Jump to content
Augustina

Hestehenger, snikk-snakk!

Recommended Posts

8 timer siden, Nina skrev:

Skal på kontroll med hengeren på tirsdag. Bør jeg ta ut flisa inni,eller går det greit tror dere? Sist hadde jeg tømt og vaska hengeren for salg, så slapp problemstillingen. 

Håper det går greit med flis i 😅 de sjekker vel bare tregulv på div pulter 🤔 si fra hva du finner ut 😇 min skal også på kontroll og jeg har ny flis i. Og epoxy gulv som ikke bare kan kostes ut av 

Ihh, lurer på det samma. Min må på kontroll ila juni 😅

Min må.. Typ for en stund siden 👀 eh.. Men alt er ok på den da 😬

Det er punkter de sjekker, ikke pulter 😅 🙄

11 timer siden, Nina skrev:

Skal på kontroll med hengeren på tirsdag. Bør jeg ta ut flisa inni,eller går det greit tror dere? Sist hadde jeg tømt og vaska hengeren for salg, så slapp problemstillingen. 

Er det lang ventetid på Gjøvik nå? Min skal godkjennes i løpet av høsten. Kan hende det er litt småfiks på den, så jeg burde vel ta en tur i god tid før datoen kommer.

1 time siden, Sunniva skrev:

Er det lang ventetid på Gjøvik nå? Min skal godkjennes i løpet av høsten. Kan hende det er litt småfiks på den, så jeg burde vel ta en tur i god tid før datoen kommer.

Jeg bestilte for et par måneder sida,men det er vanskelig å finne tidspunkt som passer for jobben min. 

• Liker 1

Spørsmål til dere som kan litt henger: vil ha ny dekk og felger til hengeren (gamle stygge felger) og ser det er mange til bil med samme dimensjon. Er dette ok? Er det noe jeg må se ekstra på? Vet lasteindexen må være høy nok, men er det noe mer som kan bli vanskelig?

Har nå skiftet ut alt av bremser, så skal få den godkjent snart. Mangler kun innvendig lys, vet noen om det gjør at den ikke blir godkjent? Skal fikse det, men er noe jeg skal få svigerfar til å gjøre, å da tar det litt lengre tid.

De foretrekker hengere uten flis og som er relativt rene. Jeg kom med flis sist og beklaget det. Fikk til svar at de gjerne ville ha dem uten flis og kostet rene.

Edit: Dette gjelder Oslo.

Edited by KBE

Tenker jeg tar ut de ekstra gummimattene mine og fjerner all flis før kontroll. Den trenger generelt en vask innvendig, så kan like greit ta det før den skal på kontroll 🤷🏻‍♀️😅

• Liker 1

2 timer siden, Chiquita skrev:

Spørsmål til dere som kan litt henger: vil ha ny dekk og felger til hengeren (gamle stygge felger) og ser det er mange til bil med samme dimensjon. Er dette ok? Er det noe jeg må se ekstra på? Vet lasteindexen må være høy nok, men er det noe mer som kan bli vanskelig?

Har nå skiftet ut alt av bremser, så skal få den godkjent snart. Mangler kun innvendig lys, vet noen om det gjør at den ikke blir godkjent? Skal fikse det, men er noe jeg skal få svigerfar til å gjøre, å da tar det litt lengre tid.

Tror det er bare lasteinndeksen som er utfordringen, samtidig som dimensjonen skal matche. Små har gjerne lav lasteinndeks 🤔 byttet akkurat dekk på min, da var det ikke mye å velge i. Hadde tatt en tlf til typ mekonomen og forhørt meg :)

• Liker 1

7 minutter siden, Issa skrev:

Tror det er bare lasteinndeksen som er utfordringen, samtidig som dimensjonen skal matche. Små har gjerne lav lasteinndeks 🤔 byttet akkurat dekk på min, da var det ikke mye å velge i. Hadde tatt en tlf til typ mekonomen og forhørt meg :)

Jeg har samme dimensjon som mange mindre biler, men som du sier er lasteindexen ofte litt lav. Men fant nå noen som har samme lasteindex som jeg har hatt på den før. Takk for svar☺

4 minutter siden, LisaFi skrev:

Og sjekk boltsirkel og sånn.

Ja var der jeg tabbet meg på med første dekkkjøpet😂🙈

• Haha 1

Gnåler videre jeg. Fått tak i nye dekk, hurra😁 sååå finner jeg en begynnende råte i den ene veggen😥 så sjansen er vel stor for at veggene må byttes. Noen som har byttet det selv? Og hva kom prisen på? #angrerpåatjegikkekjøpteglassfiber 

17 minutter siden, CecilieA skrev:

Du trenger ikke bytte hele veggen. Jeg la på en ekstra plate nederst på den forrige hengeren, ble godkjent 2 ganger 👍

Ja tenkte på det. Kuttet du bort det som var dårlig fra den eksisterende platen? 

43 minutter siden, CecilieA skrev:

Nei, han på biltilsynet sa at det bare var å legge på utsiden.

Men vil ikke det fortsette å råtne da?

11 timer siden, Chiquita skrev:

Men vil ikke det fortsette å råtne da?

Jeg tenkte det samme... men han sa det bare var å legge over. Vi la på begge sider da, for det hadde blitt hull i veggen.

• Liker 1

Så lenge man stenger av for fukten vil prosessen stoppe. Bare dekk nok rund og, for treverket kan være porøst et godt stykke rundt selve svakheten. Og få det tett mellom ny plate og gammel plate 👌 

• Liker 2