Jump to content
Sign in to follow this  
Hanna

Rideleir-anbefalinger?

Recommended Posts

En kollega av meg lurte på om jeg hadde tips til gode rideleire, men jeg har jo ikke vært på leir på mange år. Er det noen her som har noen ideer?

"Dattera mi, Runa som blir 12 i år, har blitt ei skikkelig hestejente og hun lurer på om du har noen gode råd og gi. Hun rir daglig på Stovner,nivå LC og 60cm og har grønt kort. Hun har vært på rideleirer/helgekurs på Marits rideskole, Verdens ende og Blixland. Nå er det tid for påmelding for neste sommer og vi lurer på om du har en god ride/treningleirer å anbefale?(vil gjerne prøve noe annet enn før) Gjerne et sted med tett oppfølging for å få godt læreutbytte."

2 minutter siden, Edith skrev:

Slangen Seter? 

Ja, har du noe erfaring med dem?

Edited by Hanna

10 minutter siden, Hanna skrev:

Lenge siden jeg var på leir. Men kjenner hun som driver stedet, og det er ei trivelig dame. 

• Liker 1

20 minutter siden, Hanna skrev:

De sier "Har tittet litt rundt og vurdere litt : Drøbak, Stall Tonheim, Gyldermyra, Hof m.fl."

Har noen tidligere elever som var på Hof flere år og var veldig fornøyd med det.Hvor god kvaliteten eeegentlig er på undervisning og slikt tør jeg ikke si,men de trivdes i allefall.
Sånt er jo vanskelig å si på noen steder da de fleste ikke er så flinke til å si ifra om instruktørene deres har noen kompetanse utover "flinke instruktører"

• Liker 1

Søndre Aas gård har sikkert noe :) det er vel stort sett norske raser det, men tror de er ok skolert. Jeg var på leir der en gang, men det er jo brått blitt 8 år siden 😝

• Liker 1

16 timer siden, Hanna skrev:

Jeg og en venninne var på Slangen seter for 20 år siden på leir. Vi var selvfølgelige to dressur tanter allerede da, og synes at det var -for- mye tur. Merkelig nok er det de turene som virkelig har satt seg som et flott minne. Hester oppe på fjellet, noe jeg aldri hverken før eller senere har opplevd igjen. Husker også at det var sympatisk instruktør(husker ikke hva han het i farta), spennende undervisning, og faktisk en konkurranse i gymkhana.  Definitivt noe å sjekke ut :)
Ellers var jeg vel alle andre sommere på rideleir på Atlungstad, to økter om dagen sprang og dressur. Veldig bra, aner ikke hvordan det er der nå, eller hvor vidt det er drift der.

• Liker 1

35 minutter siden, Martine og Rosarno skrev:

Hva med Stall K? Har ikke noe erfaring derfra, men virker jo som et seriøst sted..

Regner med at de vet om det, hvis noen har erfaringer med stedet hadde det vært nyttig :) 

• Liker 1

Inger Helsing Hanssen driver vel fortsatt litt rideleir om sommeren i Eggedal gjør hun ikke? Er litt redd for å anbefale for hun kan jo være rimelig hard/streng i undervisningen. Men godt læreutbytte kan man i hvertfall garantere! Hvis man er litt tøff i psyken :) 

• Liker 1

2 timer siden, Hanna skrev:

Regner med at de vet om det, hvis noen har erfaringer med stedet hadde det vært nyttig :) 

Jeg har vært der på rideleir, meen det er vel strengt tatt 20 år siden i år :blink: så er vel ikke så relevant for dagens drift :lol:

• Haha 1

2 timer siden, Hanna skrev:

Var der på leir for omtrent hundre år siden. Minst 20 i alle fall. :P Var fornøyd med det da, men aner ikke hvordan det er nå. Var også et år på Marits rideskole i Østfold et sted, men den erfaringen er like utdatert. Var fornøyd der og jeg. Men jeg var nok ikke så kresen, så lenge det var hester å ri.

1 time siden, Martine og Rosarno skrev:

Inger Helsing Hanssen driver vel fortsatt litt rideleir om sommeren i Eggedal gjør hun ikke? Er litt redd for å anbefale for hun kan jo være rimelig hard/streng i undervisningen. Men godt læreutbytte kan man i hvertfall garantere! Hvis man er litt tøff i psyken :) 

Tror ikke jeg ville sendt barn/unge til Inger. Hun er superdyktig, men ikke akkurat pedagogisk. :lol:

• Haha 3

Styre unna Lefdals ihvertfall 😇

Virker på meg som at de hun allerede har vært på, Marits Rideskole og Blixland,er populært blant ungdommene her på østlandet.

Har de noe ønske om at det skal være nærme eller langt unna? Har de vurdert rideleir i feks Danmark, Sveriges eller England? 

Har de leirer på Lefdal fortsatt? Det er ikke rideskole der lenger i alle fall. Tror de har fylt (eller prøver å fylle) stallen med oppstalling av privathester i stedet.

6 minutter siden, stinej skrev:

Har de leirer på Lefdal fortsatt? Det er ikke rideskole der lenger i alle fall. Tror de har fylt (eller prøver å fylle) stallen med oppstalling av privathester i stedet.

Det stemmer sikkert det, jeg har ikke fulgt med siste åra. 👍