Jump to content
Reaper

Unghest født 2015

Recommended Posts

Tilla ris 1-2 dager i uka nå, kun på tur da. Ridebanen vår er så liten og jeg suger på baneridning. Koser oss på tur da :) 

• Liker 1

Ellevill #8

Jeg koser meg så veldig med denna sure, lille hesten 😄

Så filmen sjøl på tv’n, så er sikkert smått nok på mobil. Men for den som gidder å se anbefales litt større skjerm pga avstanden 😊

• Liker 2

Lilrik har lunnet tømmer i dag han! 🙈

Skogdag med det lokale fjordhestlaget. Jeg tenkte vi skulle være med for det sosiale og for miljøtrening, men gamlekara var så hjelpsomme og positive, så da ble det til at vi først kjørte lunnedraget en runde før lunsj, og så tre vendingder med tømmer etter lunsj. 

Lilrik var bare blid og positiv, selv om det var noe tungt. Jeg må virkelig gi den hesten mer kred altså, han er flinkere enn jeg tror! 

20181124_141223.jpg

• Liker 17

Takk! Var gøy :D

Fikk noen bilder i går, så må vise fram et par. Fotograf er Ragnhild Ekornrud

DSC_0364

DSC_0342

Ikke bare bare å stokke beina og dra samtidig 😛

DSC_0349

DSC_0356

• Liker 16

Altså... er det noe problem da?😂💁🏻‍♀️ 

Flinke hesten! Vi hadde første undervisning med @smaaen i går!!😁  

(det var et forferdelig drittvær) 

66E4216A-BE5E-4555-A9E3-B25208365F1F.jpeg

9F345A76-1958-4732-B862-7A55A61D771A.png

• Liker 7

Lilrik har vært på ridekurs i helgen.

Veldig deilig å være tilbake på ridekurs, og få hjelp til å lære Lilrik mer enn "gå fram" og "stopp".  :D

Nå må vi bare være flinke og trene litt mellom kursene. Det har jeg aldri vært spesielt flink til med Lilje 😝

DSC_0788

DSC_0819

• Liker 10

Hva er folks mål for 2015 årgangen da? Tenk at babyene våre er 4 år 😮

Her skal vi ved siden av trav prøve oss på de lave klassene i distanse, tror det kan bli morro

Rir du for Andrew, @Katrine? Syns jeg kjenner igjen hallen, var der før jul som sjåfør bare, men har lyst til å hive meg med som ridende etterhvert hvis jeg får muligheten 😊

18 minutter siden, Ninahei skrev:

Rir du for Andrew, @Katrine? Syns jeg kjenner igjen hallen, var der før jul som sjåfør bare, men har lyst til å hive meg med som ridende etterhvert hvis jeg får muligheten 😊

Anbefales! :D 

• Liker 1

I dag har vi vært på ridetur nr 2! Det gikk egentlig veldig fint. Største utfordringen er å få han til å stå nærme nok påstigningsblokken. 

Red på tur med en annen hest, og de byttet på å stoppe litt, uten å ville gå frem. Siden begge holdt på slik så forsterket de nok hverandres reaksjon 😛

Jeg gikk av hesten underveis, da den andre hesten ( på 15 😜 ) friket ut litt. Så da endte det med at jeg måtte prøve å stige opp fra bakken for første gang. 

Da jeg skulle til å stige opp, så tenkte jeg bare «takk og lov for sikkerhetsstigbøyler». For jeg hadde vel kanskje forventet en reaksjon. Men neida, han sto som en prest. Flink gutt!

Merker at svinging fremdeles ikke sitter helt. Det er litt som å svinge en bil som sklir rett frem i en sving,  og så slår plutselig traction control in 😂

• Liker 5

Hvordan går det med dere? Hva gjør dere om dagen? 

Vi rir litt med jevne mellomrom. Holder øktene korte og har vært litt ute på småturer. Merker at han er mer "tittete" med rytter, enn han er fra bakken. Men det antar jeg er ganske naturlig. 

Vi har fått litt mer dreisen på longering, så det gjør vi litt. Og har begynt med bittilvenning. Har kommet sent i gang med dette, da det har vært mye på gang i munnen hans nesten hele veien. Så har i grunn ikke stresset noe med dette. 

Bilde fra forrige økt i solen :) Vi har blitt tøffe nok til at vi prøver oss litt alene på ridebanen også!

53270739_296776497684090_6662555120133210112_n.jpg

Edited by Reaper
  • Liker 3

Ellevill driver BARE med tenner for tida 🤷‍♀️ 

Så jeg får bare vente.

Har blitt to rideøkter siden sist jeg skreiv her, da. Det gikk bare fint.

Jeg får passet mitt påskrevet som kjedelig rytter ganske kontant der, så øktene går fort unna. Men altså, den kroppen kan jo alt, er mjuk som smør og sterk som en bjørn, så det er bare å nyte de få minuttene som er 😄

Gleder meg til å få testa gangartene litt mer(tror jeg 🙈😬) utpå våren.

Er på tide med en kikk inni munnen der nå, men jeg venter til detta viruset forhåpentligvis roer seg med å få veterinær ut hit.

50 minutter siden, Matilde B. skrev:

Ellevill driver BARE med tenner for tida 🤷‍♀️ 

Så jeg får bare vente.

Har blitt to rideøkter siden sist jeg skreiv her, da. Det gikk bare fint.

Jeg får passet mitt påskrevet som kjedelig rytter ganske kontant der, så øktene går fort unna. Men altså, den kroppen kan jo alt, er mjuk som smør og sterk som en bjørn, så det er bare å nyte de få minuttene som er 😄

Gleder meg til å få testa gangartene litt mer(tror jeg 🙈😬) utpå våren.

