Jump to content
stinej

Sikkerhetstiltak når man rir alene

Recommended Posts

Googlet litt og fant denne appen i en artikkel i horse and hound. Den tracker hvor du går, og hvis telefonen ikke er i bevegelse på et minutt (eller lenger, man kan stille inn selv), så sender den alarm til de man ønsker på sms eller mail med koordinater. Kan kanskje funke hvis man er bevisstløs. Den sier fra før den sender sms, så hvis det ikke var meningen å utløse den kan man avbryte den uten å gi noen hjerteinfarkt. :P

Koster 45 kr, da. Får vurderes. 

Screenshot_20180131-111029.png.a622c8a548a8ef9079d46235c19d4ce8.png

• Liker 1

God tanke, min mann... hadde sovet videre uten å ense noen sms :lol: Burde sendt han en flyalarm! 

• Haha 1

Jeg hadde en sånn nød app for mange år siden.. var på byen med noen venner. Har telefonen i veska som vanlig. Rundt midt natt på bussen hjem har jeg Hauge vis med tapte anrop og sms. For da har alarmen gått av og sendt GPS koordinater og det som er til flere. Stakkars foreldrene mine, og ikke minst kjæresten som satt i Tyskland og var livredd. De var på tur inn til der jeg bodde siden var så bekymret.. god lørdag til de. Av installerte den rimelig raskt :P 

• Haha 5

Ambulansepersonalet brukte telefonen min og ringte mamma da jeg tryna på snowboard for noen år siden. Hun var lagret som ICE (in case of emergency) .

Men om ikke annet er det jo kjekt med ICE hvis man mister telefonen og noen ærlige sjeler finner den

På min er de lagret under nødinformasjon, det kan man finne uten å låse opp telefonen. Der er det også mulig å legge inn organdonasjon, allergier etc

• Liker 1

Bruker som regel si fra at jeg skal ri om det er planen når jeg går ut. Har hatt prøveprosjekt med tavle i stallen men blir ikke fulgt opp. 

En av hestene på nabostallen ble funnet på veien her med sal under magen. Da ble jeg kontakta av både politi og flere forbipassenrende om det var min og om det eventuelt lå en skadet rytter noen sted. Mine hester løper nok også hjemover om noe skulle skje å blir forhåpentligvis funnet . Værre om det skjer uhell på ridebanen da 🤔

På gamlestallen hadde vi en turbok. Der skrev vi hvor vi skulle på tur og klokkeslettet vi dro ut. Dette var når vi var tenåringer, veldig greit når man er flere på en stall. Viss noen ble borte i timesvis var boka kjekk og ha, fikk en viss oversikt viss noe ikke var som det skulle.