Jump to content
Sign in to follow this  
julnil

Equipage Elegance eller Pfiff Ladie`s stevnejakke?

Recommended Posts

Tenkte jeg skulle kjøpe meg en stevnejakke til sommerens mulige stevne, men er jo ikke lett over nett å vite hvordan noe passer.

Jeg er kort og smålubben, sånn i korte trekk, og vil ikke ha en jakke som viser alle valker når jeg sitter på hesteryggen og skal se vakker ut :P

Noen som har en av disse (billige) stevnejakkene, og kan si noe om dem?

http://hhest.no/rytter/jakker-og-vester/pfiff-ladies-stevnejakke

http://hhest.no/rytter/jakker-og-vester/equipage-elegance-stevnejakke

Jeg har den svarte med brun krage fra Hooks. Typisk nok så har de den ikke inne i nettbutikken lenger ser jeg nå.

Mitt tips er å finne en som er litt elastisk, samt at du har en ridebukse som har høyt liv. I tillegg til den fra Hooks, har jeg en tykk fra Pikeur. Den har ganske lik form som den du linket til fra Equipage. På meg, som også er kort og smålubben, sitter den bra, men ettersom den er litt lang, får jeg litt korte lår.

Legger ved bilde så ser du forskjell på lang og kort jakke. Den lange blir litt misvisende, men det beste jeg fant akkurat nå.

damisela 2.jpg

damisela.jpg

10 timer siden, KBE skrev:

https://www.horze.no/stevnejakker/horze-adele-softshell-stevnejakke-dame/33316.html?color=BL

Denne er veldig lik den jeg har fra Hooks.

(Har ikke svart direkte på det du spurte om, men håper du fikk noe ut av det).

Setter pris på svarene, og tar gjerne imot andre tips enn akkurat på disse to jakkene også :)

Ikke så nyttig for deg, men jeg fant en jakke i en restekasse på KOHS i år. Sikkert hengt hos løwenborg siden sist vinrødt var «in» 🙊 

Satt som et skudd, 100 spenn. Så nå får jeg hvertfall ta å starte en gang i år, til ære for jakken. Innafor å ri dressur i sånn? 

5D1942A3-C49A-43B4-B217-26321B6D10F1.jpeg

• Liker 1

Ikke så stor sjanser for L-stevner i år tror jeg, så det går nok fint. Kanskje den til og med klassifiseres som «mørk»? 😅

• Liker 1

På 30.3.2018 at 19.42, LisaFi skrev:

Ikke så stor sjanser for L-stevner i år tror jeg, så det går nok fint. Kanskje den til og med klassifiseres som «mørk»? 😅

Er den ikke like mørk som en vanlig marineblå,  ja? 😅 Fin! 

• Liker 1