Jump to content

Ridebukse-tråden

Recommended Posts

På 21.2.2016 at 9.56, CruVal skrev:

Jeg er så kjedelig at når jeg først har funnet noe som duger, så kjøper jeg bare det [emoji85] her går det i horze grand prix med extended lengde. Synda og kjøpte en til til halv pris i går, der blir da nr tre + samme type i softshell.

De sitter godt, godt skinn, og er lite irriterende på. Hater når jeg tenker mer på hvor irriterende buksa er her eller der, enn på å ri. :P

//Autocorrect eller tykke tomler//

Hvordan er den i størrelse med fleece for/softshell? Må jeg gå opp, eller det samme som vanlig?

• Replies 232
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dessuten er det omtrent umulig å slite ut Pikeurbukser. Jobber på en stall, og har gått i mine hele dagen hver eneste dag, i tre år. Har enda ikke klart å slite dem ut. Dessuten liker jeg at alle buks

Pikeur Candela og Mondega. Det er omtrent som å ri med løpetights med håndballklister. De sitter bra, puster, er ikke varme om sommeren, blir ikke klamme og gir fantastisk feste i salen sammenlignet m

Var de jeg lurte på ja, men om de er lave i livet er de ikke noe for meg. Da får jeg fullstendig spader når jeg skal bøye meg. Og det er greit om "noe" holder magefettet på plass når jeg rir, for musk

Posted Images

Jeg synes også Grand Prix er gode, og selv om de ikke har «magabelte» som desiree så har de slett ikke lavt liv heller. Ikke noen «hoftebukse». 

Har ikke PS noen svarte? Evt Olvossa? 

Selv er jeg ikke fortjust i silikon, synes det er lite holdbart. Og kjøpte to kingsland ridetights i fjor, men de ble slamsete veldig fort. Skuffende dårlig, vært fornøyd med alt fra dem tidligere. 

• Liker 1

Jeg har mest fett midt på, så for min del er del best med noe som går over den biten:p Derfor jeg er litt skeptisk til Grand prix... noen som kunne tenke seg å knipse et bilde med sin på(Så jeg får se hvordan den er i livet)?

3 timer siden, Kah skrev:

Hvordan er den i størrelse med fleece for/softshell? Må jeg gå opp, eller det samme som vanlig?

Jeg synes den er vanlig. Får også longs i ved behov (kalde dager). Har min i 42, mens de vanlige får jeg på i 40 (men burde nok hatt 42 nå 🙊). Siden innlegget opprinnelig var gammelt, så må det altså da være i alle fall 3, om ikke fjerde sesongen den i softshell tas i bruk. 

På 6.9.2018 at 20.10, Mona skrev:

Jeg har mest fett midt på, så for min del er del best med noe som går over den biten:p Derfor jeg er litt skeptisk til Grand prix... noen som kunne tenke seg å knipse et bilde med sin på(Så jeg får se hvordan den er i livet)?

Jeg har bilde av meg, men det er mange år siden, så vet ikke engang om de er like nå. Og jeg var tynn, ehe. Får neppe klemt meg nedi den nå. :lol: Så vet ikke helt hvor representativt det er.

46 minutter siden, CruVal skrev:

Har ikke Desiree beltespenner i det hele tatt

Min gamle har ørtåfjørti stykker i to lag, men ser de nye bildene er uten... Må jo ha belte på sånne høye bukser! Hva har de gjort :( :P Ser nesten ut som om de har endret stoffet i livet til noe mer stretch også. 

Edit: Dette står oppført under "egenskaper":

Trendy dameridebukse med spesielt silikonmønster på helskinnet som gir godt grep i salen

Nytt, forbedret høyt liv

Ingen beltehemper

Funksjonell, pustende bi-strech stoff

Beholder formen

Vann- og smussavstøtende

Elastiske legger

Innersøm er 72 cm

Edited by Emsy
På 27.8.2018 at 12.45, Nina skrev:

Ååå,hvorfor kan de ikke bare lage Desiree-buksa i svart da?:/

Nina, hva med denne? https://www.horze.no/helskinn-ridebukser/horze-daniella-helforsterkede-ridebukser-med-silikon-dame/36037.html?color=BL Ser litt lik ut i modellen som Desiree?

