Jump to content

Ridebukse-tråden

Recommended Posts

3 minutter siden, Eva skrev:

Veldig distraherende merkelig tight gap på det første bilde! 😂 halve rompa mangler jo!

Hahaha noe så sykt photoshoppa ja, ser bare smudge tool har dratt det skrittet opp ti cm 😂😂

• Replies 253
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dessuten er det omtrent umulig å slite ut Pikeurbukser. Jobber på en stall, og har gått i mine hele dagen hver eneste dag, i tre år. Har enda ikke klart å slite dem ut. Dessuten liker jeg at alle buks

Jeg må jo ha jodphur ridebukser.. bruker jo bare sko og orker ikke styre med chaps (chaps er ofte for trange uansett siden jeg har tykke legger og hovne knær). Så istedet for å jobbe nå googler j

Pikeur Candela og Mondega. Det er omtrent som å ri med løpetights med håndballklister. De sitter bra, puster, er ikke varme om sommeren, blir ikke klamme og gir fantastisk feste i salen sammenlignet m

Posted Images

Grand Prix er totalt feil for meg, jeg hadde 1 og hatet den, haha. Må ha høyt liv! Har veldig høye hofter, så ingenting sitter på meg hvis ikke de har høyt liv. Finnes jo mange sorte ridebukser, men sorte ridebukser med høyt liv - det er det færre av...

Men Grand Prix har vel høyt liv? Jeg har bare en grand prix, og det er softshell-buksa jeg bor i om vinteren, men den er veldig behagelig og har høyt liv. Jeg har egentlig alltid tenkt at den er veldig lik Desiree-buksa, men mulig de vanlige buksene deres er annerledes? 

Jeg kjøpte svart ridebukse på Ullared forrige uke, den er skikkelig behagelig 🤩 Jeg har brukt den masse allerede, så til under 300 kroner så synes jeg det var et godt kjøp 😄 

Edited by Sivoya

Jeg har en annen en fra Horze som beskrives som høyt liv, ala denne: https://www.horze.no/helforsterkede-ridebukser-til-dame/helforsterket-ridebukse-silikon-hoeyt-liv-dame/CP3621.html#color=GR

Vel, den er ikke høy nok for meg, ligger på hoftekantene. Høyere bak en foran og helt weeeeird passform! Jeg syns denne er lik Grand prix buksa i livet mtp høyde. Grusom!

Desireé er høyere enn mange andre, og det er derfor jeg elsker den. Den går høyt nok opp til å dekke over hoftekanten min, så den ikke sklir ned :D Men for en som vanligvis passer den vanlige GP-buksa, så vil man jo drukne, ja. Haha.

12 minutter siden, Legaat skrev:

Jeg har en annen en fra Horze som beskrives som høyt liv, ala denne: https://www.horze.no/helforsterkede-ridebukser-til-dame/helforsterket-ridebukse-silikon-hoeyt-liv-dame/CP3621.html#color=GR

Vel, den er ikke høy nok for meg, ligger på hoftekantene. Høyere bak en foran og helt weeeeird passform! Jeg syns denne er lik Grand prix buksa i livet mtp høyde. Grusom!

Desireé er høyere enn mange andre, og det er derfor jeg elsker den. Den går høyt nok opp til å dekke over hoftekanten min, så den ikke sklir ned :D Men for en som vanligvis passer den vanlige GP-buksa, så vil man jo drukne, ja. Haha.

Har også den du linker til, og ble skikkelig skuffa da den viste seg å ikke ha høyt liv i det hele tatt :( Helt enig, bare Desirée som funker hvis man vil ha ordentlig høyt liv! Skal aldri ha noe annet :) 

• Liker 1
6 minutter siden, AstridN skrev:

Har også den du linker til, og ble skikkelig skuffa da den viste seg å ikke ha høyt liv i det hele tatt :( Helt enig, bare Desirée som funker hvis man vil ha ordentlig høyt liv! Skal aldri ha noe annet :) 

Ja, de med det livet der er fæle. Ugh. Kjøpte en stevnebukse i hvit med samme passform. Den er en anelse bedre, men jeg liker den ikke likevel, så skal selge den. Holder meg til Desireé :P

• 1 year later...

Noen som har kjøpt/ prøvd Top Reiter sin Hekla-bukse? De sier jo den skal være i "normal" størrelse, men så står det på Top Reiter sine egne sider at "dersom buksa er for liten vil det slite på sømmene" eller noe sånt :P Bruker normalt en 42 mot 44, i øvrige Top Reiter-busker bruker jeg 44 i Zipp og 46 i Pocket (den vanlige Pocket'en er litt trang, men vinterbuksa mi (soft shell) passer glimrende). Tenker en Hekla i 42 vil passe, men er ikke overbevist :P 

(Det er foreløbig kun under vurdering for herregud hvor grisedyr den er!)

