Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

IceRyder

Stevnebekledning.

Recommended Posts

Stevnebekleding. Islandshest stevne, fritids/turklasse. Klubbmesterskap.
Hva synes dere jeg må eller burde ha? 

Jeg har nada null niks i størrelse som passer av vanlig stevnebekledning, utenom sort hjelm, pisk, sorte jodphur sko og eventuelt sorte hansker. 
(Har alt i størrelse meg for 20kg siden da, men det hjelper fint lite nå. :P ) 

Jeg har kjørt sort bukse og støvler på telecupene. Har hatt sort v-genser med hvitt inni til. Siste stevne var det så varmt at jeg hadde hvit piquet-skjorte. Det blir sånn passe fint til den type stevner. Det viktigste er vel at det passer, at det er helt og rent og ser fint ut. :-) Det er mye rart folk kommer i på stevne, så ville ikke vært voldsomt bekymret;-)

Har bare brukt vanlige rideklær jeg. Har enda til gode å eie stevneklær. 😛

Er ingen regler annet enn at sko og hjelm må være ok. Har ridestøvler også, så du kan prøve:)

Enkle og nøytrale rideklær.Styr unna store mønster,farger og hettegensere (en av mine små kjepphester,synes det er så sluskete.Andre synes sikkert det er helt fint) Helt og rent er lurt.Skobukser eller støvelbukser,ett fett.

28 minutter siden, Hrimbakur skrev:

Bare et tips, styr langt unna hvite jodphurbukser :rolleyes: Myyye ulekkert!

Ja det er jeg enig i. Tror faktisk ikke jeg har sett noen kle det. 😁

Rent og pent tøy, uten mønster osv. Synes mørk ridebukse med ensfarget genser eller jakke er helt innafor. 

Grøsser litt når jeg ser bilder av Pille og meg på vårt eneste stevne, meg i adidas hettegenser med masse mønster. :P Planen da var å ri i klubbjakken min, men det ble så forferdelig varmt at jeg måtte kle av meg. Så tenk litt på det at det kanskje er greit å ha med seg klær som passer til all slags vær og forskjellige temperaturer. Man blir jo ganske varm når man rir. 

4 timer siden, Hrimbakur skrev:

Bare et tips, styr langt unna hvite jodphurbukser :rolleyes: Myyye ulekkert!

Haha! Ja nei DET kan jeg tenke meg er mindre pent ja! xD Har lyst på hvit vanlig ridebukse med sort skinn eller noe til stevner senere, men det får bli når jeg rir mye jevnere og er på en mer stabil vekt. :P 

Takk for tips og råd alle sammen! Da stresser jeg i hvert fall ikke med å kjøpe meg nytt stevneantrekk om ikke Catie1 sine passer. 
Hetter holder jeg meg generelt unna når jeg driver med hest, så det er no stress. Kjøpte jo en grå genser på nordisk som kan fungere, er jo litt reklame på den da, men ikke i overkant. (Grå, uten hette, men joggeklær stoff på et vis. Nordisk logoen på brystet tror jeg)
Jeg synes jo absolutt skikkelige stevneklær er penest dog. 

Har en del fleece gensere også, men stort sett i farger, men ensfarget. (både melert og vanlig fleece)
Har ei sort jodphur bukse, som er noe lang, men det synes ikke oppå hesten. Hesten er også sort, så skal litt til å kresje fargemessig. Så da er det eventuelt overdelen som gjenstår hos meg. Har altfor lite klær i nøytrale farger merker jeg. :P Alt er jo stort sett med farger. :P 

Farger er helt greit det og altså :) kan fint ri i rød genser. Ingen bryr seg egentlig kjempemasse. Så ei i blomstrete bluse med litt drøy utrigning og da tenkte jeg vel at det ikke var så fint. Men ellers tar man hva man haver.

• Create New...