Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

LisaFi

Pupper og ridning

Recommended Posts

Jeg glemmer aldri @Amanthea sitt legendariske puppebilde, og innrømmer at jeg føler meg litt sånn til tider jeg også! :)

Det å ri, og spesielt nedsittende trav er ganske utfordrende når man har pupper. Og jo større de er jo større utfordring å klare å sitte avspent og ikke påvirke hesten. 

Selve bevegelsen i dem når man rir kan jo påvirke hesten, og spenninger man lager i egen kropp for å kompensere kan gi stivheter og smerter i rygg etter ridning.  

Derfor er gode bh-er, sportsbher først og fremst et must for oss som har størrelser som er litt større. Selv finner jeg sjelden vanlige bher i mine størrelser på ordinære butikker, og jeg foretrekker sportsbher til daglig bruk også, og har noen få bher som passer under finere topper og kjoler etc. 

Hvilke sportsbher synes dere gjør den aller beste jobben, og som finnes i litt større størrelser også? 

OG, har noen prøvd å kombinere en god sportsbh med en kompresjonstrøye fra f.eks x2u for å øke komforten og minske bounce ved ridning? F.eks http://www.prisjakt.no/product.php?p=3254383

jeg fikk en brystreduksjon, og en av de gode effektene av dette, var at det var bedre å ri etterpå!!

Mitt problem med sportsbh er at jeg aldri finner små nok rundt livet som samtidig har plass til puppestellet. Savner de små ertene jeg hadde før første unge!! Favoritten foreløpig er Pierre Robert sine, de skviser dem rimelig flate, men de holder seg nå iallefall der de skal være. Har flere fra Kari Traa og Nike, men de er enten for små framme eller for løse rundt.

Akkurat nå, Bitten&Betty skrev:

Mitt problem med sportsbh er at jeg aldri finner små nok rundt livet som samtidig har plass til puppestellet. Savner de små ertene jeg hadde før første unge!! Favoritten foreløpig er Pierre Robert sine, de skviser dem rimelig flate, men de holder seg nå iallefall der de skal være. Har flere fra Kari Traa og Nike, men de er enten for små framme eller for løse rundt.

De fra Løpelabbet har løst det problemet for meg. 60/65 D/E er ikke så lett å finne. 

9 minutter siden, julnil skrev:

jeg fikk en brystreduksjon, og en av de gode effektene av dette, var at det var bedre å ri etterpå!!

Har du lyst til å fortelle litt om grunnlaget for å få innvilget det? Du må ikke altså, jeg er bare nygsjerrig. :)

2 minutter siden, Bitten&Betty skrev:

Jeg må helst ha 55 G :blink:

Imponert. Da skjønner jeg utfordringen, vanskelig nok å finne til mine små :lol:

1 minutt siden, LisaFi skrev:

Har du lyst til å fortelle litt om grunnlaget for å få innvilget det? Du må ikke altså, jeg er bare nygsjerrig. :)

Jeg ble henvist fra fysioterapaut etter mange år med behandling for skuldre- og nakkeproblematikk.

Hadde store pupper. Er bare 150 høy, men brukte E i cup. Ble mye pupp på et lite menneske det...

Akkurat nå, Edith skrev:

Imponert. Da skjønner jeg utfordringen, vanskelig nok å finne til mine små :lol:

Haha, ja de er en utfordring. Før jeg fikk unger så var de en b/c -cup men det er bare ett fjernt minne nå XD At jeg er så smal rundt hjelper liksom heller ikke på.. Klin umulig å oppdrive BH som passer i Norge, siste kjøp var fra ebay faktisk. Både billige og gode, yay! Men skal ta og bestille den du har som er 60 rundt livet, og med F så får jeg nok dytta dem nedi :)

Jeg tror en god trenings-bh er viktigere enn en evt. kompresjonstrøye utenpå. Min favoritt-bh er fra 2XU. De fra shock absorber er også knallgode!

