Jump to content
Sign in to follow this  
Legaat

Endelig ble det islandshest på meg også!!

Recommended Posts

Åhh, lykke! :D For de som har lest presentasjonsbloggen min, så har dere kanskje sett at jeg er stor-brun-rytter, men rir isis når jeg jevnlig besøker Cathrin :) Og interessen har jo bare vokst siden første besøk for noen år siden.

Så for noen uker siden fikk jeg endelig ut finger'n for alvor og begynte jakten på en (eller tre) islandshest(er) jeg kunne ri her i Halden. Lykken ble stor da jeg fikk stor respons av koselige mennesker på ett innlegg jeg publiserte på Facebooksiden til Baldur Islandshestforening. Jeg har møtt mange imøtekommende og hjelpsomme mennesker som satt meg i kontakt med andre, og vips - nå har jeg islandshest å ri! Lykken er stoooooor!

Så nå rir jeg en hingst ved navn Bjor Fra Fors og skal ri noen andre hester etterhvert også. Hun som eier han har egen stall med mange flotte isiser, så det er nok og ta av og hun trenger hjelp til både stallarbeid og ridning! :)

I oktober skal jeg hive meg med på mitt første kurs for Elias Árnason, og fortsette å ri på kurs/for instruksjon utover. Hos Ellen (eieren) får jeg mange muligheter til å lære meg masse, så jeg suger til meg all kunnskap jeg kan få! Føler meg som verdens heldigste og jeg er sååå takknemlig for alle de snille menneskene som har hjulpet meg i gang, og ikke minst Ellen som er så snill og lar meg ri og hjelpe henne med hestene :)

Så nå sklir jeg sakte men sikkert enda mer inn i isisverden :wub:

Slenger med et par bilder av vakre Bjor, som er tatt i dag:

bjor2.jpg

bjor1.jpg

• Liker 3

Grattis!

Også har jeg faktisk ridd akkurat den hesten selv, så det var litt morsomt. Liten verden. Men det er snart seks år siden den gangen, for den gangen var jeg der for å kjøpe Asthor av damen. :) Bjor lånte jeg bare for å få være med på turen sammen med henne og min mor. Kos deg, det var på tide at du fant deg en skikkelig hest! :D

Gratulerer med isis å ri :) -og lykke til med ham og de som du evnt begynner å ri etterhvert.

Tusen takk! :)

Så fin! :) Grattis med årntli hest på fôr! Hvor ofte skal du ri ham?

Takk :D Jeg kunne ri stort sett når jeg ville og så mye jeg ville, så det er perfekt :) Planlegger litt fra uke til uke hvordan vi gjør det.

Grattis!

Også har jeg faktisk ridd akkurat den hesten selv, så det var litt morsomt. Liten verden. Men det er snart seks år siden den gangen, for den gangen var jeg der for å kjøpe Asthor av damen. :) Bjor lånte jeg bare for å få være med på turen sammen med henne og min mor. Kos deg, det var på tide at du fant deg en skikkelig hest! :D

Takk :D Nææ, så artig da! Bjor er nå fin, trives veldig godt med han så langt :) Hihi. Hmm, det er ikke tilfeldigvis dere som fikk dere en heisatur og eller? For hun nevnte en historie om en mor og datter som skulle ha hest, og fikk en interessant tur, eller noe slik :P Fikk ikke helt med meg alt, jeg red bakerst og fikk med meg bruddstykkene. Hehe.

Takk :D Nææ, så artig da! Bjor er nå fin, trives veldig godt med han så langt :) Hihi. Hmm, det er ikke tilfeldigvis dere som fikk dere en heisatur og eller? For hun nevnte en historie om en mor og datter som skulle ha hest, og fikk en interessant tur, eller noe slik :P Fikk ikke helt med meg alt, jeg red bakerst og fikk med meg bruddstykkene. Hehe.

Det var nok dessverre oss ja, haha! Mannen hennes trodde knapt på oss når vi sa at de stakk begge to. Asthor er heller ikke akkurat typen til sånt - og har aldri gjort det igjen siden. :P Tenkte jeg ikke skulle nevne at han stakk som juling med meg nå til deg siden du skal ri på ham....... Var i det hele tatt veldig merkelig. Men jeg red ham igjen de to neste gangene vi var der, og da var han vanlig hest..... :P

Det var nok dessverre oss ja, haha! Mannen hennes trodde knapt på oss når vi sa at de stakk begge to. Asthor er heller ikke akkurat typen til sånt - og har aldri gjort det igjen siden. :P Tenkte jeg ikke skulle nevne at han stakk som juling med meg nå til deg siden du skal ri på ham....... Var i det hele tatt veldig merkelig. Men jeg red ham igjen de to neste gangene vi var der, og da var han vanlig hest..... :P

Hahaha, snakk om sammentreff! Jeg visste ikke at det var Bjor den andre av dere red på :P Kan vel hende jeg får meg en heisatur og da, men håper jeg slipper. Har en rygg som ikke er heeelt god, så vil helst slippe en flytur. Hehe. Han virker veldig snill og stabil, men man vet jo aldri. Kanskje de ble skremt av noe? Ikke godt å si igrunn. Haha. Huff. Falt en av dere av, eller hørt jeg feil der? :P

Mams måtte gå tapt på toppen av bakken, så det stemmer godt. Bjor stoppet når det ikke var noe mer "konkurranse". :)

Jeg tror det var et engangstilfelle, for mannen hennes var veeeldig overrasket over hendelsen (han lurte på om Bjor gadd å løpe så fort :P ). Så jeg tror egentlig ikke du trenger å bekymre deg. ;) Og jeg red ham som sagt igjen to ganger til (litt sånn for å få igjen verdigheten, haha) og da red jeg alle gangarter uten problemer. :)

Edit: vil bare legge til at det er jo ei meget hyggelig og flink dame du har knyttet deg til nå. Tror nok du vil kose deg der, om det bare blir med Bjor eller med flere av hestene hennes. Fint å ri på tur der er det også! :)

Edited by Albina

Mams måtte gå tapt på toppen av bakken, så det stemmer godt. Bjor stoppet når det ikke var noe mer "konkurranse". :)

Jeg tror det var et engangstilfelle, for mannen hennes var veeeldig overrasket over hendelsen (han lurte på om Bjor gadd å løpe så fort :P ). Så jeg tror egentlig ikke du trenger å bekymre deg. ;) Og jeg red ham som sagt igjen to ganger til (litt sånn for å få igjen verdigheten, haha) og da red jeg alle gangarter uten problemer. :)

Uffff, utrolig tråkig når man skal prøve hest for første gang da :P Har fått inntrykk av at han ikke gjør sånt, så får håpe det var engangstilfelle ja. Hehe. Men jeg vil ikke ri alene på tur i starten heller. Skrittet han av litt bortover i skogkanten første gang jeg red han, og det var null problem. Og ble med på skrittetur i dag sammen med 2 andre, men blir spennende når vi skal ha litt tempo. Hvem som helst hest kan jo stikke, selv om de ikke er typen til det blabla, men får håpe han holder seg i skinnet :P Bedre med ett bukk eller steil, enn at de stikker altså. Ikke kult å ha null kontroll. Been there, done that. Grøss.

Føler meg litt selvgod som har vervet deg hihihi. Jaggu flaks at du fant Ellen :D Godt jobba!

• Liker 1

Tuuusen takk alle sammen! Det er en veldig trivelig "familie" :D Hihi.

Heldig er jeg absolutt! Skal kose meg og lære masse fremover :)