4 minutter siden, SiljeB skrev:

Når jeg leser omtalene tviler jeg på at den er særlig digg:p Synes den er dødsfin, men tør ikke kjøpe den hvis den faktisk ikke har noe stretch. 

1 minutt siden, Mona skrev:

Når jeg leser omtalene tviler jeg på at den er særlig digg:p Synes den er dødsfin, men tør ikke kjøpe den hvis den faktisk ikke har noe stretch. 

Oi, nei. Må ha stretch! :P 

41 minutter siden, SiljeB skrev:

Vurderte den helt til jeg så omtalene. :P

Men fant en nettbutikk som fører Montar-bukser,og står at de har høy midje. Så vurderer å gi det en sjanse. 🙂

1 time siden, kineba skrev:

Den Daniella er superfin. Ganske lik desiree i formen, men stoffet er mer bommuls-ish. Men stretch er det absolutt. 

Tror jeg må prøve en sånn når jeg får anledning, for den så jo innmari fin ut! 😁

26 minutter siden, SiljeB skrev:

Tror jeg må prøve en sånn når jeg får anledning, for den så jo innmari fin ut! 😁

(Jeg hadde tenkt å kjøpe en som stevnebukse, men så ordnet jo Hege en pikeur med grått skinn til meg 😝.) Jeg likte den veldig godt, både passform og stoff, og prisen er jo superfin 😀

Edited by kineba
  • Liker 1
  • 2 weeks later...
1 time siden, Sivoya skrev:

Er det noen som kan anbefale en svart ridebukse, som ikke har hverken skinn eller silikon? Helst så behagelig som mulig, men gjerne ikke superglatt tights-stoff. Og så vil jeg helst ikke ha borrelås nede ved foten. 

Hvis jodphurs funker synes jeg Hööks sin Svás (tror jeg det var) er veldig god :)

• Liker 1
10 minutter siden, IngvildM skrev:

Hvis jodphurs funker synes jeg Hööks sin Svás (tror jeg det var) er veldig god :)

Hm, kanskje jeg skulle vurdert jodphurs. Egentlig har jeg vært mer glad i de vanlige ridebuksene, men siden jeg aldri bruker støvler uansett så er jo ikke jodhpurs egentlig så dumt! Takk for tips, når det er fra Hööks er det ganske enkelt å gå innom for å prøve så det er kjekt :) 

På 21.9.2018 at 23.34, LisaFi skrev:

Høøks har salg på JH kolleksjonen nå, var flere svarte der. Hvis man kan innom og prøve (og slipper å gamble på størrelseskaoset 🙄) kan man kanskje finne noe der? 

Jeg som er 36 kjøpte en sånn i 40. Etter noen uker ble den behagelige også 🙈

• Haha 1

Tok sjansen på en crown bukse på salg på skoies til tross for @Monasin dårlige erfaring lenger oppi tråden her, og er veldig positivt overrasket. Jeg er ikke spesielt smal i livet, men fikk ikke noe gnagig i sideflesket, og ellers satt den utmerket på meg. Holdt seg oppe gjorde den også, jeg sliter ofte med at bukser sklir nedover. Det var softshell varianten.

Jeg er nok kanskje litt kort i livet. Prøvde desiree hos Horze siden alle skryter sånn av den og den ser så god ut, men jeg følte jeg fikk linningen oppunder bh-en og falt ikke for den. 😅

9 timer siden, Mona skrev:

Livet mitt er veldig høyt oppe, skjørt osv ser helt latterlige ut på meg siden de blir alt for korte hvis jeg har dem i midjen:p Derfor jeg liker Desirée,  de stopper der livet mitt faktisk er:p 

åh, jeg er helt lik! Desiree sitter akkurat der den skal. S

kjørt på meg er megavanskelig, for jeg har relativt smal midje som sitter høyt opp. Og da legger jeg jo skjørtet i midjen, for henger jeg det på hofta kjennes det ut som om det skal skli av. Men det blir for kort i lengden ofte, eller for bredt i livet om jeg skal ha lengden :P 

• 1 month later...

Er det noen som har Top Reiter Pocket softshell her, og som kan si noe om hvordan den er i størrelse? I følge størrelsestabellen ser det ikke ut osm denne er så liten i str som de andre, men jeg stoler jo ikke på Top Reiter og størrelser.