Jeg brukte vanlig bh under, for å løfte dem opp i vanlig posisjon, og sports-bh utenpå det for å holde dem fast. Bare sports-bh synes jeg klemmer dem så flate og nedover, at det var ikke noe behagelig det heller, i tillegg til at nedklemt, svett, stor pupp lett kan bli rød og sår under.

Jeg har egentlig alltid ridd med sports-bh, men her om dagen ble det en ridetur en gang jeg ikke hadde planlagt det, og da tenkte jeg ikke en gang over at jeg ikke hadde sports-bh før etter at vi hadde trave ganske mye. Før hadde det vært en plage å ri trav uten sports-bh, men etter at jeg krympa litt (og puppene krympa ganske mye :P ) så går det visst faktisk an å ri uten sports-bh. Deilig :) 

Mitt problem med sportsbher er at absolutt alle jeg finner om dagen har stropper som går sammen langt oppe på ryggen. Dette gir et press på skuldrene som jeg syns er ubehagelig (det henger sikkert sammen med at jeg sliter litt med skuldrene i utgangspunktet). Jeg har prøvd en del forskjellige med liknende utforming, men jeg syns alle gir dette ubehageligr presset etter litt tid. Jeg vil ha samme design på stroppene som på en vanlig bh, altså at de går mer "rett over" skuldrene og er festet i den delen som går rundt livet, så de er festet like langt fra hverandre bak som foran. Jeg vet ikke om dere skjønner hva jeg mener, det var vanskelig å forklare 🙈 Jeg vet at det har eksistert, for jeg har to stk, men etter at jeg har krympa så er de for store og nå har jeg ikke klart å finne sånne igjen. Er det noen som vet om noe sted man kan få tak i sånne typer sports bher?

9 minutter siden, Sivoya skrev:

Jeg har egentlig alltid ridd med sports-bh, men her om dagen ble det en ridetur en gang jeg ikke hadde planlagt det, og da tenkte jeg ikke en gang over at jeg ikke hadde sports-bh før etter at vi hadde trave ganske mye. Før hadde det vært en plage å ri trav uten sports-bh, men etter at jeg krympa litt (og puppene krympa ganske mye :P ) så går det visst faktisk an å ri uten sports-bh. Deilig :) 

Mitt problem med sportsbher er at absolutt alle jeg finner om dagen har stropper som går sammen langt oppe på ryggen. Dette gir et press på skuldrene som jeg syns er ubehagelig (det henger sikkert sammen med at jeg sliter litt med skuldrene i utgangspunktet). Jeg har prøvd en del forskjellige med liknende utforming, men jeg syns alle gir dette ubehageligr presset etter litt tid. Jeg vil ha samme design på stroppene som på en vanlig bh, altså at de går mer "rett over" skuldrene og er festet i den delen som går rundt livet, så de er festet like langt fra hverandre bak som foran. Jeg vet ikke om dere skjønner hva jeg mener, det var vanskelig å forklare 🙈 Jeg vet at det har eksistert, for jeg har to stk, men etter at jeg har krympa så er de for store og nå har jeg ikke klart å finne sånne igjen. Er det noen som vet om noe sted man kan få tak i sånne typer sports bher?

https://www.xxl.no/casall-ideal-sport-bra-sports-bh-b-e-cup/p/1052041_2_style

Denne synest eg er god :) Såg ut som det var fleire på xxl som har sånne stropper :)

5 minutter siden, idak92 skrev:

https://www.xxl.no/casall-ideal-sport-bra-sports-bh-b-e-cup/p/1052041_2_style

Denne synest eg er god :) Såg ut som det var fleire på xxl som har sånne stropper :)

Åå, herlig! Kanskje det har kommet mer siden jeg så etter det før sommeren, da fant jeg ingen ting 😱 Eller kanskje jeg glemte å sjekke xxl 😜 Uansett, da skal jeg prøve å ta meg en tur dit, takk for tips! 😃

41 minutter siden, sunniva skrev:

Jeg tror en god trenings-bh er viktigere enn en evt. kompresjonstrøye utenpå. Min favoritt-bh er fra 2XU. De fra shock absorber er også knallgode!

