Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

julnil

Hva er din personlige rekord?

Recommended Posts

De snakker så mye om disse personlige rekordene i OL :)

Hva er DIN personlige "rekord" i de klasser du har ridd, og hvilket år var dette?

Fortell gjerne om hvilken type hest du red, og evt annen info :)

LD: UK-stevne med fjordhesten Maja: 65,833%
LC: D-stevne med fjordhesten Maja: 63,478%
LB: D-stevne med fjordhesten Heros: 59,630%

Har ikke startet noen stevner i 2015 og 2016. Har heller ikke startet så veldig mange stevner i mitt liv, nærmere nøyaktig bare 8 stevnehelger fra jeg startet første gang i 2011 :P

Ikke særlig erfaren stevnerytter akkurat...

LD: Klubbstevne med nordlandsponni 73,33 %. Var vel 5-6% foran andreplassen, husker det var utrolig kjekt. Første stevnet mitt med Pluto. Var vel i 2009 tror jeg? Fikk skrekken fra å starte dressur kort tid etter dette, så sånt tør jeg ikke lenger :P Rekorden i sprang er vel 73 eller 74 stilpoeng tror jeg? i 80 cm :P

Blir hvertfall ikke vanskelig å slå min egen rekord, 53,4% i LA. 

:D

Husker ikke helt hva jeg fikk med hester på folkehøgskolen, eller hva jeg fikk med første hesten min, og Hovman fikk jeg alltid sånn rett rundt 50 % (stressa fullblods :P ), så jeg tror Lilje får stå for rekordene her i gården. Med henne har jeg ridd LC til 58 %, og det er nok beste prosenten sånn helhetlig sett. Det var på NM Fjordhest i år. 

Har også ridd LB (med Trym og Hovman) og LA (på folkehøgskole), var vel prosenter på lave 50-tallet. 

Haha, mine rekorder blir meget enkle å slå, om ikke annet!

LC dressur: 55,4% - Riyah (araber - 1. dressurstevne for Riyah og 10 år siden jeg red program sist) stiv og spent, ny med bitt og et par underkjente øvelser fordi Riyah ville hilse på en hest utenfor ridebanen :lol:. Målet var å ri til over godkjent da, så da får jeg være fornøyd :P
60 cm feil og stil: 70,5 stilpoeng.

Har ikke akkurat vært mye på stevner de siste årene, startet totalt tre stevner med Riyah.

I 2008 startet eg ld og fikk vel 50,3% eller noko som holdt til ein delt 2plass. 😂 Er vel eineste stevnet eg har startet, utenom ett på høsten samme år, med 4plass og fikk aldri prosent eller papirer på det. 

Det må vel være clear round 80 cm stallstevne :-p 

ikke helt den store konkurranserytteren med andre ord ;-) 

Har vel aldri startet høyere enn LB dressur da jeg aldri har hatt særlig interesse for å starte dressur. Beste der er vel rundt 62% om jeg ikke husker feil. Da jeg var liten og drev med sprang kom jeg meg opp i 1.10 og vant stort sett det som var av lokale stevner. Turte aldri spørre foreldrene mine om å kjøre til andre stevner enn de jeg kunne ri til selv fra stallen. 

Husker ikke hva jeg har ridd til av prosenter gjennom tidene annet enn da jeg red til 84 % i LC dressur med Dominic (5 år gammel Knapp) i 91 og to år etter red jeg til 64 % i LA.

Prosentene i Feltritt husker jeg ikke lenger.Red opp til det som het Lett den gangen,idag Middels B (1,10 i terrenget).Høyeste jeg startet i sprang var 120.Aldri likt vanlig pinnebomhopping.Skumle greier,mye tryggere i terrenget (forstå det den som kan :P)Dette med "Robert" (Sundowner) på midten av 90tallet en gang.Red vel opp til LA dressur på den.
Red vel noen FEIklasser i dressur...altså hakket over LA,men ikke helt middels med Dominicen.Ikke til de store resultatene.Vi var best i de lavere klassene.

67,5% i LA:2 i 2014

65,5% i MB:1 i 2016

Liten hest som er blanding av fullblods/cob på morsiden og DV på forsiden. 

Lett. 

Såvidt (antar jeg) godkjent ryttertest til Grønt Kort med hoppen julnil nevnte over her i tråden. Den hesten var virkelig ikke noe for meg med nye ridestøvler, låsning i ryggen/bekkenet og en sal som bare flytta seg opp på manken. Er det noe jeg vil ha slettet fra hukommelsen, er det videoen av det rittet 😂 

Jeg TROR ikke det kan bli verre i alle fall 😇 Og forbedringspotensialet er gigantisk. 

I fjor startet jeg masse LA'er, beste resultat der var 64,444%.  Flere førsteplasser.

Dette året har jeg bare startet MC'er, og med beste resultat 60,545% og med 2 plass. Altså ikke noe OL-materiale, men vi klatrer sakte men sikkert framover. Planen for året var å komme ut i MB , men byttene sitter IKKE!!! :huh:

Carius har rekorden i både LA og MB med 71og 70 %. I psg har Rosarno sin rekord på 68, men han har faktisk fått 70 av en dommer på en av de siste stevnene,  bare synd de andre 2 dommerne ikke var like rause :P 

LB: 65,417 % i juli 2014

LA: 53,571 % i juli 2014 (eneste LA vi har startet)

Begge fantastiske resultater var med Welsh Cob på 7 år den gang.

Ikke startet på en evighet, men:

LD: 72 something %

LC: 69,9%, husker det som latterlig kipt å ikke komme opp på 70-tallet der og :P

Dette er lille søte 14 år gamle meg, da, vet ikke hvordan det hadde gått nå, men skal jeg ut nå, blir det nok i LB og LA, eventuelt MC etterhvert. Må bare få opp den hersens brystkassa på hesten, så skal vi ut!

Kun ridd et treningsstevne med Bajass i sin tid, og det var LD(da det eksisterte) og vi rei vel ikke til godkjent engang siden B gikk og småtrippet veldig mye + at jeg rei feil vei en gang.  

• Create New...