Jump to content
Sign in to follow this  
CalgaryKeara

Snørekjøring?

Recommended Posts

Hei! :) Håper dette er riktig sted å starte denne tråden! 

Jeg syns det ser fryktelig gøy ut å snørekjøre! Ser også at noen bruker akebrett. Shettisen min er innkjørt, så det frister å prøve med henne i vinter :D Men på de videoen jeg har sett av andre som snørekjører, så er det jo en rytter også! Går det å snørekjøre alene, og styre samtidig? Hvordan er det evt. mulig? Har sett litt på denne: https://www.hooks.no/hest/hesteutstyr/hjelpetoyler-toyler/snorekjoringssele-pony, men ser for meg at det fort kan bli litt surr å skulle både holde seg fast i den, og ha tømmer i hendene på en gang. Noen som har prøvd? :) ( Og å binde meg fast på noen som helst måte tør jeg ikke!)

Hvis noen har noen smarte tips, så rop ut! :skriver: 

Ved snørekjøring er der rytter på hesten ja :) Uten rytter ville jeg heller ordnet til med en skikkelig slede og brukt en ordentlig sele på hesten :)

Jeg har snørekjøringssela fra høøks og ja, jeg har prøvd å ake bak hest samtidig som jeg styrer tømmer på min snille gamleponni, men det føltes høyst uansvarlig og oppskrift på krøll 😇😆  

• Liker 1

Jeg vet om voksne mennesker som har snørekjørt shettiser/små ponnier uten rytter, så det er mulig å få til. Men jeg har ikke prøvd selv. 

Slede er morsommere (og tryggere) 😇

• Liker 2

Er som regel aleine, så må derfor snørekjøre uten rytter.
Har den selen fra Høøks og har brukt akebrett etter :)

Knyter akebrettet fast med sånn knute der jeg bare drar i tauet for å løsne knuten i tilfelle rottefelle, som jeg alltid holder fast i sammen med tømmene.

• Liker 1