Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

LisaFi

Speil i ridehus

Recommended Posts

For å være helt ærlig bruker jeg de til å se på hvor søt hest jeg har. :ahugegrin: Folk som trener litt mer seriøst bruker det sikkert til å se på sits og til en viss grad se hvordan hesten går/står. Er jo ikke lange momenter man får med seg i et speil akkurat.

Speil på kortside som viser langside - gull til å se retthet på både hest og rytter, og sideøvelser som versade og traver .

Speil midt på langside er fint til å se deler av diagonal og volter rundt x for eksempel. 

Fantastisk hjelpemiddel synes jeg. 

Speil er genialt. Vi hang opp i vår hall, men de er totalt ubrukelige. Vil ha speil til å se om hesten virkelig er rett når jeg føler den er rett, se på sitsen, se på hvordan den går i versader f.eks på langsidene osv. Kan jo også brukes til holdt f.eks. Kan brukes til å perfeksjonere alt :D 

Speil er helt genialt, er et stort savn når man kun rir ute. Bruker det til å se sits og spesielt på versader og traverer for å få riktig feeling når hesten går korrekt. At man ser at bøyningen, stillningen og bena er korrekt, særlig hos litt vinglete unghester (og rytter 😜). 

Veldig glad i speil.Får sett om hesten virkelig er rett,om bøying,stilling i sidebevegelsene er korrekt,til korrigering av egen sits.Og selvfølgelig som @Stelpa så riktig påpekte,få sett hvor fantastisk søt og vakker hesten er (og hvor mye den løfter på beina :ahugegrin:)

Synes speil på kortsiden er uvurderlig for å sjekke om feelingen stemmer med virkeligheten. Bruker det til alt som skjer på langsiden, diagonal, storvolte og opp midtlinjen. Ser jo i grunn det meste. 

Liker speil, kan se om hesten er rak og om jeg sitter korrekt. Og det er morsom å se sin søte hest ja :lol: de ser så bustete ut når de går. 

41 minutter siden, smaaen skrev:

Speil er helt genialt, er et stort savn når man kun rir ute. Bruker det til å se sits og spesielt på versader og traverer for å få riktig feeling når hesten går korrekt. At man ser at bøyningen, stillningen og bena er korrekt, særlig hos litt vinglete unghester (og rytter 😜). 

Signerer dette. Skulle gjerne hatt speil! :/

Finnes vel ingen ulemper?

Men veldig viktig å vinkle dem riktig. Speil som henger slik du ville hengt dem på en vegg er ubrukelige (spesielt for dem med liten hest) 

Speil :wub:

Men som carambee sier, med små hester må de vinkles riktig ellers er de virkelig ubrukelige. Hilsen harhatthestpå142. 

Eeeelsker de speilene, men tror ikke de hjelper meg per nå. Jeg blir så distrahert når jeg forsøker å følge med i speilet, og ergo glemmer jeg å ri, og alt faller fra hverandre. :lol: 

3 timer siden, LisaFi skrev:

Hvorfor er de ubrukelige Sawielb? 

Fordi de er plassert for høyt oppe på veggen, så man ser kaanskje seg selv når man er i motsatt ende av banen. Og så er det mange små speil som er skjøtet sammen, og i skjøtene er speilene buet på en måte, så hvis man rir på en av skjøtene (som er nesten umulig å unngå siden de er smale) ser hesten dobbelt så lang ut som den egentlig er. Skikkelig bomkjøp. 

• Create New...