Jump to content
Sign in to follow this  
stinej

Hva er dine rideuvaner?

Recommended Posts

Jeg har også en tendens til å la tøylene skli gjennom fingrene mine så de plutselig blir veldig lange. Jeg luter litt fremover i stedet for å holde meg selv oppe og ha skulderbladene "nede" på ryggen, og så har jeg en tendens til å lene meg litt frem (det tror jeg har kommet av å ha unghest og liksom skulle være forberedt på at noe kan skje - om det er den beste måten å være forberedt på kan så absolutt diskuteres). Og så gjør jeg rare ting med sjenklene. Drar hælen opp, plasserer sjenkelen rart, osv :P 

Edited by Sivoya

Hvordan kroppen egentlig vil sitte (en av to,😞

IabWk5n.jpg

Den vet definitivt ikke best! 

• Haha 4

Haha, ja , der har du meg hvis jeg ikke husker på å ta meg sammen.. :ermm:

Jeg lukker ikke hånda ordentlig rundt tøylen, noe som gjør at de sklir. Og hvis jeg faktisk lukker hånda rundt tøylen holder jeg veldig hardt. Er jo selvfølgelig ikke meningen å holde så hardt, men jeg er jo redd for at de skal skli🙈 men jeg har blitt mye flinkere til å lukke hånda uten å holde hardt!

Jeg har hatt to stygge fall på tur som har gjort meg engstelig. Det går greit nå, men hvis det kommer en stor lastebil eller traktor får jeg en liten klump i magen. 

Men en uvane jeg har begynt med i det siste er at jeg holder i manen da jeg galopperer og tøylene slenger. Så egt kan hesten løpe hvor den vil da jeg galopperer, takk gud for snill hest🙄 begynte å tenke på at jeg kanskje burde slippe litt man og ta litt tøyle da svingene til hesten ble litt vel krappe🙈  

Ellers er jeg litt dårlig til å drive frem, kan jo ha noe å gjøre med at jeg ikke alltid har beina godt rundt hesten😀 

På 28.5.2018 at 22.41, Tiril skrev:

Jeg lukker ikke hånda ordentlig rundt tøylen, noe som gjør at de sklir. Og hvis jeg faktisk lukker hånda rundt tøylen holder jeg veldig hardt. Er jo selvfølgelig ikke meningen å holde så hardt, men jeg er jo redd for at de skal skli🙈 men jeg har blitt mye flinkere til å lukke hånda uten å holde hardt!

Jeg har hatt to stygge fall på tur som har gjort meg engstelig. Det går greit nå, men hvis det kommer en stor lastebil eller traktor får jeg en liten klump i magen. 

Men en uvane jeg har begynt med i det siste er at jeg holder i manen da jeg galopperer og tøylene slenger. Så egt kan hesten løpe hvor den vil da jeg galopperer, takk gud for snill hest🙄 begynte å tenke på at jeg kanskje burde slippe litt man og ta litt tøyle da svingene til hesten ble litt vel krappe🙈  

Ellers er jeg litt dårlig til å drive frem, kan jo ha noe å gjøre med at jeg ikke alltid har beina godt rundt hesten😀 

Handler ikke om å lukke hånden, men låse tøylen med tommelen. Gikk opp for meg for en tid tilbake, nå må jeg bare få tomlene til å lystre 😂

Jeg har det med å knekke i venstre håndledd, sitter fort over til venstre side og hendene kan snike seg litt for høyt opp (særlig i samling i travet). Ikke lett å rette opp når det er så innarbeidet i kroppen!

• Liker 1

Jeg tuter også tærne utover i galopp og beina vipper for mye ut og inn mens jeg traver (liten hest, "lange" bein). Kan ikke huske at jeg gjorde dette før, så hva kommer denne uvanen av da 😧 BJARNE!

Albuene mine stikker ut så jeg ser ut som en kylling! 

• Haha 1

Jeg har utrolig mange uvaner. Mange jeg er klar over, og sikkert enda flere jeg ikke er klar over.

Det som er mest irriterende er at jeg sliter sånn med å rette opp de feilene jeg vet jeg sliter med.

F.eks at jeg kryper sammen, skuldrene faller inn og frem, lut rygg, trekker til meg bena. Litt i jockeyposisjon liksom. Og når jeg prøver å rette opp gjør jeg det feil, så da blir jeg sittende med svai i ryggen i stedet. Gjerne kombinert med skuldre oppunder ørene 😛 

Jeg holder omtrent ikke i tøylene og har svak og ujevn kontakt. Jeg holder omtrent bare tøylene med tommel og pekefinger 😆

Jeg ser ned..

Hælene er opp og tærne peker ut.

tja. @smaaen, noe å tilføye? :ninja:

@Reaper Haha nei tenker det er mest i plassering av bein og funksjon av sits, så faller veldig mye av det andre på plass. Du får komme sydover på treningsleir :D😇 meeeed lusigo! Ja, bra plan!

2 minutter siden, smaaen skrev:

@Reaper Haha nei tenker det er mest i plassering av bein og funksjon av sits, så faller veldig mye av det andre på plass. Du får komme sydover på treningsleir :D😇 meeeed lusigo! Ja, bra plan!

Ja, jeg tror at når jeg først knekker koden, så kommer mye av det andre også! Håper jeg :D 

Treningsleir i "syden" med hest høres ut som en fantastisk bra plan!! :D Må nesten få til det 😎

• Liker 1