Er på tide med en kikk inni munnen der nå, men jeg venter til detta viruset forhåpentligvis roer seg med å få veterinær ut hit.

De tanngreiene er utrolig kjipe 🙈 

hadde mye med det før jul, og han hadde omtrent helt fri i store deler av nov og des pga det. 

Skulle egentlig hatt sjekk i går, men pga smitte, og siden det ikke er noe akutt, ble vet og jeg enige om å utsette :) 

Vi sliter med at to av tennene hans er «hule» og ikke lukker seg som de skal. Så om de ikke har lukket seg innen neste sjekk, må vi inn på klinikk for å fylle dem ( 😭💸💸

Vi har heller ikke gjort annet enn skritt. Det blir en skrekkblandet fryd å prøve😂 jeg har sagt til meg selv, at vi skal prøve trav når @smaaen kommer neste gang🙈🤓

9 minutter siden, Reaper skrev:

De tanngreiene er utrolig kjipe 🙈 

hadde mye med det før jul, og han hadde omtrent helt fri i store deler av nov og des pga det. 

Skulle egentlig hatt sjekk i går, men pga smitte, og siden det ikke er noe akutt, ble vet og jeg enige om å utsette :) 

Vi sliter med at to av tennene hans er «hule» og ikke lukker seg som de skal. Så om de ikke har lukket seg innen neste sjekk, må vi inn på klinikk for å fylle dem ( 😭💸💸

Vi har heller ikke gjort annet enn skritt. Det blir en skrekkblandet fryd å prøve😂 jeg har sagt til meg selv, at vi skal prøve trav når @smaaen kommer neste gang🙈🤓

Håper alt er som det skal med tenna, virker som det bare er langdrøy felling.

Satser på du slipper unna trøbbel med din! 🤗

Har trava litt med Ellevill, da gikk det så seeeeeeeiiiiiint 😄

Smatta litt og spurte sist jeg rei, da heiste ho seg bra høyt og kasta seg rundt med ryggen høyest før ho slang huet i ‘gullerotposisjon’ 😂🙈Så, jeg bare eeeeeh, flink reaksjonshest, kan ta det en anna gang, vi 😄

• Haha 1

16 timer siden, Matilde B. skrev:

Håper alt er som det skal med tenna, virker som det bare er langdrøy felling.

Satser på du slipper unna trøbbel med din! 🤗

Har trava litt med Ellevill, da gikk det så seeeeeeeiiiiiint 😄

Smatta litt og spurte sist jeg rei, da heiste ho seg bra høyt og kasta seg rundt med ryggen høyest før ho slang huet i ‘gullerotposisjon’ 😂🙈Så, jeg bare eeeeeh, flink reaksjonshest, kan ta det en anna gang, vi 😄

Ja, det er jo ganske normalt at det er en del "rusk" i den alderen, får håpe alt er som det skal med din :)

Haha, "var jeg flink nå?"🤭 

L har en tendens til å bukke mye i galoppfatninger på longe og frihånd. Og tidligere så har han ikke bukket så voldsomt, så jeg har liksom tenkt at jeg skal fint klare å sitte på dem. Men i det siste, så har de blitt mye større.. yikes.. 😅:ninja:

53412014_1272607246211762_3067339078706921472_n.jpg

53678188_417584885669090_8992513563260092416_n.jpg

Edited by Reaper
Bildene er så svææære!
  • Liker 1
  • OMG 1

Hadde ligger på hodet i nærmeste snøfonn av det der, @Reaper 🙈😁. Håper han holder seg til slike øvelser kun uten rytter 😉

• Liker 1

11 minutter siden, MarteJ skrev:

Hadde ligger på hodet i nærmeste snøfonn av det der, @Reaper 🙈😁. Håper han holder seg til slike øvelser kun uten rytter 😉

Haha, jeg er redd jeg må belage meg på å smake grus etter hvert😂 

Foreløpig er det kun akrobatikk uten rytter. Heldigvis🤪

• Perfekt 1

Min erfaring med rasen er at de sjeldent tar de værste akrobattriksene med rytter på 😛 de er bare veldig gode på å danse uten rytter :D 

28 minutter siden, smaaen skrev:

Min erfaring med rasen er at de sjeldent tar de værste akrobattriksene med rytter på 😛 de er bare veldig gode på å danse uten rytter :D 

Satser på at han er rasetypisk 😂 

Bilde av dagens stjernehest! 

Han var altså så utrolig ridbar i dag! Jeg rir ikke mer enn ca 1 gang i uka (den siste mnd). Og de 3 siste gangene har vi vært på tur. Men det har tydeligvis vært nyttig for han. 

I dag red vi nemlig litt på banen, og vi red 8-tall, volter, endret bøyning, snudde etc. Og det gikk såå bra!🤩💖  

Skulle virkelig ønske jeg hadde fått filmet i dag. Hadde sikkert ikke vært så imponerende å se på, men det føltes bra 😁

8719CE03-7C2B-4455-894C-6DD0A115F855.jpeg

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Wow 1

Får som vanlig ikke likt innlegg.... 🙄

Men så herlig ! Det er en usannsynlig deilig følelse, når man føler man begynner å fungere som et team :)

@Elisabeth E Det er helt sikkert! 

Neste på listen er å fortsette å øve på dette selvsagt, men å få trav og galoppkommando til å sitte skikkelig. Han er ikke supergira på å trave, når vi er alene på ridebanen. Gjør det gjerne om vi har noen foran som traver først da. Men før eller siden må jo de støttehjulene av 😛