hester i dette løpet, så han forsvarer nok ikke den fine rekka han har opparbeidet seg, Men det er helt greit, for en slik rekke varer ikke inn i evigheten alikevel :) Dødsfornøyd med premie, og veldig happy for å være igang igjen :)

Lykke til!

Sent from my iPad using Tapatalk HD

• Liker 1

Ohh... Redd det er for mørkt for lille canonen min nå altså....

*ønsker seg nytt kamera*

Sent from my iPhone using Tapatalk

Grattis med 2, Cecilie! Ikke værst å tape for R oli E ld da, han har jo samme morsslag og samme far som min :lol:

Edited by xxAne
  • Liker 1

Tusen takk :D :D Ingen skam å tape for den nei, for den var utrolig god! T tok en liten siesta når den sprang forbi ("hallo, må jo titte litt nøye!"), men han gikk for maning, og det er veldig bra :) Jeg var bombesikker på at den fine raden hans skulle ryke fordi det var mange bra med i løpet, så jeg var i litt sånn sjokktilstand etterpå, haha :D

• Liker 3

Gikk jo mot tidligere Nord-Norge hest og kusk. Kusken har ridd min i monteløp og vunnet en god del  :)   

Gratulerer @CecilieA  :)

• Liker 1

GRATULERER!! Så gøy med bare 1 og 2 plasser i raden! *imponert*

• Liker 1

Tusen takk, @GunnE - jeg kan ikke tro det selv :D Virkelig over all forventning, må støtt klype meg i armen. Fantastisk hest :D

Vi rekker en start til i år, og det er på Bjerke på nyttårsaften, spor 5. Jeg har aldri starta i V76 før, så det blir skøy :) Håpet er at banen er så fin at jeg kan skru ut piggene foran (og at han får seg et ryggløp - men det får kusken vurdere). Jeg har starta på nyttårsaften to ganger - ene passhesten min vant det siste løpet på Kloster på 90-tallet, mens en annen passhest ble strøket av stevneveterinæren på Bjerke i 2008. Himmel og helvete på denne dagen altså :P

start_zpsf4dac313.jpg

• Liker 2

Jeg burde ant noe når han hadde vært bortpå seg på det ene framkneet i varminga, så rent- og finttravende som han vanligvis er! Han gikk for halv maskin i tet den siste runden (og kusken nevnte kastrering for n'te gang), svarte attpåtil med galopp (!), og kom i mål som sjettehest på 1.32,3. De andre kjørte siste 500 på 27,3, noe som han enkelt kunne blitt med på, men han sprang bare jevnt 32. Hadde jeg hatt en kniv i lomma hadde jeg nok hørt på kusken og kastrert han på stedet ( g020.gif ), men etter å ha analysert og diskutert med medeier (som ikke vil kastrere), så har vi kommet fram til at han ikke funker på pigger. Han må ha strammere sjekk (som skal være ganske slakk i utgangspunktet) etter at piggene kom på (dette løpet og forrige) - han traver ikke dårlig, men mangler blant annet spensten som han vanligvis har og det gjør at han blir "jabbete" og mer anstrengt. Jo fortere jeg kjører hjemme, jo lavere går han med hodet... Superpigg da (sprella mye i hesteringen når jeg leide han i forkant, haha), så formen sitter ellers! Pakker han fram igjen til våren når piggene er av, og hvis det skulle vise seg at han er like seig da, så får vi vurdere kastrering på nytt. Jeg henger uansett ikke med nebbet, fantastisk hest og fantastisk sesong siden den startet i slutten av august cheerleader.gif

Ellers ble det servert champagne (alkoholfri selvfølgelig) i vekta når jeg henta skilta, og det var litt spesielt å sele på mens jeg nippet i glasset g020.gif 

20141231_141445_zps2677a3a3.jpg

• Liker 4

Gøy med champagne a gitt!! biggrin.png

Lunaliten skal ut igjen 6 januar på Momarken.

Løp nr. 3, hest nr. 3.

Satser på at løpet går hennes vei denne gangen her. Ho er ihvertfall i form om dagen. Får bare satse på at hun viser det i banen også. Noe som ikke alltid er like lett med Luna'n. tongue.png Krysser fingrene for premie. Tror neppe hun flyr ballene av disse unghingstene. wink.png hehe

Edited by GunnE

Ja, det var veldig gøy - ho som sto i boksen ved siden av og jeg tok en skål for gode resultater og innsatser i 2014 g020.gif Masse lykke til på Momarken :)

• Liker 1