Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Lopke

Database/forum selges (FH)

Recommended Posts

Hei dere

Tenkte jeg ville informere om at FH er for salg eller sletting. Kanskje dere har sett det allerede.

Uansett, jeg har forståelse for at aktiviteten der er lav og dette virker som et veldrevet og kjekt forum!!

Likevel er det trist om tusenvis av gode tråder og en enorm database av informasjon og bilder nå slettes. Jeg vet fra eieren at de er interessert i flere løsninger, så hvis det er aktuelt å dra ut deler av databasen med tråder (de man ønsker f.eks) så er det mulig.

Just for info.

Det er faktisk ganske trist hvis FH forsvinner, pga all informasjonen som ligger der. Veldig ofte når jeg søker opp noe jeg lurer på på Google så finner jeg svar der! Men jeg skjønner jo at med minimal ny aktivitet der om dagen så er man kanskje ikke så gira på å holde det gående. 

Taper eier noe på å la det ligge ubrukt?

Ellen Ofstad sitt forum døde jo også, men det ligger der fortsatt som et "bibliotek". Mer reklame sikkert bare. 

34 minutter siden, KatrineH skrev:

Taper eier noe på å la det ligge ubrukt?

Ellen Ofstad sitt forum døde jo også, men det ligger der fortsatt som et "bibliotek". Mer reklame sikkert bare. 

Servere og domener koster jo penger :) Hvor mye det koster er avhengig av type servere osv, men det kan være DYRT. Så hvis den som sitter på dette ikke selv får så mye ut av det er det jo ikke sikkert at vedkommende er villig til å betale for at denne informasjonen skal ligge tilgjengelig. Ellen Ofstad tipper jeg at om ikke annet får en del PR fra sitt forum, hvis folk søker henne opp og dermed leser masse positivt om henne der. 

Ja. Det er jo ikke sikkert det er et bevisst valg hun har tatt, å la det stå pga det, men det er nok en konsekvens likevel! 

Jeg måtte inn og titte nå og det forumet ser ut til å være et gratis-forum så det er ikke sikkert hun har noen utgifter med det :) 

Enig i at det ville vært synd om fh skulle forsvinne helt :-( jeg også søker der inne når det er ting jeg lurer på..:-/ 

Tja. Mye av de evt fakta som er der begynner vel å bli litt gamle uansett vel? Kan ikke helt hvem som skulle være interessert i å bruke penger på å kjøpe et litt gammeldags forumskall sånn egentlig? 

Om man skal eie det, må det driftes også: oppdatere skall for at det skal fungere, oppdatere webhotell slik at det fungerer mot nye standarder, holde spambrukere på avstand osv 

Jeg tror det lureste er å lagre seg det man "eier" selv - bilder (som det ble litt skriking om tidligere her) feks, eller annen info man vil beholde. Aldri noen god idé å ha ting lagret kun på nett (med mindre det er en driftet skytjeneste som man følger med lever) :P

6 timer siden, Peanøttsmør skrev:

Hva er greia med at det forumet helt plutselig ble øde? Det var stor trafikk der for noen år tilbake.

En del ble lei av stadige bugs, veldig strengt modereringsregime og generelt en litt dårlig stemning, så noen gikk i front og lagde dette forumet i stedet. Så da hoppet de mest aktive brukerne fra FH over hit :)

Jeg har prøvd å redde det, men når man ikke lenger har eller får tak i login til diverse sider man trenger for å få lastet ned og kjørt oppgraderingene, så sier det seg selv at det ikke går.. Kjipt, men sånn er det. Jeg la det på is. Det nytter ikke. 

Så om folk har bilder eller tekst der inne som de mener er verdifullt å beholde, så burde de lagre det fortløpende. FH kommer til å forsvinne snart vil jeg tro.. 

Jeg synes også det er synd at all informasjonen forsvinner. Tanken fra min side var egentlig ikke at det skulle driftes videre, men rett og slett flytte databasen til noe annet?. Om det er mulig? som et arkiv?
Jeg er ikke så bevandret i dette så tenkte at noen kloke hoder her kanskje hadde en ide, om  hvordan man ville kunne bevare informasjonen.

Ang pris så fikk jeg beskjed om 30.000 for hele FH, så da bare lo jeg og sa at det ville aldri skje.:D

Så fikk jeg plutselig nytt svar og man var villig til å ta imot tilbud :)  jeg tror de er villige til å forhandle uansett løsning.

Diskusjonsforum er mye mer enn hestene.no så hva som skjer for alle andre vet ikke jeg. 

Jeg tenkte bare jeg ville informere folk her om at dette er på gang nå, så ikke man risikerte at alt plutselig ble sletta, og så satt det noen få og visste det uten å si i fra.

Jeg tror ikke FH forsvinner om folk vil bevare det. Ellers kan jeg være enig med Legaat.

Dette forumet som passes og oppgraderes fylles jo sakte men sikkert opp med ny informasjon. Ikke alltid alt er verdt å redde dersom det er svært utdatert, altså.

31 minutter siden, Lopke skrev:

Jeg synes også det er synd at all informasjonen forsvinner. Tanken fra min side var egentlig ikke at det skulle driftes videre, men rett og slett flytte databasen til noe annet?. Om det er mulig? som et arkiv?
Jeg er ikke så bevandret i dette så tenkte at noen kloke hoder her kanskje hadde en ide, om  hvordan man ville kunne bevare informasjonen.

Ang pris så fikk jeg beskjed om 30.000 for hele FH, så da bare lo jeg og sa at det ville aldri skje.:D

Så fikk jeg plutselig nytt svar og man var villig til å ta imot tilbud :)  jeg tror de er villige til å forhandle uansett løsning.

Diskusjonsforum er mye mer enn hestene.no så hva som skjer for alle andre vet ikke jeg. 

Jeg tenkte bare jeg ville informere folk her om at dette er på gang nå, så ikke man risikerte at alt plutselig ble sletta, og så satt det noen få og visste det uten å si i fra.

Jeg tror ikke FH forsvinner om folk vil bevare det. Ellers kan jeg være enig med Legaat.

Basen til FH er tilpasset skallet FH ligger på. Å bare kjøpe basen for å ha den liggende på en harddisk uten at noen ser den, er ikke vits.

30.000 ja... 🙄

Det forumet er ikke verd noe, da det ikke er aktivt. Mange i hesteverden som tror de sitter på gull 😂

Julnil, du mener at informasjonen ikke er mulig å dra ut fra et vBulletin forum og over på et annet?

Å ha den liggende på en HD tror jeg ikke er aktuelt for noen ;)

Jeg er enig i at 30.000 er helt latterlig, men å si det er helt verdiløst er jeg ikke enig i. 

18 minutter siden, Lopke skrev:

Julnil, du mener at informasjonen ikke er mulig å dra ut fra et vBulletin forum og over på et annet?

Å ha den liggende på en HD tror jeg ikke er aktuelt for noen ;)

Jeg er enig i at 30.000 er helt latterlig, men å si det er helt verdiløst er jeg ikke enig i. 

Det må enten legges i en vbulletin-base, eller et annet skall som er kompatibelt med vbullentin

Se til Mix for eksempel, stadig det dukker opp no kuriosa der om man googler litt. Men som nevnt over en del av det er så utdatert at det ikke er så nyttig lenger. Synd at det forsvinner et stort forum med informasjon, men er det mer nostalgien som blir savnet?

• Create New...