Jump to content
julnil

Bilder i dressur

Recommended Posts

Men synes han virker mer balansert og lettere foran og kommer litt mer opp fra mellom skulderbladene. Og det har nok skjedd gradvis og ikke bare de siste dagene med canter seat challenge. 😄

21 minutter siden, stinej skrev:

Men synes han virker mer balansert og lettere foran og kommer litt mer opp fra mellom skulderbladene. Og det har nok skjedd gradvis og ikke bare de siste dagene med canter seat challenge. 😄

Helt klart!

Jeg har kjøpt meg en billig tripod  som holder telefonen fast i gjerdet. Man blir pinlig klar over en del ting når man ser seg selv på film, så det er definitivt et bra supplement til flink trener! 

• Liker 1

...også kommer nysgjerrige Nils (jupp, thats me) og lurer på hva canter seat challenge er? 

(Vantet Seat challenge i følge autocorrect)

11 minutter siden, LisaFi skrev:

Helt klart!

Jeg har kjøpt meg en billig tripod  som holder telefonen fast i gjerdet. Man blir pinlig klar over en del ting når man ser seg selv på film, så det er definitivt et bra supplement til flink trener! 

Ja, jeg har også en sånn, men synes alltid jeg er mer utenfor enn innenfor kamera da, og når man er innenfor enten for nærme eller for langt unna, så synes det har begrenset verdi. 🤔 

4 minutter siden, CruVal skrev:

...også kommer nysgjerrige Nils (jupp, thats me) og lurer på hva canter seat challenge er? 

(Vantet Seat challenge i følge autocorrect)

Thomas Ritter og kona har sånne "challenges" på Facebook siden sin, hvor de velger et tema hvor man får videoer hvor de prater om det, tips til øvelser etc daglig i en periode. Så skal man legge ut film av at man gjør det, så kommenterer folk, og noen velges ut til å kommenteres på livestream av Ritterene. Nå var det gratis challenge om canter seat. De har også endel som koster penger, men en gratis innimellom. Sjekk ut Ritter Dressage på fb så finner du linker til kursplattformen og challenge gruppen.

• Liker 2

Ny time for Rodrigo i dag, og fikk bekrefta at mye har skjedd siden sist☺ kjempefornøyd! Øvd masse på galloppbyttene, for første gang mere enn «bare for å teste», og gikk supert. Litt vanskeligere fra venstre til høyre galopp, men hun forstår iallefall hva jeg vil. 

Kommentaren hans til sist var: «Now all the hard work is done, its just the fun left»😜 alt av hjelp er instalert, nå er det «kun» finpuss som gjenstår. Masse morro som gjenstår altså! 

IMG_20190818_174906.png

IMG_20190818_174927.png

IMG_20190818_174651.png

IMG_20190818_174533.png

Screenshot_20190818-172657.png

• Liker 8
  • Perfekt 1
  • Wow 3

Fikk mannen til å ta litt bilder i dag. Ble ei grei økt, men hadde egentlig håpt å få noe bilder fra typ samlet trav/galopptravers/bytter/piruett etc, men det fikk han ikke tatt noen gode av😂 derimot ble det fine bilder fra nedtravingen, og nå ser jeg virkelig hvor mye bedre strekkingen og bakbeinsaktiviteten er blitt! 

IMG_20190828_210317_487.jpg

IMG_20190828_210317_486.jpg

IMG_20190828_210003.jpg

• Liker 12

Vi har det voldsomt gøy om dagen 😁

20200421_214352.jpg

20200421_214425.jpg

• Liker 8
  • Yay 2
  • Wow 5

14 timer siden, LisaFi skrev:

Rålekker Silje! 

Tusen takk ☺ 

Stor forskjell, Kaia. Mye mer overlinje nå. :)

• Liker 1

41 minutter siden, SiljeB skrev:

Stor forskjell, Kaia. Mye mer overlinje nå. :)

Ja ikkesant! Det løsnet plutselig denne uken. Hun har vært spent, kikket på stjerner og "kjempet imot". 

I helgen skal vi på dressurkurs lørdag og søndag og jeg gleder meg villt til å jobbe med noe mer, og ikke bare "ro henne, ro henne" 😂

• Liker 1

Noen snapshots fra treningshelg :)

Skjermbilde 2020-05-11 kl. 21.57.25.png

Skjermbilde 2020-05-11 kl. 22.00.57.png

Skjermbilde 2020-05-11 kl. 22.03.47.png

Skjermbilde 2020-05-11 kl. 22.03.02.png

Skjermbilde 2020-05-11 kl. 21.56.38.png

Skjermbilde 2020-05-11 kl. 21.55.29.png

• Liker 4
  • Perfekt 1
  • Wow 1