Jump to content
Sign in to follow this  
Andrea

Ridebaneleie

Recommended Posts

Hva er normal pris å ta for at noen skal få bruke ridebanen fritt (som ikke er oppstallet på stallen banen tilhører)? Ridebanen er 20x40m, nylig lagt nytt toppdekke og i god stand. Tilhørende hindermateriell kan også brukes fritt. Er kun 5 (etter hvert 6) hester pdd på stallen så man kan som regel ri alene om man ønsker det.

Tja. Stallen jeg står på og nabostallen tar 50kr gangen. :) Stallen jeg står på har en stor dressurbane med muligheter for å bruke hindermateriell. Nabostallen har dressurbane, rundpaddock og ovalbane som man da står fritt til å bruke, men ikke hindermateriell. :)

Nabostallen her også tar femti kroner gangen. Der er det kun banen, ikke noe hindermateriell der.. Tenker å ta femti kroner gangen selv også når jeg får bane. Muligens andre "samlepris" hvis det er snakk om helgekurs og lignende. Får se.

Men hva hvis det er en fast leie for en hel måned? Er ei på en nabostall som ønsker å bruke den, og tenker det blir mye med 50,- per gang.

Jeg synes muligens 500 kroner i måneden høres litt mye ut? Det er tross alt 6000 kroner pr. år. Men, nå er vel kanskje ikke alle månedene like ridbare hos dere? Her kan man få leid seg hall for samme prisen.

Her er det normalt med 250 - 500 pr mnd for baneleie, prisen varierer etter både str, utstyr osv. Selv tar jeg ikke noe for å låne ut banen, så de som står oppstallet rundt om meg får låne vår gratis :)

Hall-leie her er vel 4-5000 pr halve år tror jeg (ikke skyt meg dersom de er feil :P ).

Hos oss er det -meld deg inn i klubben (450,- i året) og du har fri bruk av ridebane og hall :)

På nabostallene er det 100,- gangen

200,- for fri disponering av ridebane i 1mnd, ville man også fritt disponere hallen måtte man opp i 500,- pr mnd.

Det var en veldig fin avtale da :) Jeg mener ene store ridestallen her tar 50,- gangen, 500 i mnd (innehall og skikkelig utebane, begge stoore), vet ikke år. Så syntes det hørtes veldig passende ut :)

200,- for fri disponering av ridebane i 1mnd, ville man også fritt disponere hallen måtte man opp i 500,- pr mnd.

Må også nevne at dette var store områder. Utebanen kunne deles opp i 3 ca normalstore ridebaner og hallen kunne deles opp i to 20 x 40 deler, eventuelt en 20 x 60 og en 20 x 20 del.