Jump to content
Sign in to follow this  
smaaen

Clinic med Arne Koets

Recommended Posts

Datoer for 2017

25.-26. mars
15.-16. april
28.-29. oktober
25.-26. november

:) 

• Liker 2

Så gøy! Setter opp datoene i kalenderen min :-) kanskje L er klar for kurs i bakkearbeid i november neste år? :ahugegrin:

• Liker 1

Jeg har også skrevet inn datoene i kalenderen og drømmer om å kunne ta med meg hesten på kurs neste høst! Jeg vil gjerne vente til han er ridd inn så jeg kan ha en time fra bakken og en med ridning, og da tror jeg det blir litt tidlig til våren. Hadde vært moro hvis vi kunne vært med på samme kurset med unghestene våre da 😃

• Liker 1

Ja, det hadde vært utrolig morro!!

Får se hvor langt jeg har kommet med L neste høst. Han er jo garantert ikke ridd, men det kan være fint å bli dyttet i riktig retning med forberedelser osv :) 

MEN, jeg kommer på kursene som teorideltaker uansett! Tar med meg veldig mye nyttig etter slike helger.

Mål for neste clinic er å kunne utføre en "King Arthur" yoga pose, (i tillegg uten å lage smertefjes :lol: )

• Liker 1

1 minutt siden, Reaper skrev:

Ja, det hadde vært utrolig morro!!

Får se hvor langt jeg har kommet med L neste høst. Han er jo garantert ikke ridd, men det kan være fint å bli dyttet i riktig retning med forberedelser osv :) 

MEN, jeg kommer på kursene som teorideltaker uansett! Tar med meg veldig mye nyttig etter slike helger.

Mål for neste clinic er å kunne utføre en "King Arthur" yoga pose, (i tillegg uten å lage smertefjes :lol: )

Så bra! Jeg har også lyst til å dra på de andre kursene som teorideltaker også. Jeg var veldig skuffa over å være syk sist gang så jeg måtte droppe det. 

Jeg tror du kan få mye ut av å ta et kurs med bakkearbeid også da :) Det er jo også veldig viktig og legger et viktig grunnlag for innridningen. 

King Arthur, hvilken pose er det? 😂 

• Liker 1

Ja, det var jo typisk at du var syk. Men nå ser det heldigvis ut til at det blir mange sjanser i 2017! Bra at helgene har blitt spikret så tidlig!

Tror helt klart det vil være nyttig med bakkerarbeid, jeg startet den ene ridetimen min med det tidligere i år, og det var gøy å få prøve litt.

Jeg er så fryyktelig stiv i kroppen, og sliter ekstra mye i ridningen pga det. Ellen viste meg en yoga posisjon som hun bruker. Jeg prøvde også, og fikk det IKKE til i det hele tatt! Så jeg har en jobb å gjøre :-p

kingarthur_sm.png

• Liker 1

Ja, jeg liker også at man kan få holdt av helgene tidlig. :) 

Ah, ja, jeg har aldri vært borti akkurat den der men jeg har en liten sekvens som nok tar en del av de samme musklene som jeg pleier å gjøre i min yogarutine. Jeg tror yoga er bra for ridning! 👌🏼

• Liker 1

4 timer siden, Sivoya skrev:

Jeg har også skrevet inn datoene i kalenderen og drømmer om å kunne ta med meg hesten på kurs neste høst! Jeg vil gjerne vente til han er ridd inn så jeg kan ha en time fra bakken og en med ridning, og da tror jeg det blir litt tidlig til våren. Hadde vært moro hvis vi kunne vært med på samme kurset med unghestene våre da 😃

Bare sånn FYI, så var Lilje ridd på 4 ganger da jeg tok henne med på første kurs for Andrew (litt spontant riktignok, siden det brått ble en ledig time).

Nå vet jeg ikke hvordan Arne Koets er i sin undervisning, men for meg var det i hvert fall en nyttig time selv om hesten kunne nada på forhånd. :)

4 timer siden, KatrineH skrev:

Bare sånn FYI, så var Lilje ridd på 4 ganger da jeg tok henne med på første kurs for Andrew (litt spontant riktignok, siden det brått ble en ledig time).

Nå vet jeg ikke hvordan Arne Koets er i sin undervisning, men for meg var det i hvert fall en nyttig time selv om hesten kunne nada på forhånd. :)

Jada, jeg tror absolutt at vi kunne fått noe ut av det og jeg hadde nok vurdert å bli med til våren også, om kurset ble holdt i gangavstand fra stallen min. Men sånn ståa er for meg nå så har jeg ikke bil, henger eller hengerlapp og da blir det veldig mye mas og organisering og veldig dyrt å dra på kurs og da velger jeg nok heller å vente med å reise bort på kurs til vi kan jobbe med de tingene jeg har mest lyst til å få hjelp til fra akkurat Arne :) 

Ser den :)

Ville i hvert fall bare nevne at det trenger ikke være noe problem at hesten er lite ridd. 

Men at transport er en utfordring, det skjønner jeg veldig godt. 

• Liker 1

8 minutter siden, Hrimbakur skrev:

Hehe, ja så mye vi får ridd for tida blir nok det braaaa :P 

Da kan du bli med på "hestene gjør egne øvelser over marken" som jeg og Ellen har det moro med :P 

• Liker 1

1 minutt siden, smaaen skrev:

Da kan du bli med på "hestene gjør egne øvelser over marken" som jeg og Ellen har det moro med :P 

Æææææææ!!!!! :ninja:

Det var dog værre på riddersportstreninga nå i helgen enn det har vært på noen av timene med Arne, men hestene har tidvis egne ideer :P 

27 minutter siden, Hrimbakur skrev:

Hehe, ja så mye vi får ridd for tida blir nok det braaaa :P 

Det er jo leeeeenge til! Rekker å ri massevis før det er kurstid!! Og jeg så¨video av at mannen underviste og da hadde han temmelig normale klær til og med! 

5 minutter siden, Kurre skrev:

Det er jo leeeeenge til! Rekker å ri massevis før det er kurstid!! Og jeg så¨video av at mannen underviste og da hadde han temmelig normale klær til og med! 

Du tar med hårføner og tiner opp og salter banen hver dag du da :P 

Akkurat nå, Hrimbakur skrev:

Du tar med hårføner og tiner opp og salter banen hver dag du da :P 

Trengs ikke.Kommer snart snø,så blir det så fint så!

3 minutter siden, Kurre skrev:

Trengs ikke.Kommer snart snø,så blir det så fint så!

Snø :hvittflagg:

Jeg har bare ovalbane å trene på selv for tiden :P må finne et ridehus å leie meg inn på

Treningsvideo av Arne og Isak (praktikanten hans) på Arne sine hester. For de av oss som liker å leke med lanse og sverd :P sett bort i fra våpnene, for å få til dette må man ha basicen på plass ellers får man ikke til disse øvelsene. 

• Liker 3