• 3 weeks later...

Red tur søndagen i litt sliten jakke og ridebuksen (softshell kjøpt på island) som aldri ser ren ut..Buksen er skikkelig støvmagnet og har masse hvitt støv (fra hesten eller sand eller begge deler) etter 10 min. ridning. Av en eller annen grunn (knallvær og søndag ettermiddag når turfolket var på veihjem?) var skogen full av "store brune" flotte blanke hester med ryttere i pene klær og matchende shabraker... Så jeg fikk litt dårlig samvittighet for "gamle "fari"" for hvordan jeg så ut.. tilog med skoene mine var skitne - men det var fordi jeg 2 ganger på turen hoppet av og fjernet møkka..(føltes meningsløst siden fryktelig mye møkk på de rideveiene men godt med god samvittighet;-))

MEN ALTSÅ; Jeg ønsker meg ny islandsridebukse.   Tenker jeg må ha str 46? - hvilke bukser er ok i str (altså holder str 46 om jeg bruker 44-46 i vanlige bukser?) og gode i fasongen når en har litt mage  - og også litt tykke knær(!!) Har ofte hovne knær og er et slit å gå på hestn fra bakken om buksene strammer der..

Top reiter er jo dyrt men er de mye bedre enn de på Horze så kjøper jeg nok en sånn..?

On 09/08/2019 at 20:45, LisaFi said:

Og.. da har jeg kjøpt den grønne desiree (uten beltehemper). Den var veldig annerledes enn den andre desiree jeg har (mye mer slaskete tightsaktig i stoffet). Behagelig, men ikke egentlig det jeg ville ha. 🤨

Jeg likte heller ikke de uten hemper, veldig slaskete i leggene... Og jeg har breie legger. 

@Dede Haha! Kjenner følelsen. Men tror de veldig blanke folkene vasker hestene sine ganske ofte? Så de ikke "flasser av" så mye møkk :lol: De har dem kanskje ikke så mye ute heller? Der jeg kjøpte høy (sånn fin blank stall) kom hestene inn kl 14... 

Jeg har en i softshell fra Topreiter, og jeg kan ikke si det er favoritten altså. Den er litt tjukk og stiv og lite stretchy. Har en annen man ikke får tak i lengre, som jeg elsker, men Legaat feks hater, så jeg er kanskje litt rar? De grand prix-buksene fra Horze har fått god kritikk, men de er jo trange nede i beina da (til ridestøvler). 

• Liker 1
4 hours ago, Issa said:

@Dede Haha! Kjenner følelsen. Men tror de veldig blanke folkene vasker hestene sine ganske ofte? Så de ikke "flasser av" så mye møkk :lol: De har dem kanskje ikke så mye ute heller? Der jeg kjøpte høy (sånn fin blank stall) kom hestene inn kl 14... 

Jeg har en i softshell fra Topreiter, og jeg kan ikke si det er favoritten altså. Den er litt tjukk og stiv og lite stretchy. Har en annen man ikke får tak i lengre, som jeg elsker, men Legaat feks hater, så jeg er kanskje litt rar? De grand prix-buksene fra Horze har fått god kritikk, men de er jo trange nede i beina da (til ridestøvler). 

Hehe, min er blank, men hun står mye med dekken. Også bruker jeg kanskje 30-40 min på børsting :P 

3 minutter siden, Mariell skrev:

Hehe, min er blank, men hun står mye med dekken. Også bruker jeg kanskje 30-40 min på børsting :P 

Flytter diskusjonen til snill snakk så jeg ikke ødelegger ridebukse tema.. er fortsatt på jakt etter ny bukse med god plass til mage og knær..

Jeg liker godt de vanlige Top Reiter Pocket buksene,men i softshell synes jeg Zipp-modellen er best. Har prøvd en del ulike bukser,men faller stadig tilbake til disse.🙂

De er små i str da,så kjøper de to størrelser større enn vanlig. Da er de romslige nok til stillongs under også.

• Liker 1

Den ene Bvertigo-buksa mi er faktisk kjempelett å holde rein, den blir kjempestøvete mens jeg steller, men bare jeg børster litt på den så blir den nesten ren igjen med en gang.. Typ sånn softshell neste.. Men jeg blir møkkete under stelling ja, men hesten er blank 😂

7 hours ago, LisaFi said:

Horze GP vinterridebukse er veldig gode hvertfall. Trooooor jeg må ha en til 🙈

Enig! Jeg har hatt en nå i et par år, som jeg bor i hele vinteren. Nå i høst så fant en brukt en på Finn, den så helt ny ut 😅 Så da måtte jeg slå til! Jeg tenker det blir greit å ha to som jeg kan bytte på :P