Ja, den er nok det viktigste! Men i de tilfeller at det ikke stabiliserer nok, så hadde det vært gøy å høre om noen hadde prøvd kompresjonstøy til formålet. 

Triumph har nettopp kommet med en ny sportsbh,  som visstnok støtter,  løfter,  og holder på plass uten å skvise boobsa flate til en uniboob.  

Triaction heter den.  

Går man inn på triumph sine sider kam man få em rabattkupong på 100kr. Ser lovende ut,  i det minste,  særlig siden den har så mange justeringsmuligheter.  

Har ikke angret et sekund på brystreduksjonen jeg fikk da jeg var 22. 😁 (Hvis noen barmfagre tenker i de baner syntes jeg det var overraskende lett å få innvilget. Med unntak av de første par dagene, da jeg kjente meg overkjørt av en traktor, var det veldig overkommelig, og arrene ble veldig upåfallende.)

Uansett, nå rir jeg som regel med vanlig bh, men før holdt jeg meg til change sin sports bh etter å ha prøvd endel forskjellige. 

Jeg kjøpte en fantastisk en fra Mountain Horse, av alle ting! Ordentlig brede stropper og skikkelig komfortabel. Nå synes jeg selv Shock Absorber sine er klønete i forhold. 

Jeg er heldig! Mine små pupper (a/b cup) holder seg på plass med vanlig bh :). Jeg rir til og med uten bh enkelte ganger. Men, jeg har også jobbet med dette og jeg husker jeg var nazi på sportsbh til de med litt større framdeler enn meg selv.

Casall sin Multi Sport er kjempe god. Den er en sånn "dra over hue" variant og kommer fra xs-xl i str ab og cd.

Casall Ideal , eller tidligere Adjustable har vanlig bhhemper og tjukkere stropper med padding for at de verken skal gnage eller gli.

Dette er mine favoritter. Men - husk og alltid kjøp en med mye støtte, ikke gå for typiske billig varianter, de passer best til lett trening som Yoga etc der puppene ikke får samme støt som under løping/ridning :)

Må si at med tråder som denne (og problemene det avslører) + amantheas lekre bilde svidd inn i hjernebarken, er jeg ganske glad for mine minier..! :P

men siden vi er inne på det - mener å ha lest at selv små pupper burde bruke sportsBH - ikke i like stor grad som de med meloner framfor erter, men lell. Jeg skal ærlig talt si at det gjør jeg ikke med mindre jeg har lyst til å ri i bh på varme dager, så det har ikke akkurat vært førstepri siden mine knapt er merkbare når jeg humper rundt i salen :P 

Shock Absorber :wub: Har også kjørt vanlig BH med sports BH over i perioder, syntes det gav mer "hold" helt til jeg prøvde Shock Absorber. Har vurdert å tenke nøyere over brystreduksjon, men kommer alltid frem til at jeg får gå ned i vekt først også blir det jo med det da :rødmer:

Jeg syntes denne er overlegent best til løping, så da må den jo funke bra på ridning også? ☺️ https://www.getinspired.no/rohnisch-stability-sport-c-d-si-908084-0006.html?nosto=nosto-page-category1_variant

Burde forøvrig gå opp en str i den der. 

Jeg har ikke så voldsomt mye, mye men jeg nekter å få hengepupper i en alder av 30 så da blir det mye sportsbh, både til trening, stall og ellers.

Veldig glad i shock absorber! De jeg har er også fine fordi de har litt dyp utringning foran så jeg kan ha dem under vanlige topper osv når jeg er på jobb rett før stall. 

• Create New...