Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Johanne S.

Hvordan feste løkkene på maratonsele?

Recommended Posts

Har kjøpt en brukt maratonsele og skjønner ikke hvordan dragene skal festes i løkkene. Løkkene var slik da vi kjøpte selen, det er vel ikke rett? Hvordan skal de være, er det noen som kan forklare eller vise meg bilder? Jeg har søkt på nett, men det ser ikke ut til at det er samme typer løkker eller fester på selene jeg fant bilde av. Er det noe helt galt her? (Beklager stort bilde)

2015-08-05%2017.49.31_zpsi8evbyqg.jpg

Edit for å legge til bildet igjen da det hadde falt ut. 

Dragene skal vel bare ligge inni den typen der, ikke festes noe utover det..

Sent fra min D5803 via Tapatalk

Dragene skal vel bare ligge inni den typen der, ikke festes noe utover det..

Jeg får ikke dragene inn i de små løkkene, det er øyer på dragene eller hva det kalles. Nei, det heter vel ikke det, sånne bøyler fremst på dragene (dette var vanskelig å forklare...). Skal ikke løkken festes inni bøylene slik at ikke dragene sklir og faller ut at løkken? 

Nei, de skal ligge løst bare.. Vogna skal være så stabil at dragene ligger i ro i løkkene, skal jo trekke med brøstet og trekklinene:)

Den er ikke rett slik den er nå nei, spennen er snudd med innsiden ut.

Men ellers har Mona rett ja. Slike fester som dette fungerer litt dårlig på drag med lukkede bøyler, enklere på drag som er åpne så man bare kan tre dem inn i løkken.

Skjønner det nå, det var noen som tipset meg nettopp om at dråpene på dragene er for store hvis jeg ikke får dragene inn i løkkene. Og løkken er dessuten festet feil vei. Mulig jeg må få noen til å fjerne dråpene på dragene, evt. sette på mindre.

Tusen takk for svar  :)

Den er ikke rett slik den er nå nei, spennen er snudd med innsiden ut.

Men ellers har Mona rett ja. Slike fester som dette fungerer litt dårlig på drag med lukkede bøyler, enklere på drag som er åpne så man bare kan tre dem inn i løkken.

Kanskje jeg ikke trenger å fjerne dråpene/bøylene på mine drag, kan hende de bare kan åpnes? 

Bare du får lagt dragene inni så de ligger stabilt så:)

Dette er det eneste bildet jeg fant hvor dragene vises, se bort fra at dragene er feil vei og at vognen er festet feil  ;) Dette var like etter at vi fikk vognen, jeg trodde dragene skulle være denne veien... De er snudd nå. Dette var aller første lille prøveturen med vognen, hesten var under innkjøring. Dette er den gamle bruksselen vår, ikke den nye maratonselen. 

Drag_zpse8jcyq9e.jpg

Er ikke helt sikker på hvordan hurtigkoblinger ser ut eller fungerer, men skal prøve å google det  :)

Nå ser jeg at du har lagt ut link  :) Disse vil passe til min maratonsele også ja?

De er nok ganske allround, ja :) 

• Create New...